Hond spuugt na ongv 3 uur eten uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:20

Vivian__ schreef:
Bij mij kat werkte rijst prima toentertijd!
Denk dat het ook zoiets is Agossie. Maar hoe kan t dat ze wel poepte gisteren dan? Bel morgenochtend de da weer. Tot nu toe maakt ons meisje het goed, ondanks dat ze 'leeg' is. Niet slap oid.

Er zal allicht iets langs gaan en doordat de darmen praktisch stil liggen, zou het goed kunnen dat de rijst niet helemaal goed is verteert.
Ik heb echt het gevoel dat er een obstructie zit, al dan niet door iets ingeslikt of misschien wel iets fout in haar darmen. Misschien toch even met je DA overleggen om een echo te maken... Ik hoop overigens dat er niets aan de hand is en dat het allemaal over gaat hoor!

Brievenbus

Re: Hond spuugt na ongv 3 uur eten uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 13:55

Joepie, ze heeft vanmorgen goed gepoept! Eerst een heel klein beetje gele rijst en daarna een mooie bruine bolus! Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een hondendrol :+ hopen dat vandaag beter gaat!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:21

Mooi! Eet ze nog goed? En spuugt ze niet meer???

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:53

Naar de dierenarts geweest zegt mij niet zoveel... Wat heeft de dierenarts gedaan? Is er bloed geprikt? Goed in de gaten houden hoor en anders terug naar de dierenarts voor verder onderzoek. 3 dagen vind ik wel het max. om iets aan te kijken.

Gelukkig heb je wel weer goede ontlasting gehad vandaag, dus hopelijk knapt ze nu op.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 15:01

Jessix schreef:
Naar de dierenarts geweest zegt mij niet zoveel... Wat heeft de dierenarts gedaan? Is er bloed geprikt? Goed in de gaten houden hoor en anders terug naar de dierenarts voor verder onderzoek. 3 dagen vind ik wel het max. om iets aan te kijken.

Gelukkig heb je wel weer goede ontlasting gehad vandaag, dus hopelijk knapt ze nu op.

Ze heeft tot nu toe nog niet gespuugd :) wel in huis geplast, de stiekemerd. De dierenarts heeft aan haar buik gevoeld en getemperatuurd. Buik voelde goed volgens haar. Mocht ze morgen nog niet goed zijn ben ik de eerste bij de da hoor! Wil het beste voor mijn meisje :) laten we hopen dat het goed gaat vandaag. Ze is overigens wel heel actief, tegen het irritante aan bijna.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:06

Geeft ze over of spuugt ze echt compleet onverteerd eten uit? Als het echt helemaal niet verteerd wordt, zou het kunnen dat er een obstructie in de slokdarm zit. Het zou goed kunnen dat er wel een klein beetje eten langs kan, maar het grootste deel niet. Zeker omdat ze wel ontlasting heeft, maar minder dan normaal. Als er verderop een obstructie zou zitten, in de dunne darm bijvoorbeeld, zou het eten wel deels verteerd naar buiten komen en zou het er echt uit zien als overgeefsel en niet meer als voer.

Oh, goed dat ze nog niet gespuugd heeft! Misschien heeft het probleem zichzelf al opgelost. Beterschap voor je hondje!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:58

Hoe gaat het nu?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:07

Ze is weer helemaal beter! Denk dat er iets vast zat. Ze poepte minder goed afgelopen dagen, maar nu gaat het prima!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:13

Mooi zo!

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:17

In de gaten houden, anders laten testen op gardia