Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
judith370 schreef:Ik wordt dat gejank over correctie ook een beetje beu. Niks kan en mag tegenwoordig meer en alles is mishandeling.
Vervolgens kom je op de hondenschool met een echte probleemhond en kunnen ze je niet meer helpen..
En mijn lab reageerde nauwelijks tot niet op stem correcties. Zat helemaal in zijn focus. Of ik moest zo hard schreeuwen dat hij in elkaar kroop van angst. Dan schiet je je doel ook voorbij. Gea99 schreef:Nee straffen heeft zeker geen zin, maar daar ben ik zelf ook niet voor. Nu moet ik wel zeggen dat er de laatste dagen wel minder meegedaan wordt als normaal. Aangezien wij bezig zijn het andere huis leeg te halen voor de oplevering. Maar hij doet het ook gewoon als wij er gewoon zijn :/
Kijk dat is dus de oorzaak, oplossing: Weer meer mee gaan doen.
Verder kauwbotten, verse van de slager halen en die geven. Zijn ze ook tijden mee zoet.
Gea99 schreef:Nee straffen heeft zeker geen zin, maar daar ben ik zelf ook niet voor. Nu moet ik wel zeggen dat er de laatste dagen wel minder meegedaan wordt als normaal. Aangezien wij bezig zijn het andere huis leeg te halen voor de oplevering. Maar hij doet het ook gewoon als wij er gewoon zijn :/
Kijk dat is dus de oorzaak, oplossing: Weer meer mee gaan doen.
Verder kauwbotten, verse van de slager halen en die geven. Zijn ze ook tijden mee zoet.

Abacab schreef:Ga lekker fietsen of zwemmen met je hond, dan kan ie zijn energie kwijt en thuis lekker dromen.
De meesten mensen geven hun hond veel te weinig werk en beweging waardoor onwenselijk gedrag ontstaat. Een hond had vroeger een taak en deed klusjes. Tegenwoordig willen we alleen nog maar knuffelen en aaien. Dat is voor een hond niet genoeg om gelukkig te zijn en dan krijg je ongewenst gedrag.

judith370 schreef:Fietsen en zwemmen is zeker een goed idee, maar alleen niet genoeg. Ze bouwen dan namelijk ook een conditie op. Je kan beter (op één dag) afwisselen, dus een lekker stuk fietsen/zwemmen of balletjes apporteren, en zorgen dat ie daarnaast ook met andere honden kan ravotten.
Tevens hebben wij ook goede ervaring met de kong, je moet er alleen geen brokjes in doen want die zijn er zo uit. Gedroogde kipfilet reepjes werken dan beter, je ziet ze dan echt nadenken en het duurt stukken langer voor ze eruit zijn