Het noodlot heeft genadeloos toegeslagen, wat nu???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Re: Het noodlot heeft genadeloos toegeslagen, wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:54

wij hadden vroeger 4 nijntjes toen is er ook 1 gepakt door een of ander dier

de onze komen nog gewoon buiten we hebben alleen een schrikdraadje eromheen gedaan, wat wil je liever een ongelukkig konijn wat altijd binnen zit en dood gaat aan ouderdom.
of een konijn wat zijn leven buiten en blij is geweest maar uiteindelijk word opgegeten.

gewoon laten zoals het is dat is het beste voor de konijntjes

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:11

Wat een harde reacties hier weer zeg ongelofelijk. Ze is haar lieve huisdier kwijt geraakt en vind die half ontleed in de tuin. Ach joh is the circle of life waar maak je je druk om? Doe eens even normaal en anders kun je maar beter niet reageren.

Is het misschien mogelijk een verblijf aan te schaffen wat door een vreemd dier niet open te krijgen is? Zo'n ren van staal met hele kleine mazen (1cm) ?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:25

Helaas vanmorgen hetzelfde meegemaakt, ik snap hoe je voelt TS. Onze 4 konijnen lopen in de kippenren, die van boven open is (staan bomen in, dus kan het niet dichtmaken).
Vorige week was een konijn verdwenen. Wij dachten dat hij van ouderdom was gestorven, heb de konijnen 5 jaar geleden uit het asiel gehaald. En ze hebben in de ren (80m2) holen gegraven, dus ze kunnen redelijk diep onder de grond.
Ligt er gisteren een dood konijn in de ren, half opgegeten. Nagevraagd of de buurman iets had gezien, en die wist te vertellen dat er een grote rode kat op zat. Wij dachten dus dat de kat het konijn had gegrepen. Helaas vanmorgen weer een konijntje weg. ;(
Wat ik nu vermoed is dat er een wezel/marter/hermelijn de konijnen doodt en onder de grond sleept. En dat hij gisteren gestoord is door de kat. (kat is overigens de buurkat, dus geen wilde kat)

Heb nu nog 1 konijn over, maar die is geboren uit een wild konijn dus die kan ik niet vangen. En zeker niet opsluiten...

Ben gewoon zo verdrietig dat ik mijn 3 konijntjes na 5 jaar in een week kwijt ben. En ik voel me schuldig dat ik ze geen veiligheid kon bieden. :(