gina2003 schreef:Ik heb een paar jaar geleden op een hondenschool gezeten, voornamelijk voor zijn agressie. Dat hebben we heel goed afgesloten. Helaas heb ik wegens prive omstandigheden echt geen geld om naar een hondenclub te gaan om zo'n spelletjescursus te volgen, dus ik ben thuis aan de slag gegaan met denkspelletjes. Hij vind het super leuk!
Er staan op de BCCN site genoeg adressen waar je zou kunnen schapendrijven.
Maar een heel goedkope sport is dat ook niet, meestal betaal je een bedrag per training, een doorsnee trainer zal al gauw 10 euro vragen voor 2 x 15 minuten training.
En vaak kost het nog een stuk meer.
Tel daarbij op de kosten voor verplaatsing, ligt meestal niet naast de deur.
Wat Kuggur schrijft m.b.t. het eyen en drijven van honden, ben ik het met hem eens, juist dat is de reden dat border collies wel eens een probleem hebben met andere rassen.
Ik denk dat juist mensen die een border hebben dat herkennen.
Je kunt zo veel dingen bedenken om hem bezig te houden, o.a. clickertraining, gehoorzaamheid, heel veel dingen kun je thuis, daar hoef je niet voor op een dure club.
Via internet kun je veel opzoeken.
Het BC forum wat Kuggur aangaf staat veel op.
En zo zijn er nog wel forums waar bc mensen zitten die je advies kunt vragen.
Dingen eruit halen waar je voor jezelf iets mee kunt.
Denkspelletjes moeten ook niet veel kosten, al neem je wat plastic bekers waar je een brokje onder verstopt...en als jullie het leuk vinden, waarom niet?