betrouwbaar of broodfokker, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:12

eline_di schreef:
annepaardoes schreef:
Ik vertrouw het voor geen meter! Even snel een blik op de website en je vindt gewoon al dingen die niet kloppen. Er staat een stamboom op de website van een bruine reu genaamd Rover v.d. Lindeboom. Geboortedatum: 26 december 1996. Dan staat er een "certificaat" van van een HD onderzoek afgenomen op 16-01-2003 van dezelfde reu, zelfde nhsb nummer. Mmm... Dan zou de reu dus op 17 jarige leeftijd nog goedgekeurd zijn op zijn heupen...
Ook de andere reu op de website zou op zijn 11 jarige leeftijd nog getest en goedgekeurd zijn op de heupen en ellebogen. Ja.. Ja..

7 jarig ipv 17 jarig als je jaartallen kloppen.
In het geval van deze hond eigenlijk net6 aangezien hij in december geboren is.

Ik zie het :+ zat helemaal met 2013 in mijn hoofd.

Tendance

Re: betrouwbaar of broodfokker, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:27

En ik had die van jou niet goed gelezen, want ik dacht dat je bedoelde, nu 17 en dat klopte weer wel.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:29

Wij hadden vroeger thuis een golden retriever van die fokker, nooit geen gezondheidsproblemen en vrij oud geworden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:32

TS, waarom kijk je uberhaupt op marktplaats? Echt, dat is het allerstomste wat je wel kan doen. Ga naar de site van de rasvereniging, als je dat niet snapt staat er heus wel een email adres of telefoon nummer op om te bellen/mailen voor informatie.

Ik kijk in nog geen 2 minuten op de site, en tada! Moeilijk he?

https://www.nlv.nu/fokkenenpups/voorpupkopers

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:41

Nou zeg amandavd, je mag t wel wat vriendelijker laten klinken! Ze vraagt hier toch om hulp omdat het niet lukt... beetje een onaardife reactie

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:12

SandravdB schreef:
Wij hadden vroeger thuis een golden retriever van die fokker, nooit geen gezondheidsproblemen en vrij oud geworden.

Een hond van een 'broodfokker' hoeft niet perse gezondheidsproblemen te hebben en een hond van een goede fokker (om het zo maar te zeggen) hoeft niet perse geen gezondheidsproblemen te krijgen :+

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 08:20

@Amandavd, bedankt dat u mij op deze onvriendelijke manier benaderd. Vind het van mezelf alleen maar goed dat ik dit topic plaats, en dat ik dit soort dingen over Marktplaats oid hier vraag. Zijn genoeg mensen die dit niet doen en een pup bij de eerste beste fokker kopen, lijkt mij duidelijk dat ik het goed wil doen of niet?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:23

troi schreef:
contact opnemen met de rasvereniging is het meest veilig.

Algemeen, als een fokker meer dan 1 ras aanbied is de kans al redelijk groot dat het om een broodfokker gaat die de puppen importeert uit dubieuze landen..

Wij hebben Cane Corso's en chihuahua's, simpel omdat mijn man weg is van de CC en ik van de kleintjes. Ze hebben wel eens pups, maar ik durf van mezelf te zeggen dat ik geen broodfokker en ik importeer ook zeker geen pups uit dubieuze landen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:24

Amandavd schreef:
TS, waarom kijk je uberhaupt op marktplaats? Echt, dat is het allerstomste wat je wel kan doen. Ga naar de site van de rasvereniging, als je dat niet snapt staat er heus wel een email adres of telefoon nummer op om te bellen/mailen voor informatie.

Ik kijk in nog geen 2 minuten op de site, en tada! Moeilijk he?

https://www.nlv.nu/fokkenenpups/voorpupkopers

Tegenwoordig adverteren heel veel goede fokkers ook op marktplaats, daar wordt gewoon de grootste groep mensen bereikt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:26

Precies! en bij onze fokker zijn we ook gekomen via MP en hebben er super ervaring mee! (het eerste wat ik dan wel bekijk is of er niet tig rassen door adverteerder worden aangeboden, want dan weet je al genoeg :P )

Er worden in dit topic diverse bokkers genoemd die pups hebben/krijgen. Persoonlijk zou ik daar zelf voor gaan!

Succes met jullie zoektocht!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:18

lolove schreef:
@Amandavd, bedankt dat u mij op deze onvriendelijke manier benaderd. Vind het van mezelf alleen maar goed dat ik dit topic plaats, en dat ik dit soort dingen over Marktplaats oid hier vraag. Zijn genoeg mensen die dit niet doen en een pup bij de eerste beste fokker kopen, lijkt mij duidelijk dat ik het goed wil doen of niet?

Je bent inderdaad goed bezig door meer informatie te zoeken, maar kom op, zo moeilijk was het niet te vinden? Ik heb het binnen 2 minuten gevonden dus dan kan jij dat ook. Dat je ervaringen wilt van Bokkers vind ik ook alleen maar goed. Veel succes met de zoektocht naar een gezonde pup.

En de meeste fokkers die ik ken zullen absoluut never nooit via marktplaats adverteren. Daar krijg je de meeste impuls kopers van.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:16

Amandavd schreef:
En de meeste fokkers die ik ken zullen absoluut never nooit via marktplaats adverteren. Daar krijg je de meeste impuls kopers van.

Ik ken ook meerdere fokkers, goede fokkers, en ze adverteren gewoon op marktplaats. Marktplaats is geen vies woord.
Wij adverteren zelf ook op marktplaats, maar wij geven onze pups niet zomaar aan iedereen mee, al helemaal niet aan impuls kopers. Bij ons komen toekomstige eigenaren minimaal één keer van tevoren op bezoek, omdat wij willen weten waar onze pups eventueel terecht komen.
Niet alle marktplaats adverteerders zijn per definitie inhalige broodfokkers.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:22

kennel janslust heeft ook mooie lieve labradors.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:27

inowa schreef:

Kennel van Janslust is verre van een goede fokker en zijn zelfs al geroyeerd bij de Raad van Beheer vanwege het herhaaldelijk overtreden van het basisreglement.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:32

Ik heb er een aantal jaren geleden stage gelopen en toen ging dat toch echt goed.
pups waren geregeld in handen en leerden aan een riem te lopen.
dierenarts geregeld over de vloer voor een check van de teven en pups.
goed voer en goede zorgen voor de dieren dus waarom dat misgegaan is ondertussen weet ik niet.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:37

DeLabrador schreef:
inowa schreef:

Kennel van Janslust is verre van een goede fokker en zijn zelfs al geroyeerd bij de Raad van Beheer vanwege het herhaaldelijk overtreden van het basisreglement.

Inderdaad het gaat niet alleen om mooi en lief , het gaat er juist om dat er volgens de regels gefokt word in het belang van de dieren zelf maar ook in het belang van de nakomelingen. het stamboom is zoveel meer dan een papiertje zelf....

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:39

inowa schreef:
Ik heb er een aantal jaren geleden stage gelopen en toen ging dat toch echt goed.
pups waren geregeld in handen en leerden aan een riem te lopen.
dierenarts geregeld over de vloer voor een check van de teven en pups.
goed voer en goede zorgen voor de dieren dus waarom dat misgegaan is ondertussen weet ik niet.

Daar kan ik kort en krachtig over zijn: deze ''fokker'' laat herhaaldelijk zijn teven veel te vaak dekken en ook met een te korte periode tussen de nesten. Dan spelen er dus gewoon enkel commerciële belangen.
Zie ook:

http://www.raadvanbeheer.nl/uploads/med ... erbaar.pdf

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:40

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:51

DeLabrador schreef:
inowa schreef:

Betekent dat dat hun pups ook geen stamboom meer krijgen? Want op hun site staat de hun pups stambomen hebben van de Raad van Beheer.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:57

Diablo schreef:
Betekent dat dat hun pups ook geen stamboom meer krijgen? Want op hun site staat de hun pups stambomen hebben van de Raad van Beheer.

Dat is het l*llige, want dat ligt er dus aan. Zo kan het zijn dat de kennelnaam op zowel de man als de vrouw staat, evenals de honden, maar alleen de man in persoon geroyeerd is. Wanneer de vrouw dan een nieuw nest zou fokken onder deze kennelnaam, dan zullen die pups dus wel een stamboom krijgen. Is een heel vies spelletje wat door diverse fokkers op die manier gespeeld wordt. Zo ken ik ten minste nog 1 labrador ''fokker'' die dat ook doet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:03

Zo weet ik van een chihuahua fokker dat ze ook te snel nesten achter elkaar had. Ze kreeg een boete van de Raad van Beheer en gewoon een stamboom bij de pups. Dus in deze is de Raad ook niet helemaal goed bezig en zou je denken dat het daar ook om het geld gaat.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:08

Dat ben ik met je eens. Als zij ook een beter ''track en trace'' systeem zouden hebben dan zouden zij direct bij een dekaangifte moeten constateren dat een fokker niet voldoet aan het basis reglement. Nu is dat dus altijd achteraf. In sommige gevallen worden fokkers voor een bepaalde periode geroyeerd waarin zij dus helemaal niets op kynologisch vlak mogen doen (dus ook niet showen, wedstrijden en fokken). Iedere x periode komt er een vermelding op de site van de Raad van Beheer, zie ook:

http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... ificaties/

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:11

Diablo schreef:
Zo weet ik van een chihuahua fokker dat ze ook te snel nesten achter elkaar had. .

En hóe ver sommige daar voor willen gaan -O- hoorde laatst bij onze fokker dat er fokkers zijn die de pups van de ene moeder bij die van een ander leggen om zo snel mogelijk weer een nieuw nestje te kunnen fokken ...... :(

Gelukkig wordt dat nu aangepakt! (weet niet of dat bij elk ras is?!) Er wordt sinds kort dna afgenomen!!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:41

Bedankt voor de tips! Wist niet dat het zo moeilijk zou zijn om een betrouwbare fokker te vinden. Heb namelijk nog steeds niks gevonden helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:47

Wij hebben ons voor onze Friese stabij gewoon aangemeld bij de Nederlandse vereniging voor stabijen en wetterhounen... Weet je zeker dat je een goede pup krijgt. Zo'n vereniging is er ook wel voor labradors toch? Dan hoef je niet eens een fokker uit te zoeken, maar word je gewoon gebeld als er ergens puppy's geboren zijn (en je kunt zelf aangeven of je het doet, of dat je het te ver weg vindt).

Edit: Gevonden. https://www.nlv.nu