Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:49

De volgende keer nadenken voor ze gaat kweken?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:52

Laten we er van uit gaan dat ze het gelezen heeft :')
Laatst bijgewerkt door Niene87 op 06-10-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:53

Als TS slim is (en de rest ook die het leuk vindt) wordt er niet gereageerd op de post van nine zodat we dus ook geen discussie krijgen daarover.

Want die discussie voegt niets toe en heb ik al vierhonderdvijfentachtigduizend keer voorbij zien komen hier op bokt en ik ben er wel zo'n beetje klaar mee. (en velen met mij denk ik zo)

EDIT: niene je had dus eigenlijk beter niets kunnen typen... maar ik snap dat het je hoog zit. :j

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 14:56

Nienke thanks voor je reactie! Daar is PB toch voor. En nu niet graag honderden pb want je hoeft het niet met mij eens te zijn en ik kan ook wel dingen gaan roepen over een ander waar ik het niet mee eens ben en daarop negatief gaan zitten zijn maar gelukkig zit ik zo niet in elkaar :)

Amaris idd. Als iemand een discussie wil prima maar dit topic is hiervoor niet bedoelt ;)

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:00

Leuke hondjes!

Ben benieuwd hoe de pups eruit zien. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:00

Niene87 schreef:
Laten we er van uit gaan dat ze het gelezen heeft :')

Hahahahaha!! _O-

Inderdaad :')

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:15

hahaha wat leuk! ik volg hoor :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:02

Wat een onwijs leuk hondje heb jij!! Ben eigenlijk ook niet van de pretnestjes, maar in dit soort gevallen vind ik het wel leuk. Ze zijn gewild, en ik zie liever meer chihuahua kruizingen in nederland dan de echte chihuahua's met al hun problemen! Onze chihuahua x dwergpincher is een aantal dagen geleden gedekt door een grote chihuahua. Keuze van mijn moeder, maar ik hoop ook dat ze drachtig is!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:25

Hee leuk hoor. Hopelijk gaat alles goed strakjes!
Ik had zelf ook graag een of 2 nestjes gefokt met mijn kruising chi toypoedel. Helaas heeft ze last van patella luxatie dus hier gaat t feest niet door. Mag ik vragen hoeveel mams en paps ongeveer wegen normaal gesproken?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:33

Kijk dat is wijs pipo,eerst je hond laten onderzoeken voor je er mee fokt.Hier heeft de da het hondje in de ogen gekeken en gezond bevonden. >;)

Als je een hondje echt goed wil laten keuren voor je er mee gaat fokken ,laat je foto's maken,patella nakijken ,oogtesten laten doen.
En anders fok je niet maar vermeerder je.
Maar ik zal niks meer zeggen want op dit discussie forum mag je niet disscuseren en alleen ja en amen roepen :x

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:41

Nou Beatje, daar was eigenlijk geen da voor nodig. je ziet haar bij het lopen namelijk knikken. Heb wel nog laten kijken maar ook geen fotos of dergelijke.
Maar terug naar ts dr vol verwachting klopt ons hart.. want ja ik ben gek op kruisinkjes. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar de gewichtjes van beide. Ik heb ze in de variant van 1,6 kg tot 2,2 kg.. maar ook een duitse dog, herder en een basset en een bloedhond.. dus variatie genoeg haha

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:16

Gefeliciteerd met de zwangerschap.

Vanwaar de keuze voor een Merle-"chihuahua" als papa? Merle is een verboden kleur bij het ras i.v.m. gezondheidsrisico's.
Ik ben niet voor stamboomloze "chihuahua-achtige" fok. Maar als het gezond en verantwoord gebeurt is het tot daar aan toe. Helaas zie ik bij jou geen uitgevoerde patella-testen voor beide ouderdieren? Dit is zeer veel voorkomend bij kleine hondjes..

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:24

Jaa super leuk! Ben benieuwd wat eruit komt

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:55

Bedankt weer voor de reacties.

Even voor de duidelijkheid (voor mensen die niet lezen of denken alles te weten nadat ze een simpel stukje tekst te hebben gelezen). Mijn hondje is na testen door een dierenarts geschikt gevonden om mee te fokken. Waarom zijn jullie zo negatief en vallen jullie zo over het testen. En waar schrijf ik dat ze niet op patella getest is? Want nu doen jullie de aanname dat ze daar niet op getest is en die is niet juist.

Maar waren jullie bij het testen? Want zo ja en als de testen niet goed genoeg waren mag ik dan een verklaring? Kan ik mooi geld terug vragen bij de dierenarts. Denk dat als ik bij hem kom en zegt sommige op bokt vinden dat je mijn hondje niet goed getest heb hij net zo hard erom lacht als ik. Dus leuk als je wat te melden hebt en commentaar mag natuurlijk ook maar aannames lekker voor je houden.

Pipo volgens mij pap net rond de 2 kilo en Brownie is rond de 3.5 kilo normaal.

happyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:05

Wat leuk! Ik volg, ben benieuwd! :D

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:08

Ik vind dat je een knap hondje hebt ts! Kleur van de vader vind ik zelf minder maar dat is smaak.

Ben benieuwd naar je pups <3

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:17

Limoen schreef:

Vanwaar de keuze voor een Merle-"chihuahua" als papa? Merle is een verboden kleur bij het ras i.v.m. gezondheidsrisico's.
Ik ben niet voor stamboomloze "chihuahua-achtige" fok. Maar als het gezond en verantwoord gebeurt is het tot daar aan toe. Helaas zie ik bij jou geen uitgevoerde patella-testen voor beide ouderdieren? Dit is zeer veel voorkomend bij kleine hondjes..

Waarom is Blue Merle verboden?
Heeft deze kleur meer kans op ziektes?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:26

Jammer TS dat je aanvallend wordt. Laten testen door DA is zo nikszeggend. Zegdan patella etc. En wat limoen vraagt is een goede!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:30

Wat een leuk hondje heb je!
Ben ook benieuwd naar de pups :) Succes alvast!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:31

Ik heb absoluut geen problemen met het fokken van hondjes zonder staboom en kruisingen.maar dat je geen foto's hebt laten maken wat je in een post zegt vind ik een no go.en dan zeg je dierenarts heeft haar gezond bevonden dit zijn geen officieele gezondheidstesten.wat zijn de test uitsagen dan van reu en teef en wat is allemaal getest.chihauwa zijn al niet zo gezond.als je fokt moet je proberen gezonde pups op de wereld te zetten,want zieke zijn er al genoeg,en daar horen teste bij en anders ben je ook gewoon een broodfokker.

verder hoop ik dat het gezonde honden worden en de teef geen problemen gaat krijgen bij de dracht.ook kunnen er pups niet gezien zijn op een echo,wij hadden 3 op de echo en er zijn 4 geboren

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:32

Citaat:
Laten testen door DA is zo nikszeggend.

Huh? Die begrijp ik even niet...
Wat moet je dan doen volgens jou?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:34

Arrabel schreef:
Limoen schreef:

Waarom is Blue Merle verboden?
Heeft deze kleur meer kans op ziektes?

Limoen wat zit er dan voor een gezondheids reden achter deze kleur,bij de chihuahua.want bij de aussie en bij andere rassen mag je gewoon geen merle x merle kruisen want dan krijg je dove en blinde pups

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:48

Tjonge, de hele parade aan anti fokken komt weer voorbij..

Als de TS nou testen heeft laten doen en de hondjes zijn al besproken, wat is dan het hele probleem?

Ik ben benieuwd hoe de ukkies eruit zien! Heerlijk, zo'n nestje vol kleine wurmen op zien groeien! :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:54

Tallie1979 schreef:
Tjonge, de hele parade aan anti fokken komt weer voorbij..

Als de TS nou testen heeft laten doen en de hondjes zijn al besproken, wat is dan het hele probleem?

Ik ben benieuwd hoe de ukkies eruit zien! Heerlijk, zo'n nestje vol kleine wurmen op zien groeien! :)

Als de dierenarts het hodje gewoon zo even na kijkt heeft niks met testen te maken.en ik vind dat je jje verantwoordig moet nemen als je een nest fokt.hoe zou je het zelf vinden als je een pup koopt en die blijkt later ziek te zijn of afwijkingen te hebben,die je gewoon kon voorkomen.

en dat ik dit vind is mijn mening,maar ben zeker benieuwd naar de pups.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:00

gaaf ik volg!!