Hondenvoer Lucky Dog, Aldi.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:04

Kuggur schreef:
Tsja, hoe is het mogelijk, goed voorspeld; uiteraard weer anekdotische onzin.
En geen enkel benul van wetenschappelijke methodologie.
Uitgepraat dus.

De wetenschap. De onafhankelijke (kuch) wetenschap. Wie betaalt, bepaalt: echt, hoe meer resultaten van onderzoek uitwijzen dat zwaar bewerkt fabrieksvoer gezonder is voor ongeacht welk levend wezen dan wat de natuur bedacht heeft, hoe ongeloofwaardiger het wordt!

In haar jongere jaren kreeg onze hond ook goedkoop danwel slecht (niet perse goedkoop) voer. Ze mankeerde op haar 7e meer dan nu op haar 16e. Gelukkig hebben we 8 jaar geleden een andere keuze gemaakt op dat gebied.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:05

Heb zo'n vermoeden dat over 5 jaar roken nog steeds slecht is, dat hamburgers van de McDonalds nog steeds niet gezond zijn. Dat is wel iets anders dan teveel eten van iets wat gezond is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:07

Chubby schreef:
De wetenschap. De onafhankelijke (kuch) wetenschap. Wie betaalt, bepaalt: echt, hoe meer resultaten van onderzoek uitwijzen dat zwaar bewerkt fabrieksvoer gezonder is voor ongeacht welk levend wezen dan wat de natuur bedacht heeft, hoe ongeloofwaardiger het wordt!

In haar jongere jaren kreeg onze hond ook goedkoop danwel slecht (niet perse goedkoop) voer. Ze mankeerde op haar 7e meer dan nu op haar 16e. Gelukkig hebben we 8 jaar geleden een andere keuze gemaakt op dat gebied.

Ah, on cue, de complottheorieen.
En voor de volledigheid nog een anecdote.

Chubby

Re: Hondenvoer Lucky Dog, Aldi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:09

Beetje vervelend zo Kugger. TS vraagt om ervaringen, we reageren daarmee erg on topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:09

Kuggur schreef:
Ongefundeerde beweringen en irrelevante vergelijkingen (rokers, serieus...?), dat is alles waar Air (goede gebruikersnaam trouwens, toepasselijk) mee op de proppen komt.

Er zit maar 4 % vlees in deze brok.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:10

En kom. Weet jij veel over wetenschappelijk onderzoek, wat je met je oneliner tracht te veronderstellen? Dan weet je ook dat ik gelijk heb, toch ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 23:11

Zal ik er een algemeen hondenvoer topic van maken? :+ (of rokers :+ haha)
Laatst bijgewerkt door Brievenbus op 17-10-14 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:11

Die Aldi brok is goedkope rotzooi, maar dáár ging deze discussie niet over Love-W.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 17-10-14 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:11

Beste Kuggur, vind je persoonlijke aanvallen echt beter?

Dat je de vergelijking niet snapt zegt niet dat het irrelevant is.

Daarnaast vind ik het woordje ''wetenschappelijk'' nou ook niet echt een stevige fundering. Want wie zegt dat dat zo is? Alleen omdat jij het zegt?
Ik kan het geen onderbouwing noemen.

Daarnaast vraag ik mij oprecht af wat jij in discussies doet wanneer je niet wilt discussiëren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:12

Kuggur schreef:
Die Aldi brok is goedkope rotzooi, maar dáár ging deze discussie niet over Love.

Oh niet Kug? Apart. De titel is toch ''Hondenvoer Lucky Dog, Aldi.''? Of staat er bij jou wat anders?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 23:14

Air schreef:
Kuggur schreef:
Die Aldi brok is goedkope rotzooi, maar dáár ging deze discussie niet over Love.

Oh niet Kug? Apart. De titel is toch ''Hondenvoer Lucky Dog, Aldi.''? Of staat er bij jou wat anders?

Ik denk dat jullie elkaar niet helemaal begrijpen... :o

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:19

Ach ik heb in dergelijke topics al geregeld veel wetenschappelijke onderzoeken opgegeven, maar weet je dat heeft geen invloed op fundamentalisten.

Ik krijg nooit tegengas op dat nivo. Het blijven anecdotes gevolgd door meer anecdotes. En natuurlijk pseudowetenschappelijke theorieen (ontgifting, wolfsdieten etc), en complottheorieen (dierenartsen worden door brokfabrikanten omgekocht, alle wetenschappers zijn corrupt etc).

Nog nooit één gedegen wetenschappelijk artikel gezien dat de verregaande claims van de antibrok brigade onderbouwd. (en degene die de claims maakt moet eigenlijk het bewijs leveren...)

Maar hey, ik sta er voor open hoor, kom maar op.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 17-10-14 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:20

Ik heb zo'n vermoeden dan Kuggur hier nooit een dierenwinkel is binnengelopen en ingrediëntenlijsten heeft bekeken.
Want het is een beetje lachwekkend wanneer je voer staat te verdedigen met dezelfde soort ingrediënten als 'die Aldi brok wat goedkope rotzooi is'.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:20

Ga lekker prive dames, hier word niet om gevraagd ;)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:22

Voer al jaaaaren aldi brok, geen problemen hier met de hond

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:24

Air schreef:
Dat is wel iets anders dan teveel eten van iets wat gezond is.

Werkelijk? Heb jij onder een steen geleefd ofzo?
Er werd jarenlang! gezegd dat je doodziek van zou worden. Vraag het aan een willekeurige voorbijganger ouder dan 35 en ze zullen het beamen.
Ik trok je mening nog al in twijfel, nu al helemaal.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:25

Kuggur schreef:
Chubby schreef:

Ah, on cue, de complottheorieen.
En voor de volledigheid nog een anecdote.

Je waarnemingsvermogen is bewonderenswaardig.

Ben benieuwd naar je inhoudelijk mening en visie.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:28

Wat is een nivo Kuggur? Bedoel je soms niveau? Maar ik wil liever niet op niveau persoonlijke aanvallen en over één kam scheren zitten.
Je bent als een valse hond gericht op de ''anti brok brigade'' dat je geeneens meer leest wat ergens staat. Je gaat blind op je doel af met af en toe een flinke snauw.

Ineke2: Sinds wanneer is spinazie levensgevaarlijk? Het woord teveel zegt het toch überhaupt al. Dat is toch heel wat anders dan iets wat met een normale hoeveelheid al ongezond is.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:30

Mijn konijn eet action voer ook erg graag :+ Dus goedkoop is niet per direct slecht.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:34

Sinds wanneer is patat en een hamburger ongezond? Dat is ongezond wanneer je er teveel van neemt... Kortom dat is exact hetzelfde maar dat is verder een andere discussie en daar ging het ook niet om. Je wilt alleen maar lezen wat je wil lezen en dat maakt het een zinloze discussie.

En nivo of niveau mag allebei aldus het nederlands woordenboek.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:35

Astaloca schreef:
Mijn konijn eet action voer ook erg graag :+ Dus goedkoop is niet per direct slecht.

Ik durf hier bijna niet te vermelden dat onze hond van 15 het al 6 jaar op kattenvoer voor senioren doet. Tot d'r 7e hoogwaardige brok en vers vlees, toen van de ene op de andere dag wilde ze dat niet meer eten. Paar jaar regelmatig verandert en nu dus kattenbrokken.

Charlie is naast de sterilisatie enkel bij de DA geweest voor haar inentingen, hartje doet het nog super, volledig en erg schoon gebit, goed gehoor, enkel d'r zicht wordt minder.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:39

Ik eet ook heel erg graag chocola, maar beter om er toch maar niet van te leven.
Wat ik wil zegen iets wat goed gegeten wordt, is niet standaard gezond.

Als ik ergens kom met honden, ruik ik soms de honden zo verschrikkelijk en dan vraag ik wat voor voeding krijgen ze en dan krijg je vaak antwoorden in de zin van een brok met een laag vleesgehalte. Ze lusten het voer graag hoor en zijn verder prima op gewicht, maar die geur bijv. Zelf ruiken ze het dan al niet meer trouwens. Er zijn natuurlijk veel meer dingen die een brok kunnen doen.
Vroeger gaven wij de katten bijv. altijd gewoon supermarktmerk en zijn pas later overgestapt naar een merk met veel vlees en dezelfde katten, we merkten het verschil zeker wel. Ik denk dat je beide moet proberen om uiterlijke verschillen te zien (en dan lang genoeg), maar dan nog zie je natuurlijk niet wat binnen gebeurd.

@ Ailill
Haha soms kunnen ze kieskeurig zijn hoor :) Als die daar het goed op doet is het toch prima, het belangrijkste is natuurlijk waar het dier het zelf goed op doet. Katten zijn veel kieskeuriger mbt eten, dus veel meer geur aan, daarom zal ze dat denk ik wel graag willen :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:48

Gezellig hier haha! Er wordt gevraagd naar ervaringen, niet naar resultaten van wetenschappelijk onderzoek. Mijn ervaring is dat mijn honden het veel beter doen granenvrij. Punt. ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:49

1 van mijn katten wil niks anders dan haar brokjes. Mijn andere kat krijgt nog wel eens een stukje kip of vis bijvb. Dat hoeft zij dus absoluut niet.
Ze krijgen overigens brokjes van Purina one. Gewoon uit de supermarkt. Als ik andere brokjes geef, kotsen ze ze weer uit. (Royal canin o.a.)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:59

Ik heb met honden gewerkt en je kon de honden die voer als beneful of frolic kregen er zo uit pikken zonder te weten wat voor voer ze kregen.. Alleen al enorm raar gekleurde poep en vaak veel.
Echt gewoon ranzig was dat, en in het hoogseizoen zaten er 100 honden, je haalde het er zo uit.

Bij de merken als RC, Eukanuba en dat soort spul was dat niet zo.