Teefje heeft groenige afscheiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Re: Teefje heeft groenige afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 11:53

Nee ze heeft geen koorts, zoals ik al heb aangegeven wordt ze echt wel geopereerd wanneer de kuur niet aan slaat. :) ik ga vanmiddag de DA bellen om jullie adviezen met haar te overleggen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:19

joycie schreef:
Dit is niet waar. Bij een endometritis is er een ontsteking van het endometrium, er is dan geen pus in de baarmoeder, want bij pus is er sprake van een pyometra (pyo=pus). Bij een pyometra kan de baarmoedermond open of gesloten zijn. Bij een endometritis overigens ook, afhankelijk van waar de hond in haar cyclus zit.

Precies :j

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:17

Ook al de kuur wel aanslaat laat je dr castreren hoop ik?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:21

MPH schreef:
Ook al de kuur wel aanslaat laat je dr castreren hoop ik?

Als je tóch van plan bent te castreren heeft de kuur weinig nut. Dan beter onmiddelijk de zaak eruit.
Ergo ik neem aan dat de TS redenen heeft liever niet te castreren.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:35

Ik zou ook de hele handel er uit laten halen. Naar mijn weten werkt een antibioticakuur maar kort en zal de ontsteking vrijwel altijd terugkeren.

Ook meegemaakt met onze hond. Baarmoeder was al zo dik als een goede leverworst terwijl deze normaal zo dik als een potlood is, en ze had nog wel afscheiding.. Het was van de een op de andere dag en daarvoor geen symptomen gemerkt.

Wil je haar nog als fokteef gebruiken dat je haar niet wil castreren?

Edit: we konden onze hond dezelfde dag nog ophalen en na het uitslapen van haar roesje was ze weer helemaal de oude!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 22:10

Het was inderdaad de bedoeling om een nestje met haar te fokken. Daarom wilden we liever niet castreren en proberen we het eerst zo. Wanneer dit niet werkt zij het zo en gaat de hele handel er uit.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:21

Jullie zijn nog vroeg dus wie weet. Hopen op het beste maar :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:52

Als de hond eenmaal een pyo heeft zou ik er niet meer mee fokken. Heb zelf ook een teef gehad waarmee ik fokplannen had en op jonge leeftijd een pyo kreeg. Helaas toen was het over en op de OP tafel bleek dat dat maar goed was ook.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:01

Maar dat is lang niet in alle gevallen zo. Hoe erg was de pyo van jullie hond destijds?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:15

baarmoederontsteking is écht hoge spoed, altijd!. Belachelijk dat de DA het 'eerst wilde aankijken'.

Dit was ook echt het allereerste waar ik meteen aan moest denken. Gelukkig gaat teefje dus geopereerd worden of met kuur? Ik zou het fokken eerlijk gezegd laten zitten en meteen de hele zooi er uit laten halen.... maar goed, dat is persoonlijk.

Wij hebben één teefje van 8 jaar nog kunnen redden van een hele ernstige ontsteking die binnenin zat in ineens open knapte (dus niet eerst afscheiding, maar ineens de hele mand vol), door haar met spoed te laten opereren. Op 2e paasdag, heeft ons hoop geld gekost.

Ander teefje hebben wij helaas nalv baarmoederonsteking moeten laten inslapen. Al had dat hondje nog een hoop meer mankementen inwendig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 00:11

Altijd die paniekzaaierij van mensen met weinig verstand van de materie.
Een pyometra zoals deze, open, en vroeg ontdekt heeft een goede prognose.
Lange termijn prognose wordt aanzienlijk gunstiger als je de hond na het genezen van de infectie inderdaad een nest laat krijgen.
Gewoon je DA vertrouwen, die heeft ervoor gestudeerd.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 01:01

Ik deel alleen mijn ervaring en ben natuurlijk geen DA. Ik hoop voor je dat het goed komt en dt je alsnog een nestje kunt fokken! Sterkte..? voor de komende dagen +:)+

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 01:58

JoyCiej007 schreef:
baarmoederontsteking is écht hoge spoed, altijd!. Belachelijk dat de DA het 'eerst wilde aankijken'.

Nou zo enorme spoed is het nou ook weer niet met een beginnende OPEN pyo en TS heeft geen dagen gewacht dus vind je reactie wel ietwat overdreven..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:25

Kugger@ Ach ik deel alleen maar mijn ervaringen en heb jaren lang geassisteerd bij pyo's en ook gezien wat langer wachten en AB behandelingen voor uitwerking hebben. Hoeft niemand iets mee te doen. is alleen maar een tip. ;) Bij ons in de praktijk was het een noodgeval waar we ook ons bed voor uit kwamen. Kan heel snel levensbedreigend worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:31

Hier hebben wij jaren geleden ook voor gestaan bij onze teef.
Ook een in een vroegstadium van een baarmoederontsteking, helaas in ons geval viel dit tijdig met schijnzwangerschap.
Zij had geen uitvloeiing overigens. Maar ivm haar schijnzwangerschap haar temp in de gaten gehouden en deze was opeens iets verhoogd naar 38.6

Omdat wij een nestje wilde hadden we 2 optie's.
Behandelen met ab, maar absoluut geen garantie dat het zou helpen. En of dekken daarna nog wel zou lukken.
Of toch alles eruit laten halen. Ook geen optie ivm haar schijnzwangerschap.

Dus uit voorzorg nog een extra echo en foto laten maken. Bleek dat er ook nog cyste's in haar baarmoeder zaten.
Dus toen ondanks ervoor gekozen alles eruit te laten halen. Achteraf maar goed ook, want was nooit goed gekomen met alleen ab.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:17

Wilawander schreef:
Kugger@ Ach ik deel alleen maar mijn ervaringen en heb jaren lang geassisteerd bij pyo's en ook gezien wat langer wachten en AB behandelingen voor uitwerking hebben. Hoeft niemand iets mee te doen. is alleen maar een tip. ;) Bij ons in de praktijk was het een noodgeval waar we ook ons bed voor uit kwamen. Kan heel snel levensbedreigend worden.

Hier ook jarenlange ervaring en toch deel ik deze mening niet met je. Dit is een open pyo in beginfase. Als de eigenaar niet wil opereren dan is het zo en kan dit nog met AB geprobeerd op te lossen. Zo niet wordt er gewoon geopereerd zoals de TS ook aangeeft.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:35

TS, hoe gaat het nu met je hond? :)

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 09:44

Ze is helemaal weer opgeknapt gelukkig! Zoals het nu lijkt laten we haar in eerste instantie niet opereren. Wanneer de ontsteking terug komt gaat ze wel gelijk onder het mes.

Bedankt voor alle adviezen! :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:59

Super dat het toch zo is gelukt +:)+

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:29

Even een update. We gaan onze hond toch laten opereren. Deze onzekerheid vinden we ook niks... En gezien ze ook geen waardevolle fokteef is en we haar belangrijker vinden dan puppen gaan we maandag een afspraak maken. :)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:49

Goed besluit! Sterkte met de operatie! Fijn dat het ondertussen wel weer goed gaat met haar :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:51

Een verstandig besluit :)
Laat je even weten hoe het gegaan is?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:31

Heel verstandig besluit!!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 07:26

Vanochtend wordt ze geopereerd. Om half tien moet ze bij de DA zijn.. Maar goed ook want ze is erg ziek. Gisteren ook al bij de DA geweest. Nu maar hopen dat ze de operatie goed door staat!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:35

He succes! En beterschap.