Dalmatier puppy`s verwacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:48

Oeh spannend! Ik ben benieuwd :)

Happy16

Re: Dalmatier puppy`s verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:50

heel leuk! de dalmatier is één van mijn favoriete hondenrassen :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:50

Wauw ze zien er zo mooi uit deze honden! <3
Ik hoor alleen dat het niet de makkelijkste honden zijn. Hoe ervaar jij dit?
Ze werden toentertijd volgens mij behoorlijk doorgefokt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:57

Leuk hoor, ik ga je volgen.
<3

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:16

Simbaa schreef:

Recent is er eentje in onze buurt gaan wonen. En hij is nogal fel, stormt op een wandelaar af en gaat die aanblaffen. Ook een potje stevig grommen tegen een wandelaar die helemaal niets doet is hier al gebeurd.

Ik vind het best eng, en het zal zeker een uitzondering zijn, maar sommige van dit ras zijn mij iets te pittig.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 11:38

xoranlover schreef:
Wat gaaf. Mooie ouders. Ben benieuwd wat mams ervan bakt :D.
Is dit haar eerste nest?

nee haar tweede. En haar beide ouders wonen hier ook en nog half zusje. Ik kijk erg uit naar deze combinatie.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:45

oeh leuk ik volg :D

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:46

nog een volger!!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:28

Simbaa schreef:

Ja, naast het mooie jasje, is het zeker geen hond voor iedereen. Ik zeg altijd: als je het niet erg vind dat je hond niet altijd ja en amen doet, je overal witte haartjes vind, de reuen soms wat onverdraagzaam kunnen zijn met anderen (zeker ook afhankelijk van de opvoeding) en je wilt een actieve enthousiaste uitbundig hond waar je verschillende activiteiten mee kunt doen....dan kan een dalmaat geschikt zijn voor je :D Je krijgt er ook veel leuks en liefs van terug. Ze zijn als het ware je schaduw, zijn graag bij je, lekker kroelen en een echte gezinshond.
Ook zijn het sterke honden waar mensen zich niet altijd bewust van zijn, dus dit benadruk ik altijd van te voren!
Wat betreft het aanslaan naar iemand wat hier in dit topic werd aangegeven, dit zie je niet vaak, maar je kan het herleiden denk ik bij dat ze van oorsprong ook bewaker van de koets waren en gespuis weg diende te jagen. Ze slaan daarom ook vaak wel aan, maar begroetten vervolgens mensen vriendelijk.
Nerveus en gereserveerd horen ze zeker niet te zijn!
Nu is het op basis van een verhaal eigenlijk ook niet in te schatten, omdat er van die hond verder ook geen geschiedenis bekend is hier.
De reuen kunnen (zoals ik boven ook aangaf) soms wat onverdraagzaam reageren naar andere reuen, maar dit verschilt wel per hond. Er zijn ook zat reuen wat sullen zijn. Net als dat er ook teven zijn die dat wel eens kunnen doen. Maar het mag best genoemd worden, want in de boekjes lees je er weinig over!
Belangrijk is om ze consequent op te voeden. Niet met harde hand, wel duidelijk.
En op bepaalde leeftijden, met name bij de reuen bijv in pubertijd, de leiding houden.

Mensen die bijv geen ervaring hebben met het ras en wel een pup willen, adviseer ik om zeker een keer kennis te maken en ze real life te bewonderen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:36

Toen mijn vader trouwde met zijn huidige vrouw had zij al een paar jaar een jonge intacte dalmatiër reu. Hij ging net de puberteit in toen ze bij ons kwam en dat kuurde hij uit op mij en mijn broertje, wat resulteerde in bijtincidenten, waarvoor hij nooit gestraft werd. Ik durfde op gegeven moment mijn eigen huis bijna niet meer in door hem. Zeker niet als hij een bot had want hij vloog gewoon door de kamer achter je aan als je voorbij liep. Dus sindsdien ben ik nogal huiverig voor dalmatiërs.

Daarom vind ik het zo fijn om bovenstaande tekst te lezen en een ander beeld van ze te krijgen! Veel succes en ik ga volgen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:40

Ben benieuwd naar het grut!

zijn de ouders zwart gestipt of leverkleurig?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:06

Amandavd schreef:
Toen mijn vader trouwde met zijn huidige vrouw had zij al een paar jaar een jonge intacte dalmatiër reu. Hij ging net de puberteit in toen ze bij ons kwam en dat kuurde hij uit op mij en mijn broertje, wat resulteerde in bijtincidenten, waarvoor hij nooit gestraft werd. Ik durfde op gegeven moment mijn eigen huis bijna niet meer in door hem. Zeker niet als hij een bot had want hij vloog gewoon door de kamer achter je aan als je voorbij liep. Dus sindsdien ben ik nogal huiverig voor dalmatiërs.

Daarom vind ik het zo fijn om bovenstaande tekst te lezen en een ander beeld van ze te krijgen! Veel succes en ik ga volgen!

Kan me voorstellen na zo`n ervaring je er huiverig voor bent!
Ik zelf ben op mijn 3e in mijn gezichtgegrepen door een Golden....heb er altijd een beetje een naar gevoel bij gehouden, maar ook hele lieve van die honden ontmoet en daardoor ervaren dat het niet altijd aan die soort lag

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:07

spatter schreef:
Ben benieuwd naar het grut!

zijn de ouders zwart gestipt of leverkleurig?

Ouders zijn beiden zwart, en beiden niet dominant voor die kleurgen, daardoor verwachten wij in dat nest zowel bruin bevlekten als zwart bevlekten

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 18:25

dag 46..Ze doet het prima, lekker nog mee wandelen. Je merkt wel dat ze het wat rustiger aan gaat doen, wat voorzichtiger is.
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:03

Aardig buikje al. :D Mooie hond :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:53

Wauw wat een prachtige combinatie zeg! Echt heel erg mooi.

Ben altijd weg geweest van deze honden, alleen mijn vriendin had een teefje en die sloeg op de ene dag opeens om. Zeer agressief etc. Bleek, als ik het me goed herinner, een soort hersentumor te zijn. De dierenarts vertelde toen dat dit bekend was bij dit ras. Niet zo'n grote kans hoor, maar ze staan er om bekend. Haar hond heeft ons toen aangevlogen en mijn moeder doorgebeten. Na de echo heeft ze haar toen in laten slapen. Nu is dit wel een jaar of 6-7 geleden hoor.

Dat verhaal heeft mij altijd weerhouden om aan een dalmatiër te beginnen. Terwijl ik het prachtige dieren vindt! Heb jij ooit van dit gehoord? En zo ja, kan je er dan rekening mee houden met het fokken of is dit niet uit te sluiten? ( puur interesse hoor, had het net gegoogled en daar vond ik het inderdaad ook bij "afwijkingen" van het ras)

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 19:24

Nessah schreef:
Wauw wat een prachtige combinatie zeg! Echt heel erg mooi.

Ben altijd weg geweest van deze honden, alleen mijn vriendin had een teefje en die sloeg op de ene dag opeens om. Zeer agressief etc. Bleek, als ik het me goed herinner, een soort hersentumor te zijn. De dierenarts vertelde toen dat dit bekend was bij dit ras. Niet zo'n grote kans hoor, maar ze staan er om bekend. Haar hond heeft ons toen aangevlogen en mijn moeder doorgebeten. Na de echo heeft ze haar toen in laten slapen. Nu is dit wel een jaar of 6-7 geleden hoor.

Dat verhaal heeft mij altijd weerhouden om aan een dalmatiër te beginnen. Terwijl ik het prachtige dieren vindt! Heb jij ooit van dit gehoord? En zo ja, kan je er dan rekening mee houden met het fokken of is dit niet uit te sluiten? ( puur interesse hoor, had het net gegoogled en daar vond ik het inderdaad ook bij "afwijkingen" van het ras)

Ik zal je eerlijk zeggen....het is mij niet bekend als zijnde een rasspecifiek iets! Sinds `98 hebben wij dalmaten. Heb er ook in testen van de club/ uitslagen etc nog niet eerder over gelezen dat dit rasgerelateerd is.
Waar heb je het vandaan op google?
Wel kwam in het verleden bijv epilepsie vaker voor, tegenwoordig gelukkig niet zo veel meer tot bijna niet . Lijnen moeten daarop uitgesloten worden.

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:26

Altijd leuk, Dalmatiër beebs :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:30

Wat een gave ouders! Ik volg :D

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:32

Wij hebben ook een dalmatiër. Een geweldig lief en sociaal dier.

Ben erg benieuwd naar de pups.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:37

Wat leuk, had jij niet al eerder een topic met een nestje of was dat iemand anders?
Ik vind t hele gave honden. Geloof niet dat ze hier wit blijven op.de boerderij.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:51

Bij ons in de familie zijn ook veel Dalmaten gehouden <3
Zelf alleen ooit (lang geleden) een Deen, maar had het wel heel leuk gevonden! Heerlijke karaktertjes! O:)

Ik begrijp dat een deel van het nest wel weg mag? Wanneer is ze uitgerekend?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:23

Chakkie17 schreef:
Bij ons in de familie zijn ook veel Dalmaten gehouden <3
Zelf alleen ooit (lang geleden) een Deen, maar had het wel heel leuk gevonden! Heerlijke karaktertjes! O:)

Ik begrijp dat een deel van het nest wel weg mag? Wanneer is ze uitgerekend?

een deel van het nest? Hihi.....Ze kunnen wel 10 - 14 pups krijgen...kan niet alles houden lol.
maar we willen zelf graag weer een teefje houden.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:30

Wauw ik volg ook! Dalmaten zijn indd geweldige dieren. Heb er een tijdje 1 uitgelaten voor de buurvrouw en op gepast haha.

Als ik ooit op mezelf ga wonen en heb het geld en tijd. Dan zou ik graag een dalmaat willen aankopen haha (:

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:46

Ik zal wel veel puppyfoto's spammen hihi