Puppies 7 weken aan de diarree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Re: Puppies 7 weken aan de diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 21:44

De rest wel ja maar die 2 dus niet.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:50

Dat is niet zo goed. Heeft de DA je daar geen tips voor gegeven? Uitdrogen kan snel gaan bij pups met diarree. Misschien is een nachtje opname met infuus geen slecht idee. Dat kan de DA toch het best beoordelen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:50

Je moet hier niet op bokt adviezen vragen,maar aan je DA die weet wat je kan doen.
Wij geven uitdrogende pups op het asiel een oplossing van Ors met een spuitje in de mond.Maar dit heeft alleen in een begin stadium nut.
Anders is het gewoon een infuus bij de da.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 21:53

Ze hebben vocht onder hun huid gekregen soort infuus dus. Iig een grote spuit. Infuus bij de beweeglijke pups is geen optie.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:14

Ja een vocht depot werkt ook, duurt alleen iets langer voor het opgenomen is. Zei je DA dat dit genoeg was voor de hele nacht? Of moest je er op letten dat de pups wel weer gingen drinken?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 22:20

Genoeg voor de hele nacht. Maar wel gelieve proberen te drinken

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:03

Je kunt de pups eventueel wat vocht bijgeven door met een spuitje wat water in hun mondjes te spuiten.
Je kunt ze ook wat dwangvoeren. Soort natvoer (bijv. A/D van Hills) verdunnen met water en dat in hun mondje spuiten.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:20

Morgenochtend is de dierenarts er op tijd. Hou ze tot dan goed in de gaten. Als ze sloom worden suikerwater geven. Maar ik denk dat ze het wel redden en dan zal de DA wel weer onderhuids vocht toedienen. Ook kun je vannacht de DA bellen als je het niet vertrouwt.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 13:36

Gelukkig gaat het weer wat beter met ze! Alle pups eten en drinken weer. Heb als extra lactolyte gekregen en dat meng ik door het water heen! Drinken ze gulzig van.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:32

NienkeNiels schreef:
Inmiddels ben ik. Ik de dierenarts geweest. Heftige reacties als ; ik neem geen verantwoordelijkheid hoeven absoluut niet! Ik fok namelijk niet zomaar een nestje.
Maargoed de 2 pups die niet wouden eten wn drinken zijn meegegaan naar de praktijk en hebben AB gehad en een vocht infuus. Zijn behoorlijk ziek! Inmiddels liggen ze weer thuis. De rest doet het wel erg goed... Ben erg bang voor die 2 pups die niet willen eten. Vanacht goed in de gaten houden en morgenochtend half 9 komt de dierenarts weer om ook de rest te chekken.

Hebben jullie nog tips wat te doen? En wat kan ik met die 2 zieke pups het beste doen?

dat doe je wel gezien de ENORME hoeveelheid vragen hier en op andere forums over hoe en wat.... zit het al weken met grote ogen te lezen hoe je ooit zo kan gaan fokken............

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:50

Vind het ook erg vreemd. En allemaal vragen die een fokker moet weten voor er überhaupt aan een nest zou moeten worden gedacht.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 10:52

Een advies en ervaringen vragen kan toch wel? Daar is juist een forum voor. Als je het niet aan kan zien dan reageer je toch lekker niet haha

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:59

dierenfan schreef:
NienkeNiels schreef:
Inmiddels ben ik. Ik de dierenarts geweest. Heftige reacties als ; ik neem geen verantwoordelijkheid hoeven absoluut niet! Ik fok namelijk niet zomaar een nestje.
Maargoed de 2 pups die niet wouden eten wn drinken zijn meegegaan naar de praktijk en hebben AB gehad en een vocht infuus. Zijn behoorlijk ziek! Inmiddels liggen ze weer thuis. De rest doet het wel erg goed... Ben erg bang voor die 2 pups die niet willen eten. Vanacht goed in de gaten houden en morgenochtend half 9 komt de dierenarts weer om ook de rest te chekken.

Hebben jullie nog tips wat te doen? En wat kan ik met die 2 zieke pups het beste doen?

dat doe je wel gezien de ENORME hoeveelheid vragen hier en op andere forums over hoe en wat.... zit het al weken met grote ogen te lezen hoe je ooit zo kan gaan fokken............

Ik kan het niet anders dan met je eens zijn,had even in de berichten gezocht omdat ik nieuwschierig was over wat voor pups het ging.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:19

Ik zie dan liever iemand die het misschien niet allemaal weet en het gaat vragen op een forum, en naar de dierenarts gaat dan iemand die niets vraagt en de pups eronder te lijden hebben en in het ergste geval doodgaan.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:53

Wat een gedoe als mensen alleen iets willen vragen of behoefte hebben aan een extra mening. Ik ben blij dat TS een topic heeft gemaakt en niet is gaan aanmodderen. Je kan ook niet altijd alles weten dus is vragen soms wel fijn. Ook wij weten verder helemaal niks over TS en de pups, niet zo snel oordelen.

Uiteindelijk is ze netjes naar de dierenarts gegaan, dus niks mis mee toch?

Gaat het nog steeds goed met de pups? :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:07

Niet alles gelezen.... maar is giardia al uitgesloten?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:40

NienkeNiels schreef:
maar wat zal de dierenarts doen? Ze kunnen niet alle 11 een middel krijgen neem ik aan? Ontwormen is gister nog gebeurd en doe ik netjes om de 2 weken...
Begrijp me niet verkeerd, maar de pups tonen allemaal nog zo fit en geen koorts.

Het kan aan t ontwormen liggen. Hier n pup die er vreselijk op reageerde. 30 x kotsen binnen een uur en waterwinning spuitpoep

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:57

Hoe is het nu met de pups?