Vraag/tips kruising border collie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:11

anneliesdj schreef:
Ik heb nergens gezegd dat je de hond op eigen houtje moet laten drijven, dat doet hij ook al en is juist waar ts vanaf wil.
Maar alweer leg je het uit zoals het jou past, zegt meer over jou dan over mij :')

Ik zeg ook niet dat je dat beweerd of zelfs maar bedoeld.

De kern van het probleem is dat je naast het hanteren van je persoonlijke definities van "drijfwerk" (en je dan opwind als mensen "je niet begrijpen"), je duidelijk geen fluit verstand van - of ervaring met, deze materie hebt.
Je adviezen slaan hoe je het ook wendt of keert de plank volledig mis. En zijn, wat erger is (en de hoofdreden dat ik in dit soort topics reageer) potentieel schadelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:17

Ik heb jou al een keer verteld watvoor ervaring ik heb maar dat zul je voor het gemak vergeten zijn.
We verschillen gewoon van mening en dat is voor jou blijkbaar genoeg reden om iemand de grond in te stampen, men moet je adviezen aanbidden, of het volledig met je eens zijn, een middenweg is er voor jou niet.
Gelukkig hoef ik geen erkenning van een paardenforum te halen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:21

Nee? Waarom ben je dan zo vreemd volhardend?

Maar weet je wat? Ik ken een goed forum dat als basis heeft de bordercollie als drijfhond, voor boerderij en trial werk. er worden ook trouwens zaken als agility en andere hondensporten besproken.

Daar komen mensen die veel verstand (onder andere top trialers instructeurs etc) hebben van drijfwerk en alles wat daar bij komt kijken.

Meld je daar eens aan, beschrijf het probleem van de TS in dit topic en de door jouw hier voorgestelde adviezen (het "general border collie discussion" subforum is wslk het geschikst)
En vraag ze eens om commentaar daarop.

Zou verhelderend kunnen zijn, gezien ik het je blijkbaar (en jammer genoeg) niet duidelijk kan maken.

Het gaat om dit forum, met behulp van de zoekfunctie kun je sowieso goede informatie vinden over hoe om te gaan met problemen in bordercollie opvoeding en africhting (waaronder die van de TS, komt redelijk vaak voor):

http://www.bordercollie.org/boards/

anneliesdj

Re: Vraag/tips kruising border collie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:47

Is voor ts vast een handige link :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:49

Zeker niet het drijven gaan accentueren.....

Nogmaals... lekker praktijkspeuren en training volgen om de juiste knowhow op te doen in dit geval.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:54

En een hondenclub in de trant van agility of dance?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:43

Ja prima!
Moet waarschijnlijk wel wat basistraining aan vooraf gaan.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 06:38

Ik heb een paar jaar geleden op een hondenschool gezeten, voornamelijk voor zijn agressie. Dat hebben we heel goed afgesloten. Helaas heb ik wegens prive omstandigheden echt geen geld om naar een hondenclub te gaan om zo'n spelletjescursus te volgen, dus ik ben thuis aan de slag gegaan met denkspelletjes. Hij vind het super leuk!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:52

Iris82 schreef:
In Zeewolde kun je schapendrijven.

echt waar? Bij wie kan ik zijn dan? Ken niemand die dat hier doet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:16

gina2003 schreef:
Ik heb een paar jaar geleden op een hondenschool gezeten, voornamelijk voor zijn agressie. Dat hebben we heel goed afgesloten. Helaas heb ik wegens prive omstandigheden echt geen geld om naar een hondenclub te gaan om zo'n spelletjescursus te volgen, dus ik ben thuis aan de slag gegaan met denkspelletjes. Hij vind het super leuk!

Er staan op de BCCN site genoeg adressen waar je zou kunnen schapendrijven.
Maar een heel goedkope sport is dat ook niet, meestal betaal je een bedrag per training, een doorsnee trainer zal al gauw 10 euro vragen voor 2 x 15 minuten training.
En vaak kost het nog een stuk meer.
Tel daarbij op de kosten voor verplaatsing, ligt meestal niet naast de deur.

Wat Kuggur schrijft m.b.t. het eyen en drijven van honden, ben ik het met hem eens, juist dat is de reden dat border collies wel eens een probleem hebben met andere rassen.
Ik denk dat juist mensen die een border hebben dat herkennen.

Je kunt zo veel dingen bedenken om hem bezig te houden, o.a. clickertraining, gehoorzaamheid, heel veel dingen kun je thuis, daar hoef je niet voor op een dure club.
Via internet kun je veel opzoeken.

Het BC forum wat Kuggur aangaf staat veel op.
En zo zijn er nog wel forums waar bc mensen zitten die je advies kunt vragen.
Dingen eruit halen waar je voor jezelf iets mee kunt.

Denkspelletjes moeten ook niet veel kosten, al neem je wat plastic bekers waar je een brokje onder verstopt...en als jullie het leuk vinden, waarom niet?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:21

Ik zou ook iets gaan doen waarmee hij een uitlaatklep heeft, dus inderdaad gaan drijven of agility maar drijven lijkt mij nog beter.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:59

Sja, een bordercollie (kruising) is geen " standaard" huishond. Zéker een bordercollie heeft mentale uitdaging nodig. Zoek een leuke vereniging en ga schapen drijven. Het klinkt mij als een gefrustreerde hond.