Blikvoer als hoofdvoer kat, welk merk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:19

Die tekst komt van voernatuurlijk,niet oorspronkelijk van die site. Maar wat mij meer irriteert is dat het zo kort door de bocht is. Neem het stukje dat brokken voornamelijk uit koolhydraten bestaan. Nu zijn er brokken met redelijk wat koolhydraten maar er zijn toch echt veel merken die voor het overgrote deel uit dierlijke stoffen bestaan.
Ik vind een hoop droogvoer ook minder geschikt maar niet alles. En er zijn katten die met zo een drinkfontein bijvoorbeeld wel voldoende drinken

Allegra

Re: Blikvoer als hoofdvoer kat, welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:30

Hier ook goede ervaringen met cosma en almo nature. Gewoon vlees, met vocht, niet allemaal vieze toevoegingen zoals wiskas of felix oid. Je zou het bijna zelf eten, dat meen ik echt. Een blikje tonijn uit de supermarkt voor mensen ziet er net zo uit!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:32

Dat staat toch ook in het artikel dat een drinkfontein kan helpen???

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 22:13

Zullen we de discussie of katten voldoende vocht binnenkrijgen als ze brok eten ergens anders voeren? Dat is een nogal eindeloze discussie namelijk.. Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:21

Allegra schreef:
Hier ook goede ervaringen met cosma en almo nature. Gewoon vlees, met vocht, niet allemaal vieze toevoegingen zoals wiskas of felix oid. Je zou het bijna zelf eten, dat meen ik echt. Een blikje tonijn uit de supermarkt voor mensen ziet er net zo uit!

Klopt. Als ik hier een blikje opentrek terwijl ik honger heb dan zou ik er zo een hap van durven nemen. :')

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:28

CK88 schreef:
Dat staat toch ook in het artikel dat een drinkfontein kan helpen???

Maar jij beweerd dat ze natvoer moéten hebben, en dat is gewoon onzin. Mijn katten hadden gewoon een waterbakje en geen natvoer. Ik ben paravet en nee, mijn katten waren absoluut niet chronisch uitgedroogd. Echt onzin..

Sorry TS, moest hier gewoon nog even op reageren.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:07

Jeetje zo kortzichtig je leest ook echt maar wat je wilt lezen he, ... Maargoed einde discussie, TS ik hoop dat je haar aan het eten krijgt met cosma nature!!

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:22

Mijn tandeloze dame,weet hebben haar met zo'n slecht gebit gekregen dat direct op de hoektanden na alles eruit moest, eet al jaren brokken. Grote brokken, kleine brokken maakt niks uit. Het enige probleem was het regelmatige spugen. We hebben nu zo'n voerbak waarbij ze echt moeite moet doen om het voer te kunnen pakken. Het schrokken is nu minder en ook het spugen is flink verminderd.
Ik moet er wel bij vermelden dat ze, toen we haar kregen, volgens mij nog nooit brokken had gegeten. Ze zat er dan ook naar te kijken met een blik van dat spul vreet ik echt niet!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:23

hm misschien is haar brokjes weken toch niet zo'n goed idee want na 3x heeft ze het nu alweer gezien.. ze wou net niks terwijl ze wel aan t jammeren is, volgens mij gaat de smaak er ook wel uit omdat ik het sochtends dan al in water zet voor savonds..