lolove schreef:Jindai schreef:Zonder je aan te vallen.....op dat punt is je kat gewoon niet goed opgevoedt. Dat had je 'm vanaf het begin al meteen af moeten leren, ook katten zijn heel goed opvoedbaar.
Heb al aardig veel katten gehad en weet ook heus wel hoe ik hem moet opvoeden. Wij doen dit ook al vanaf het begin. Meneer heeft gewoon karakter, en is af en toe wat brutaal. Maar is niet gelijk onopgevoed. Heb ook twee grotere katers in huis dus heb heus wel ervaring oid, al je reactie daar op neer komt? Dit moet je niet gemeen opvatten of zo hoor, ik dacht ik zeg het even voordat ik reacties krijg hoe ik een kat op moet voeden, en dat is niet waar dit topic nou werkelijk over gaat haha. Niet zo zeer dat ik er niet tegen kan oid, maar dat bespaart heel veel moeite, maar goed jullie weten ook mijn leefomstandigheden etc niet haha.
Wij hebben een nieuwe krabpaal en catnip spray dus kijken of dat werkt.
Enjoy_, het was ook meer als grap bedoeld.
Bedankt voor de tips allemaal, moet lukken!
Ik vat je reactie niet gemeen op hoor, zo was die van mij ook zeker niet bedoeld.
En ik zeg ook zeker niet dat je kat meteen onopgevoed is, er staat ook bij [b]op dat punt.[b] Maar zoals ik begrijp kent hij het woordje 'èh' (of een ander woord om hem te corrigeren) dus wel? Ook al eens icm laten schrikken geprobeerd? Maar omdat je het zelf noemt.....heb jij dan zo'n bijzondere leefomstandigheid? Gewoon puur uit interesse hoor, mag natuurlijk ook in een PB als je het wilt vertellen.

Het is iig goed dat je ermee aan de slag gaat en en dat je er vertrouwen in hebt dat het goed gaat komen. Hopelijk helpt de Catnip jullie al een eind op weg! Laat je nog even weten hoe het verloopt?

@ Zwerte Nee, je kan een kat idd niet laten denken wat jij wil, maar dat kan je met geen enkel dier. Je kan ze echter wel ongewenst gedrag afleren of het corrigeren, net als wat we met een paard of een hond doen. Dat is niks nieuws op de wereld en lukt ook gewoon met een kat. Ben het met je eens dat katten graag hun eigen gang gaan en daar moet ook zeker ruimte voor zijn, geef je ze die niet worden ze alleen maar dwarser. Maar ook katten kun je dus gewoon opvoeden.

En als ik eens een keer 'nee nee' of 'èh' moet zeggen tegen mijn katten (gewoon op een normale manier) en ze denken dan toch 'ja' zeg ik het nog een keer, maar dan wat strenger en dan is het ook meteen afgelopen, zonder stressen of wat dan ook. Ze schrikken er verder ook niet van, ze kijken me alleen wat arrogant aan en gaan weer wat anders doen. Die schrikreactie die je in het begin aanleert, waarbij je ze dus een paar keer laat schrikken en er een woord aan verbindt, zijn ze echt al heel snel kwijt.
.