Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gewoon luisteren naar hem. Ook al twijfel je nu of weet je het mss niet zo goed, de hond gaat het je echt duidelijk maken
Niet teveel stressen op voorhand
Femek2902 schreef:Ik wil ook even reageren.
Ik vind dat mensen hier heel snel praten over in laten slapen, en er gaan vast mensen over vallen. Maar ik vind dat een oude hond niet persee direct dood hoeft. Ook niet als hij een beetje pijn heeft. Ik denk dat de grens ligt bij het wel of niet meer genieten van zijn leven. Kan het dier nog plezier hebben? Bedelt het om eten of om aandacht? Geniet het dier van knuffels of uitgaan? Dan vind ik dat het nog niet zijn tijd is, ook niet als het dier pijn heeft.. Natuurlijk moet er wel overwogen worden of je het dier kan helpen met pijnbestrijding. Maar ik denk dat ts hier goed over nagedacht heeft en dat haar hond het dus niet nodig heeft.
Femek2902 schreef:Ik denk dat de grens ligt bij het wel of niet meer genieten van zijn leven.

Heike schreef:Pijn is niet het enige. Een dier zonder pijn kan toch lijden..

Kuggur schreef:Femek2902 schreef:Ik denk dat de grens ligt bij het wel of niet meer genieten van zijn leven.
En denk jij werkelijk na het lezen van de beschrijving van de hele ellende door de TS dat deze hond "nog geniet van zijn leven"?
Lijden en kwaliteit van leven gaan om meer dingen dan pijn alleen.
Laat dit arme dier toch gaan, dit is toch een hondonwaardige toestand zo...