Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Simbaa schreef:Wauw ze zien er zo mooi uit deze honden!![]()
Ik hoor alleen dat het niet de makkelijkste honden zijn. Hoe ervaar jij dit?
Ze werden toentertijd volgens mij behoorlijk doorgefokt.
Simbaa schreef:Wauw ze zien er zo mooi uit deze honden!![]()
Ik hoor alleen dat het niet de makkelijkste honden zijn. Hoe ervaar jij dit?
Ze werden toentertijd volgens mij behoorlijk doorgefokt.
Je krijgt er ook veel leuks en liefs van terug. Ze zijn als het ware je schaduw, zijn graag bij je, lekker kroelen en een echte gezinshond.Amandavd schreef:Toen mijn vader trouwde met zijn huidige vrouw had zij al een paar jaar een jonge intacte dalmatiër reu. Hij ging net de puberteit in toen ze bij ons kwam en dat kuurde hij uit op mij en mijn broertje, wat resulteerde in bijtincidenten, waarvoor hij nooit gestraft werd. Ik durfde op gegeven moment mijn eigen huis bijna niet meer in door hem. Zeker niet als hij een bot had want hij vloog gewoon door de kamer achter je aan als je voorbij liep. Dus sindsdien ben ik nogal huiverig voor dalmatiërs.
Daarom vind ik het zo fijn om bovenstaande tekst te lezen en een ander beeld van ze te krijgen! Veel succes en ik ga volgen!
Mooie hond
Nessah schreef:Wauw wat een prachtige combinatie zeg! Echt heel erg mooi.
Ben altijd weg geweest van deze honden, alleen mijn vriendin had een teefje en die sloeg op de ene dag opeens om. Zeer agressief etc. Bleek, als ik het me goed herinner, een soort hersentumor te zijn. De dierenarts vertelde toen dat dit bekend was bij dit ras. Niet zo'n grote kans hoor, maar ze staan er om bekend. Haar hond heeft ons toen aangevlogen en mijn moeder doorgebeten. Na de echo heeft ze haar toen in laten slapen. Nu is dit wel een jaar of 6-7 geleden hoor.
Dat verhaal heeft mij altijd weerhouden om aan een dalmatiër te beginnen. Terwijl ik het prachtige dieren vindt! Heb jij ooit van dit gehoord? En zo ja, kan je er dan rekening mee houden met het fokken of is dit niet uit te sluiten? ( puur interesse hoor, had het net gegoogled en daar vond ik het inderdaad ook bij "afwijkingen" van het ras)

Chakkie17 schreef:Bij ons in de familie zijn ook veel Dalmaten gehouden![]()
Zelf alleen ooit (lang geleden) een Deen, maar had het wel heel leuk gevonden! Heerlijke karaktertjes!
Ik begrijp dat een deel van het nest wel weg mag? Wanneer is ze uitgerekend?