Welk vlooienmiddel voor kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk vlooienmiddel voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:39

Mijn poesje kan ook niet tegen banden
Gaat door het huis rennen en heeft op een gegeven moment de schellen voor de ogen en kwijlen, heel naar (dat was 1 x en niet weer)
Ik gebruik pippeten of injecties maar die comfortis pillen klinken ook wel goed

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:58

Mijn kater heeft ook die twee weken wel nodig gehad om aan de band te wennen. Staat ook heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat dit kan gebeuren. Hij heeft twee weken flink gekrabt, wat kleine plekjes gekregen maar daarna niks meer aan de hand.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:25

Ik spring hier ook even in met mijn vraag. Sorry Liselot :D hoop dat je het niet erg vindt.
Ben namenlijk heel erg benieuwd naar de verschillen in werking tussen de verschillende middelen.
Ik heb 1 kat met vlooienallergie. Die geeft ik geen frontline of andere pipetten meer want daarvan kreeg hij zelfs open wonden. Nu krijgt hij pillen en ontvlooi ik de rest van de dieren ook maandelijks. Maar hij blijft krabben, tot hij wondjes heeft zelfs. Ik heb homeopatie geprobeerd, nu dus de pillen en als laatste redmiddel komt men aan met prednison.... dat idee bevalt me geheel niet....

Het valt me zo op dat er dus weinig te doen is aan de allergie zelf, je moet zien te voorkomen dat hij wordt gebeten.
Zijn er mensen met ervaring met de Seresto band voor katten met een allergie?
(heb de band wel voor mijn hond overigens)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:32

Nee sorry, geen ervaring met vlooien allergie.

Een van mijn katten kreeg ook jeuk van de Seresto band. Niet gewoon jeuk, maar ze raakte ervan in paniek. Ik heb hem toen direct af gedaan en een dag of twee open en bloot laten liggen, zodat de werking een beetje verminderde. (je zou hem misschien zelfs af kunnen spoelen?) Daarna kon 'ie zonder problemen om.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:34

Ik ontvlooi de katten en honden met pipetten van Bolfo Gold (zelfde werkzame stof als Stronghold), heb je dat al eens geprobeerd of reageert hij/zij op alle pipetten op dezelfde manier?

Bandjes ben ik nooit zo weg van, onlangs nog de band van de buurkat kapot geknipt, want hij zat er met z'n poot doorheen (bandje zat om z'n nek en oksel) :?
Wij hebben 1 buitenkat en ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. Ook een veiligheidssluiting gaat niet altijd los op moment suprême.

Een van de honden heeft ook een allergie, hij is altijd de graadmeter wanneer er ontvlooid moet worden. 1 vlo en hij bijt zijn billen kaal. Ik ontvlooi zo'n 3 a 4x per jaar (2 honden, 8 katten).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:35

Ik vind de Seresto banden geweldig, dit jaar geen vlo gezien bij mijn honden of katten. Evt kan je de band aan de buitenkant van een halsband maken zodat de band niet op de huid komt.
Volgend jaar maart krijgen ze er hier weer allemaal een om.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:00

Lusitano schreef:
Ik spring hier ook even in met mijn vraag. Sorry Liselot :D hoop dat je het niet erg vindt.
Ben namenlijk heel erg benieuwd naar de verschillen in werking tussen de verschillende middelen.
Ik heb 1 kat met vlooienallergie. Die geeft ik geen frontline of andere pipetten meer want daarvan kreeg hij zelfs open wonden. Nu krijgt hij pillen en ontvlooi ik de rest van de dieren ook maandelijks. Maar hij blijft krabben, tot hij wondjes heeft zelfs. Ik heb homeopatie geprobeerd, nu dus de pillen en als laatste redmiddel komt men aan met prednison.... dat idee bevalt me geheel niet....

Het valt me zo op dat er dus weinig te doen is aan de allergie zelf, je moet zien te voorkomen dat hij wordt gebeten.
Zijn er mensen met ervaring met de Seresto band voor katten met een allergie?
(heb de band wel voor mijn hond overigens)

Ja, in een eerdere post heb ik al aangegeven dat ik de Seresto band gebruik voor een kat met vlooienallergie. Sindsdien heeft hij geen last meer en is zijn vacht weer vol en glanzend.

Wij hebben wel alleen binnenkatten (plus grote buitenren), ik weet niet of ik het zelf zou vertrouwen bij katten die volledig loslopen. In een ren blijf je er controle over hebben mocht hij in de problemen komen.