Onredelijke eisen asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:38

De antwoorden op die vragen zijn eigenlijk allemaal ''nee of ja, MAAR ....'' vragen. Zonder toelichting snap ik het dat je niet uit de test komt als geschikt baasje.
Maar met je toelichting zie ik het probleem niet. Ik vind die test dus heel zwart-wit en hier hoort gewoon een hele toelichting bij.

In eerste instantie vind ik een flat ook niet erg geschikt voor een hond. Maar als jij aangeeft dat je veel naar stal bent en de hond lekker mee kan, wordt het verhaal gewoon heel anders. Enige puntje waar ik aandacht mee zou houden is of er ook een lift in je flat is, als traplopen niet meer zou lukken o.i.d.
Een hond kan dan wel in een landhuis terecht komen met een halve hectare tuin, maar dat wil niet zeggen dat hij daar alle ruimte krijgt. Misschien moet hij daar overdag wel heel de dag in een bench omdat het vrouwtje moet high tea-en, shoppen of met vriendinnen gaat lunchen.

Ik zou geen test invullen, maar gewoon naar het asiel langs gaan als je een leuke hond ziet en de info geven die daadwerkelijk nodig is en niet al te veel extra info geven.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 23:39

ruitje

Re: Onredelijke eisen asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 23:43

Er is een lift :) !

Misschien moet ik eens mailen of die test niet van de site af kan? Hij heeft eigenlijk geen nut denk ik :+

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:44

Wat een lieverd!! :) Onwijs fijn dat je een oudje nog een fijne laatste dag wil geven. Ik zou er bij hele dagen op stal wel rekening mee houden dat oudjes zich niet altijd even goed meer een hele dag warm kunnen houden. Met name in de winter misschien op stal een probleempje? Gewoon even om rekening mee te houden.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:44

78% twijfelgeval haha.
Omdat ik geen poepzakjes meeneem (wij hebben speciale uitlaat hokken )

En omdat ik die hondentraining niet wil doen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:46

Nayomie schreef:
Ik heb die test gedaan en ik heb gefaald. Echter, hier spreekt een hondeneigenaar en de hond hier heeft niks te klagen, dus in hoeverre je die test serieus kan nemen, dat weet ik niet.

Dat beweren zelfs de baasjes bij al die redprogramma's van Animal planet als hun broodmagere hond met luizen en wonden eindelijk eens in beslag word genomen. Iedereen vind dat zijn hond niet te klagen heeft daarom kan je imo als asiel met zo'n test beter wel een beetje "negatief" doen mensen spiegel hun situatie/verzorging van hun huisdier meestal heel positief af of ie dat nu in werkelijkheid is of niet. Snap dat ze met dat soort vragen probeer je mensen wel een beetje meer na te laten denken.

Ik vind ook wel dat TS gewoon slechte antwoorden geeft eigenlijk want ik zie wel waar hij heen gaat met vakantie is natuurlijk prima, als je bedoeld dat je veel opties hebt om uit te kiezen en het wel per keer bekijkt maar er zijn ook een boel mensen die daarmee bedoelen dat ze daar echt niet over na hebben gedacht, terwijl een pension voor bijvoorbeeld wel een flinke extra kostenpost is. 2 uur is gewoon heel weinig en een cursus volgens is ook gewoon slim. Het spiegelt alleen duidelijk niet de daadwerkelijke situatie van TS af als ze later aangeeft wat ze er nu mee bedoelde.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:50

Ik heb de test ook eens gedaan. Ik heb een boerderij en ben thuisblijfmoeder, dus heel erg veel thuis. Hond heeft hier erg veel plek om buiten te lopen, rennen en ravotten. Ik heb jaren lang een hond gehad, dus ik zou niet direct voor een cursus kiezen. Dit hangt af van hoe de hond luistert en of ik hem makkelijk zelf ''op kan leiden''. Op het moment dat we denken het nodig te hebben zou ik het zonder probleem doen.
Vanwege onze boerderij is het moeilijk om op vakantie te gaan, dus dat bekijken we per jaar. Vandaar dat ik heb aangevinkt dat ik dat wel zie als het zo ver is. Mochten we niets fijns kunnen regelen voor de hond, gaan we ook niet op vakantie.

Ik scoorde matig op de test:

Resultaat
U heeft 73% gescoord
Of u geschikt bent voor het houden van een hond is twijfelachtig. Misschien is het voor u beter om er eerst nog eens goed over na te denken. Wij adviseren u te informeren bij deskundigen en andere hondenbezitters over onderstaande aandachtspunten.

Aandachtspunten
• Hondentraining hoeft niet van u. Om problemen te voorkomen heeft een hond echter een goede (honden)opvoeding nodig. Daarbij is deskundige begeleiding onontbeerlijk.
• U regelt pas vakantieopvang en dergelijke als het zover is. Er valt echter teveel te regelen om dit op het laatste moment aan te laten komen. Als je je hond naar een pension wilt brengen, zul je dit tijdig moeten reserveren.
• U wilt met het hele gezin voor de hond zorgen; maak goede afspraken over wie, wanneer de hond uitlaat etc.

Ik miste veel meer aan te vinken opties en de mogelijkheid tot het geven van een toelichting. Ik denk dat de test meer bedoel is als bewustmaking, waar niets mis mee is, maar echt een geweldige test vind ik het niet.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:51

Is het ook niet zo dat je een intake gesprek krijgt bij het asiel? Bij ons namelijk wel, wij hebben honden geadopteerd via een stichting, en zo'n intake gesprek is voor beide partijen gewoon veel duidelijker als een aantal vragen.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:55

humor, ik scoorde ook maar 73% en dat terwijl ik 4 honden heb op dit moment denk dus niet dat je die test ook maar enigsinds serieus moet nemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:56

In mijn ogen zijn mensen die hun paard een redelijke opvoeding hebben bij kunnen brengen of die eenmaal erin gebrachte opvoeding vast kunnen houden, uitermate geschikt voor een consequente benadering voor een hond.

Of je nu wel of niet een jaar van tevoren vakantieopvang regelt, maakt toch verder niet uit? Misschien hoeft het dier helemaal niet in de opvang omdat hij ten alle tijde mee mag?

En ook al woon je in een flat, als je een dier voldoende beweging kunt geven en hij geen problemen heeft met trappen of een lift, dan moet ook wonen op en woning drie hoog gewoon kunnen...

Dus die testen? Een indicatie, maar meer toch echt niet.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:57

Wat een gezeur. Hij is bij jou in ieder geval veel beter af dan in het asiel!
Ik snap best dat mensen niet overhaast een hond moeten nemen zonder er goed bij na te denken, maar dit werkt volgens mij averechts. Wanneer een asiel zo reageert, dan ben je inderdaad veel sneller geneigd om er 1 op Marktplaats te kopen. :j

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:58

baas 1 heeft alle tijd maar woont op een flat

baas 2 heeft een hele grote bungalow met een eigen bos, maar ja is druk bezet en zeer sociaal leven

welke hond plaats je waar

heb er 2 een kleine rustige chihuahua (hond 1) of een drukke actieve herder (hond 2) welke hond is waar het gelukkigst???

hond 1 is het best op zijn plek bij baas 2, die heeft haast geen tijd en hond vind een x het speeluurtje over slaan omdat baasje druk is niet erg

hond 2 kan beter bij baas 1 zitten, die heeft veel tijd kan veel met hem op pad en hem de hele dag bezig houden als het moet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 23:59

Liedje89, je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat iedereen een te positief beeld heeft over hoe zijn hond gehouden word.

Vervolgens geef je aan dat wanneer ik de test naar waarheid invul, ik hem te slecht invul?

Ik neem deze test niet serieus als het om mij als eigenaar gaat. Het geeft mij echter wel een naar gevoel naar de asiels toe, vind het grappig om te zien dat er meer mensen slecht scoren die volgens mij een idealer leven bieden dan wanneer je het goed in zou vullen :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:03

Cassidy schreef:
Asiels worden gerund door mensen. En mensen hebben hun eigen agenda.....ook al roepen ze dat ze het beste voor het dier voorhebben...uiteindelijk gaat het ego ook meespelen....

Inderdaad... zo wilde een chef van mij eens een hond uitzoeken. Maar nee, dat mocht niet. Want zijn vriendin werkte ook.
Dat die hond korter dan 8 uur alleen zat, nee, daar wilden ze niet eens naar luisteren. Punt.

Ik ben het zelf ook al eens tegengekomen: kwam een asielhond tegen die goed in mijn huis zou passen: een rustige lieve teef, type "boerenfox".
Maar nee, de beheerder wist mij te vertellen dat mijn toen 5 jaar oude dochter die hond tot vervelens toe zou achternazitten en dan die hond van mij de schuld zou krijgen wanneer ze mijn dochter zat was en ging grommen en misschien zelfs bijten. 8)7

Grote flauwekul... een paar jaar later had ik een heel wat minder lieve hond in huis gehaald (die snel een brave hond werd ) en no way dat het door meneer genoemde scenario plaatsvond...

Maar ja, die ego's van die lui...
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 17-10-14 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 00:05

amukela schreef:
Wat een gezeur. Hij is bij jou in ieder geval veel beter af dan in het asiel!
Ik snap best dat mensen niet overhaast een hond moeten nemen zonder er goed bij na te denken, maar dit werkt volgens mij averechts. Wanneer een asiel zo reageert, dan ben je inderdaad veel sneller geneigd om er 1 op Marktplaats te kopen. :j

Precies dit eigenlijk, dat vind ik nou zo zonde aan de test, want dat was het eerste wat ik ging doen na die uitslag!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:07

Mijn chef ging ook ergens anders rondkijken nadat het asiel zo tegen hem deed.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:09

A_nouk schreef:
Wij hebben destijds ook gekeken in het asiel, inderdaad veel regels O.a die van de flat, kan prima als je hem nu 23 uur per dag daar op sluit is het natuurlijk een ander verhaal...

:)

Je hebt ook lieden die netjes een woonhuis hebben... en vervolgens zit de hond urenlang in een bench opgesloten... -O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:10

Tja, ik krijg in Nederland ook geen papegaai mee uit een opvang omdat ik in het buitenland woon. Dat ze daar een grote volière krijgen maakt dan opeens niet meer uit, nee dan zijn ze veel beter af bij de opvang die toch al vol zit..

Rare mensen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:11

Cassidy schreef:
Dus die testen? Een indicatie, maar meer toch echt niet.

Ik denk dat die test eigenlijk net zo goed (beter) geen resultaat kan hebben, je kan toch nooit een volledig antwoord voor jouw situatie kiezen als er maar een paar meerkeuze opties zijn. Maar ik denk dat je bij een test wel beter nadenkt over wat je nu eigenlijk moet antwoorden op zo'n vraag dan wanneer je het zoveelste belerende artikeltje leest en dat hij daarom wel nuttig kan zijn.

@Ruitje: Het antwoord dat je geeft is toch steeds wel waar maar eigenlijk onvolledig omdat het meerdere interpretaties heeft. Ik besteed 2 uur aandacht aan mijn hond kan namelijk alles beteken van tussen "ik wandel/sport 2 uur met hem en verder mag hij de hele dag bij me zijn" tot "ik zie mijn hond 2 uur op een dag en verder doet ie niets" en je kan geen cursus volgen omdat je ervaring hebt en en makke lobbes zoek maar ook omdat je een eigenwijze drol bent. Je antwoorden zijn dus inderdaad waar maar het is toch logisch dat ze dan bij het asiel van de slechtst interpretatie uitgaan. Het is imo niet zozeer wat je aanvinkt wat dan niet goed is maar meer dat je bij zo'n test nooit voldoende antwoord opties kan maken om echt bij de werkelijkheid te komen.
Ik zeg trouwens ook niet dat iedereen een te positief beeld heeft, maar dat de bijna niemand een negatief beeld heeft van hoe hij zijn hond houdt zelfs al valt die bij wijze van spreken bijna van zijn poten. Er zijn ook een boel mensen die een positief beeld hebben van de verzorging van hun hond waarbij dat wel gewoon terecht is natuurlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:42

Ruitje, dit is nog een test, maar wij werden gewoon afgewezen door diverse asiels, omdat we op een appartement woonden en te jong waren (en dus te weinig ervaring volgens asiel). Kleiner nog, 50m2. Dat we halve dagen met de hond op stap waren, ze maximaal 3 uurtjes alleen was en zij binnen aan 1m2 genoeg had (op de bank :') ) was niet van belang. Bij het woordje appartement werd het al stop gezet.

Uiteindelijk bij een asiel terecht gekomen die je wel een vragenlijst liet invullen, maar ook de interactie met de hond bekeek en dan ging oordelen. Daar kregen we dus wel de hond mee waarvoor we kwamen. Ze hebben nog wel een vraag gesteld over wat voor honden we al gehad hadden en wat we daarmee deden en ze vonden het raar dat we afgewezen waren via een online vragenlijst of telefoongesprek. Zelfs na de verhuizing naar een huis met tuin heeft ze aan 1m2 genoeg. Dat ze de hele tuin, benedenverdieping en zelfs boven voor zichzelf heeft kan haar niet schelen. :')

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:50

Wat vreemd MyWishMax!

Ik zie het probleem van een hond op een klein flatje niet zo. Afgelopen zomer hebben mijn twee honden zelfs bij iemand gelogeerd die op 30m2 woont. Was maar voor een paar dagen maar als ze er drie weken moeten blijven weet ik zeker dat dit geen probleem zou zijn. Het is maar net wat je er mee doet, buiten actief en binnen lekker uitrusten en knuffelen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:52

liedje89 schreef:
Nayomie schreef:
Ik heb die test gedaan en ik heb gefaald. Echter, hier spreekt een hondeneigenaar en de hond hier heeft niks te klagen, dus in hoeverre je die test serieus kan nemen, dat weet ik niet.

Dat beweren zelfs de baasjes bij al die redprogramma's van Animal planet als hun broodmagere hond met luizen en wonden eindelijk eens in beslag word genomen. Iedereen vind dat zijn hond niet te klagen heeft daarom kan je imo als asiel met zo'n test beter wel een beetje "negatief" doen mensen spiegel hun situatie/verzorging van hun huisdier meestal heel positief af of ie dat nu in werkelijkheid is of niet. Snap dat ze met dat soort vragen probeer je mensen wel een beetje meer na te laten denken.

Ik vind ook wel dat TS gewoon slechte antwoorden geeft eigenlijk want ik zie wel waar hij heen gaat met vakantie is natuurlijk prima, als je bedoeld dat je veel opties hebt om uit te kiezen en het wel per keer bekijkt maar er zijn ook een boel mensen die daarmee bedoelen dat ze daar echt niet over na hebben gedacht, terwijl een pension voor bijvoorbeeld wel een flinke extra kostenpost is. 2 uur is gewoon heel weinig en een cursus volgens is ook gewoon slim. Het spiegelt alleen duidelijk niet de daadwerkelijke situatie van TS af als ze later aangeeft wat ze er nu mee bedoelde.

Wil je hier indirect mee beweren dat de hond het hier niet goed zou hebben?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:00

liedje89 schreef:
Nayomie schreef:

Wil je hier indirect mee beweren dat de hond het hier niet goed zou hebben?

Dat is het verhaal wel heel erg op jezelf betrekken zeg.

Wat ze zegt gebeurd namelijk heel erg vaak. Daarmee bedoeld ze niet per definitie jou, maar dat de opvatting van "de hond heeft het goed" bij iedereen anders is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:02

Wat een bespottelijke test......en wat een raar verhaal MyWishMax, jemig zeg! Als er iemand geschikt is voor een hond ben jij het wel! Ik ben ook al eens aangelopen tegen rare eisen die een asiel stelt en ben daar ook over in discussie gegaan. Ik had te maken met een persoon die erg van zijn eigen opvattingen overtuigd was en kreeg er geen speld tussen, gevalletje hopeloos! Uiteindelijk viel ik voor een hondje uit Spanje via zo'n bemiddelingssite en ik heb haar nu al 14 jaar.

Ook slechte ervaringen van mijn vader met het asiel in zijn regio, die waren absoluut niet eerlijk over de hond in kwestie waardoor zijn vrouw tot twee keer toe fors gebeten is. En geen toestemming om de hond in te laten slapen, nee die staat vervolgens gewoon weer op de site zonder enige vorm van waarschuwing......

Gelukkig ook goeie ervaringen met het asiel in Gouda maar ik ben bang dat dat hetzelfde asiel is waar jij geweest bent MwM???

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:05

Dus omdat ik zeg dat mijn hond het goed heeft, zeg ik er per direct mee dat ik vind dat heel veel hondeneigenaren die het zeggen, gelijk hebben? Nee. Ik had het over mijn eigen hond, niet over het algemeen.