Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingeb0rg schreef:Voor ons nooit maar dan ook nooit meer vers vlees! Twee pups uit het nest wat wij gefokt hebben zitten allebei met chronische ontstoken maagwand en zeer snel geprikkelde darmen. Daar komt bij dat ze allebei een niet aangeboren hartafwijking hebben. Welke volgens kliniek door het slechte kwaliteit vlees kan komen. ( hormonen enz)
Mijn vader werkt voor de keuringsdienst van waarde en het is algemeen bekend dat het verse vlees lang niet altijd zo vers is. En bovendien niet het beste vlees bevat maar slachtafval is.
Natuurlijk zijn er ook goede ervaringen en dat is helemaal prima! Ieder zijn ding toch? maar hier komt het er als hoofdvoeding niet meer in. Ze krijgen hier eukanuba en niks anders. En alle labradors zijn er toch 13+ mee geworden.
Wij hebben ook een lastige eter gehad, kijk eens of je het aantrekkelijker kan maken met een blikje pedigree erdoor.
Brokken van bonzo en lidl zit teveel zout in en is daarom niet echt aan te raden.
CharmingS schreef:Weet nu niet of ik heel bokt over me heen gaan krijgen.
Maar in Amerika hebben we 150 jachthonden, en deze krijgen een keer in de maand een heel paard. Paard word ook ter plekken geschoten in de kennel, en de honden eten echt alles van het paard en alleen de botten blijven over. Meestal is er na 4 dagen niks meer over van het paard.
feeeestmaal!
Maar in Amerika hebben we 150 jachthonden, en deze krijgen een keer in de maand een heel paard. Paard word ook ter plekken geschoten in de kennel, en de honden eten echt alles van het paard en alleen de botten blijven over. Meestal is er na 4 dagen niks meer over van het paard.
ingeb0rg schreef:Voor ons nooit maar dan ook nooit meer vers vlees! Twee pups uit het nest wat wij gefokt hebben zitten allebei met chronische ontstoken maagwand en zeer snel geprikkelde darmen. Daar komt bij dat ze allebei een niet aangeboren hartafwijking hebben. Welke volgens kliniek door het slechte kwaliteit vlees kan komen. ( hormonen enz)
Mijn vader werkt voor de keuringsdienst van waarde en het is algemeen bekend dat het verse vlees lang niet altijd zo vers is. En bovendien niet het beste vlees bevat maar slachtafval is.
Natuurlijk zijn er ook goede ervaringen en dat is helemaal prima! Ieder zijn ding toch? maar hier komt het er als hoofdvoeding niet meer in. Ze krijgen hier eukanuba en niks anders. En alle labradors zijn er toch 13+ mee geworden.
Wij hebben ook een lastige eter gehad, kijk eens of je het aantrekkelijker kan maken met een blikje pedigree erdoor.
Brokken van bonzo en lidl zit teveel zout in en is daarom niet echt aan te raden.

safina schreef:@charmingS bedankt voor je uitleg. Interessant om te lezen hoe men dat daar doet!
Ik lees vaak dat mensen rauw vlees aan hun huisdier gaan voeren omdat alles "natuurlijk" moet, want "natuurlijk is goed." En dan denk ik wel eens: "oké....haal dan een pondje levende muizen voor je kat. Laat je hond een kip of een schaap vangen! Gooi een kadaver neer en laat ze het opvreten"![]()
Dat laatste gebeurt dus echt in Amerika...
En ik ben juist blij dat ik langs kippen, schapen enzovoorts kan lopen zonder een moordpartij. En hele prooidieren geef ik heel zelden, omdat ik liever geen dieren dood alleen voor mijn hond. Zoals dat paard vind ik anders, omdat ze daar geen paardenvlees eten. Een muis zou gerust geven, want wij eten geen muizen, alleen moet ik er zoveel geven voordat het een maaltijd is.
Ik geef het niet alleen omdat het natuurlijk moet, maar omdat ik van mening ben dat het goed is voor een vleeseter om vlees te eten en omdat mijn honden het er goed op doen. Ik heb er één die tegen bijna geen enkele brok kan en de merken waar ze wel tegen kan, eet ze niet.
Dat is meteen de reden dat ik geen brok geef en overgestapt ben. Had zij wel brok gegeten, had ze gewoon een brok met een hoog % vlees gekregen en had ik niet eens nagedacht over vlees. Ze krijgen dus slachtafval, maar wat mensen wel eens vergeten is dat slachtafval ook de stukjes vlees zijn die van een biefstuk afgesneden worden om het een mooie vorm te geven. Of de graat + overgebleven stukjes filet van een zalm. Of in het wildseizoen de karkassen waar de mooie stukjes vlees vanaf zijn gehaald door de mens.
Pinacolada schreef:Op Texel kun je sowieso smuldier uit de supermarkt halen. Wij hadden op vakantie huisje waar ook koelkastje met diepvriesvakje in zat. Duurt wel een tijd voor een rol ontdooid is, dus was nog bikkelhard na boottocht etc.
Wat eten honden rest van de maand dan charmingS?
In Friesland zit helaas nog maar 1 leverpunt van lotgering, andere kant friesland..dus iets meer voorrijkosten maar dan nog is t niet duur.