Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:51

pinto_1 schreef:
Ik ben nogal anti-bench, snap ook de voordelen niet. Ja, dat je huis heel blijft misschien, maar dat lijkt me een kwestie van opvoeden. Kan het me hooguit voorstellen als je een pup hebt, wij hadden de honden toen we ze als puppy ophaalden ook in een grote open kist. Maar dan heb ik het over de eerste weken, als ze zindelijk moeten worden en ze nog alles opeten wat ze tegen komen. ;)

En een eigen plekje, mijn honden hebben als eigen plekje een hondenmand. Daar liggen ze ook graag, slapen ze ook het liefst, maar het valt me wel op dat als ze wakker zijn ze rondwandelen en ergens anders gaan liggen. Als er een hok om de mand heen zit kan dat niet, dus ja, dan zullen ze op dezelfde plek verder slapen, maar dat is dan niet omdat de hond het zelf kiest.
Als ik zie hoe beweeglijk mijn honden zijn moet ik er niet aan denken dat ik ze in een vierkant kooitje opsluit.
Maar goed, dat is mijn mening... ;)

mijn mening ook.....moet je zien wat een commentaar als je een paard van 1.70 stokmaat opsluit in een hokje van 2.50x2.50....dat is dierenmishandeling.Gelukkig mag dat met een hond wel :7

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:54

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:56

Geen enkele hond stop je zolang in de bench en zeker geen hond die graag wil werken als ene border.
Bij ons zat de jonge herder ook snachts in de bench want die was ook goed in slopen. Smorgens eruit en dan moest ze er nog even in voor 3 uur en dan de rest van de dag lekker los op het erf. En tussendoor nog moe maken met bal spelletjes en zoek spelletjes.

MerleSimone

Re: Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:00

Onze hond ligt nooit opgesloten in de bench, hij is altijd open.

Vaak gaat ze er zelf in liggen als ze bijvoorbeeld een koekje krijgt of gaat slapen, en dat is overdag best regelmatig. Verder ligt ze er snachts altijd in met het deurtje open. Dus heeft ze de hele keuken nog ter beschikking waar ook haar voerbak en drinkbak staan. Zo'n 7 vierkante meter heeft ze sowieso. Ze gaat om 11 uur in de bench en omdat mijn moeder kranten doet mag ze er om 4 uur sochtends al weer uit. Hoewel ze dan vaak blijft liggen om verder te pitten tot uurtje of 10 :')

Ik vind 16 uur in de bench echt ronduit beláchelijk. Wie denkt dat mens dat ze is om dan zo'n grote mond op te zetten tegen iemand die voor haar hond opkomt.. Kom op zeg.. Ik snap niet dat er mensen bestaan die hun hond dat aandoen..

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:03

Een hond zo lang in een bench opsluiten vind ik niet kunnen nee, dan inderdaad beter geen hond nemen. Koop dan twee katten ofzo...

Ik heb geen bench, maar mijn pup heeft een tijdje 's nachts in een grote konijnenren in de logeerkamer geslapen (niet zo'n driehoekding, maar echt een grote ren en ik heb een klein hondje...). Tegenwoordig slaapt hij altijd in de keuken, hij is nu een half jaar oud, gaat prima, daar valt weinig kapot te maken enzo en er is ruimte om wat rond te lopen. Hij vindt het ook fijner in de keuken, dus prima oplossing!

Hij kan goed een poos alleen zijn, langzaam opgebouwd, maar meestal is hij niet meer dan 5 uur alleen. Mocht het zo zijn dat vanwege werk van mijn vriend en mij we lang van huis zijn dan zou ik toch echt iets regelen qua uitlaten, zodat hij even iemand ziet, de pootjes kan strekken en er een plasje gedaan kan worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:08

Absoluut onacceptabel.
Met deur dicht maximaal 4 uur.
Ook snachts.
Kies dan een hal.
Het is fijn om even wat te kunnen drinken, anders te gaan liggen en je te kunnen strekken.
Slecht voor de gezondheid van het dier (zowel mentaal als lichamelijk) om zo weinig leefruimte te hebben.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:14

Bench? Bench? Wat is dat? ;)

Nooit dat mn hondje daar in zal gaan..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:16

0.0 met de deur gesloten..

heb nooit een bench nodig gehad en wil er ook geen gebruiken.. een bench is meestal kleiner dan het volle formaat van de mand van een hond.. en als een hond rondtolt in zijn mand voor hij gaat liggen steekt er van alles en nog wat uit voor hij zich oprolt.. in mijn ogen kan een gemiddelde hond dus niet op de normale manier zich 'klaarmaken' om te gaan liggen..

heb mijn hond gewoon los in de huiskamer, deur naar boven dicht.

ja ze kruipt op de bank, niet vreemd.. baasjes weg dus ze stijgt in 'rangorde' ineens is zij 'verantwoordelijk' voor de ruimte.. dus niet heel raar dat ze dan op onze plekjes wil zitten om de situatie goed te overzien.

we hebben er voor gekozen haar aan te leren dat ze alleen op de bank mag als er iets op ligt..
Dus als we even naar het toilet gaan springt ze er echt niet op.. en voor het slapen gaan hangen we een slaapzak of oude plaid over de bank en gaat ze haar gang maar

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:20

geerke schreef:
pinto_1 schreef:
Ik ben nogal anti-bench, snap ook de voordelen niet. Ja, dat je huis heel blijft misschien, maar dat lijkt me een kwestie van opvoeden. Kan het me hooguit voorstellen als je een pup hebt, wij hadden de honden toen we ze als puppy ophaalden ook in een grote open kist. Maar dan heb ik het over de eerste weken, als ze zindelijk moeten worden en ze nog alles opeten wat ze tegen komen. ;)

En een eigen plekje, mijn honden hebben als eigen plekje een hondenmand. Daar liggen ze ook graag, slapen ze ook het liefst, maar het valt me wel op dat als ze wakker zijn ze rondwandelen en ergens anders gaan liggen. Als er een hok om de mand heen zit kan dat niet, dus ja, dan zullen ze op dezelfde plek verder slapen, maar dat is dan niet omdat de hond het zelf kiest.
Als ik zie hoe beweeglijk mijn honden zijn moet ik er niet aan denken dat ik ze in een vierkant kooitje opsluit.
Maar goed, dat is mijn mening... ;)

mijn mening ook.....moet je zien wat een commentaar als je een paard van 1.70 stokmaat opsluit in een hokje van 2.50x2.50....dat is dierenmishandeling.Gelukkig mag dat met een hond wel :7

Bench heeft zeker voordelen, maar mag geen straf zijn of zoals ik hier lees 16u |o

Bij ons was het ideaal als onze JR geopereerd werd en rustig moest blijven.

Vind het normaal om een bench te gebruiken voor 's nachts. Als ik mijn JR 's nachts in de bench laat slapen en het deurtje om 6u opengaat bvb, dan ligt ze er om 8u nog in (slaapt graag uit).

Ik vind wel dat een hond moet kunnen rechtstaan en draaien in een bench en om echt langere periodes in te vertoeven zoals tijdens de werkuren of langere afwezigheden enzo vind ik ze veel te klein. Dan is een echte kennel/uitlaatservice/familielid toch veel diervriendelijker.
Laatst bijgewerkt door betadine op 01-10-14 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:20

Onze hond zit 's nachts ongeveer 8 uur in de bench. Dan zit ie dicht, 's avonds of overdag ligt ze er ook vaak in te slapen, maar dat doet ze helemaal uit zichzelf want het is echt haar plekje. 's Nachts zit ze in de bench omdat ze anders op de bank gaat slapen en in de gang is geen optie omdat ze ons dan bij elk geluidje wakker blaft.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:31

Sneu voor de hond.

Wij hebben 2 honden. En geen bench.
Honden liggen op kleden in de woonkamer.
Overdag staat de tuindeur open en kunnen ze ook in de tuin banjeren en liggen.
Tussendoor flinke wandelingen in het park.

Mevrouw van die border collie kan beter een tamacotchi kopen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:51

elenaMM77 schreef:
heb nooit een bench nodig gehad en wil er ook geen gebruiken.. een bench is meestal kleiner dan het volle formaat van de mand van een hond.. en als een hond rondtolt in zijn mand voor hij gaat liggen steekt er van alles en nog wat uit voor hij zich oprolt.. in mijn ogen kan een gemiddelde hond dus niet op de normale manier zich 'klaarmaken' om te gaan liggen..

Steekt vanalles uit voor hij zich oprolt? Imo is je mand of bench dan wel heel klein, onze hond slaapt op vakantie in een reisbench (die heel soms ook dichtgaat) maar daar kan ze wel languit in en zich ook gewoon in uitrekken als ze weer opstaat ed. Als je echt een grote hond hebt dan is er geen wellicht geen bench te vinden die groot genoeg is maar onze golden past vrij goed in de grootste maat dus voor een border is dat denk ook wel prima :o? .

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:28

liedje89 schreef:
Steekt vanalles uit voor hij zich oprolt? Imo is je mand of bench dan wel heel klein, onze hond slaapt op vakantie in een reisbench (die heel soms ook dichtgaat) maar daar kan ze wel languit in en zich ook gewoon in uitrekken als ze weer opstaat ed. Als je echt een grote hond hebt dan is er geen wellicht geen bench te vinden die groot genoeg is maar onze golden past vrij goed in de grootste maat dus voor een border is dat denk ook wel prima :o? .

De mand hier is een groot kussen en 2x zo groot als de hond in alle richtingen.. Ik heb weinig honden gezien in een bench van 2x de lichaamslengte van de hond zowel in de lengte als in de breedte.. alleen voor hele kleine hondjes die gewoon een medium bench krijgen (waar men ook nog rustig in middenslag hond in durft te proppen)..

ik zeg ook niet dat de hond 'uitsteekt' als hij zich strekt, rekt of ligt.. maar de meeste honden draaien een rondje of wat, en dat is geen piroutte. Mijn hond stapt daarbij regelmatig zelfs van het kussen af, port het eventueel nog even op en gaat dan liggen, een heel ritueel. En een heel natuurlijk iets, omdat dit nog het 'oerinstinct' van de hond is.. het slaaprondje wordt ruim om zich heen 'platgewalst' in het 'hoge gras' om zo een comfortabel 'bed' te maken.. Ok, die van mij is een parsson jack, die wordt halverwege de nacht ook nog wakker en zit dan recht op haar kont het bed opnieuw 'op te maken' (lees graven, zonder het kussen te vernielen overigens).

Honden die aan een bench gewend zijn zie je dat eigenlijk niet meer doen.. die gaan de bench in, draaien zich eenmaal om (vaak met moeite omdat overdwars de benches meestal nog niet eens de lichaamslengte van een hond zijn) en laten zich vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:41

Lijkt me dat mevrouw een totaal verkeerde hond heeft aangeschaft.
'Even uitlaten' is voor een border niet genoeg, logisch dat ie gaat slopen..
16 uur in de bench vind ik voor geen enkel ras kunnen, en in dit geval haal je de gevolgen misschien wel weg maar de oorzaak blijft.. Sneu..

Mijn honden gaan alleen s'nachts in de bench. Alleen de kleintjes dan en dat is omdat ik een open trap in de woonkamer heb en ze anders naar boven komen s'nachts.
Ik heb er al een traphekje voor en de zijkanten geblokkeerd maar mijn reutje laat zich daar niet door tegenhouden en is zo al eens een nagel kwijtgeraakt. (Is blijven hangen)
Mijn herder ligt graag in een bench, overdag staat het deurtje dus gewoon open en kan hij er in liggen als hij wil (de rest ook) en s'nachts gaan de kleintjes er in en gaat het deurtje dicht, ze hebben dus veel ruimte aangezien het een grote bench is waar mijn herder zelfs nog wat ruimte over heeft als hij er in ligt.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:43

Bij ons is in de gang of bijkeuken ook geen oplossing want dan maakt hij nog steeds van alles kapot :') en in de gang kan hij zo de trap op en das ook niet de bedoeling..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:46

gewoon niet.

ik vind een bench sowieso een onding.
kan ooit best handig zijn bij opvoeden van pup/jonge hond qua zindelijkheid/sloopgedrag.
Maar ik ben er absoluut geen voorstander van.
Een hond hoort los te lopen en niet in een inimini kooi gestopt te worden.

En ja ik heb zelf 2 grote honden(herplaatsters uit asiel) die heel veel beweging nodig hebben en krijgen en zelfs onze werktijden zijn er op aangepast dat de honden 4 tot max 6 uur per dag alleen zitten.
Want dat vind ik al meer dan lang genoeg.
Ze hebben heel veel gesloopt in huis en duurde maanden voordat ze zindelijk waren maar hele dagen of uren opsluiten in een bench zal ik noooooit doen.
Daarnaast hebben/hadden ze beide flinke traumas waaronder hele heftige verlatingsangst.

Maar opsluiten in een bench is geen oplossing voor welk soort probleem dan ook.
Je kunt veel beter de oorzaak van het probleem achterhalen en daar dan een oplossing voor zoeken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:52

Ik ben het met je eens hoor, neem dan gewoon geen hond of naar een hondenopvang wanneer baasje werken moet.

Dat doen collega's van mij ook en die honden gaan er met plezier erheen en gaan ook weer blij naar huis.

Voor mij is het ook onacceptabel dat een hond zeker 16 uren in de bench liggen moet.

Groot gelijk heb je en goed dat je gewoon liet weten wat je ervan vind.

Niks mee te maken dat men haar moet respecteren omdat ie in de zorg werkt, wat heeft het soort werk nou in hemelsnaam te maken? dat men dit goed mag praten?????? die sporen gewoon niet.

Zeker niet als het 16 uren opgesloten zit in een kooi.

Een paar uur en of voor de nacht, omdat het anders alles sloopt, kan nog, zolang het er maar ruim is en comfortabel ingericht is.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:56

16 uur achter elkaar vind ik veel te lang.
Hier zitten ze Max 5/6 uur in de bench, en ja ik zou ze ook liever los hebben. Slopen doen ze niet maar aangezien ik 5 staffords heb vertrouw ik ze niet allemaal los als ik er niet bij ben. Als ze ruzie krijgen zijn de gevolgen niet te overzien.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:57

Wat ongelofelijk sneu om een border collie 16 uur per dag in een bench op te sluiten. Ik ben sowieso niet voor de bench. Wij hebben zelf ook een border collie thuis en ja, als hij niet moe genoeg is kan hij ook vervelend worden, maar dat lossen we op door hem te geven wat hij nodig heeft en niet door hem op te sluiten. Toen hij nog een pup was zat hij wel 's nachts in de bench, maar dit hebben zodra het kon gewoon afgebouwd. Bench hebben we echt niet meer :n .

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:16

Hier heb je weer mensen van het andere extreme eind, de hond mag nog geen 5 minuten in de bench want dat is zielig. Ik vind 16 uur niet kunnen, maar we moeten niet gaan overdrijven. Een groot deel van Nederland heeft zijn paard gewoon 23 uur per dag (alleen!) op stal staan en hier zegt bijna niemand wat van, maar als een hond een paar uur alleen moet is het een drama.

Nogmaals, 16 uur vind ik wel echt te veel. In de bench zou ik zeggen 4 uurtjes maximum

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:27

silversomali schreef:
Hier heb je weer mensen van het andere extreme eind, de hond mag nog geen 5 minuten in de bench want dat is zielig. Ik vind 16 uur niet kunnen, maar we moeten niet gaan overdrijven. Een groot deel van Nederland heeft zijn paard gewoon 23 uur per dag (alleen!) op stal staan en hier zegt bijna niemand wat van, maar als een hond een paar uur alleen moet is het een drama.

Nogmaals, 16 uur vind ik wel echt te veel. In de bench zou ik zeggen 4 uurtjes maximum

ik zeg zeker niet 'mag niet' een paar minuutjes in de bench..

maar als een hond zich gedraagt, dan zie ik het nut niet in om haar een uurtje in een bench te gaan doen, terwijl ze dat uur gewoon doorslaapt als ik weg ben.. hooguit een keer naar haar water en voerbak loopt voor een hapje en een drankje, even een rondje kachelt en dan in plaats van op haar mand de bank verkiest (zodra ik de deur uitga of naar boven ga om te slapen, dan ligt er een plaid op.. vrijspel zodra de plaid erop ligt.. verboden terrein zonder (tenzij je dus 'verdwijnt) )

ik zou echt een hele goede reden moeten horen om mijn hond haar 'vrijheid' van de hele kamer om te ruilen tegen een klein gesloten oppervlak..

persoonlijk vind ik het ook niet vreemd dat een hond die sloopt een sloper blijft als hij in de bench wordt gezet.. immers hij legt echt de associatie bench > voorkomt slopen niet... hij heeft alleen even geen kans om te slopen, dus doet dat per de eerste andere mogelijkheid die zich aandient..

het eerste half jaar heeft ze een paar kleine dingentjes gesloopt.. maar als ik dat onder haar neus hield (duidelijk haar luchtje eraan en 'haar' speeltje) en duidelijk zei dat ik zeer ontevreden was.. dan droop madam direct af naar haar mand voor het eerste half uur (om daarna te doen of er niets gebeurd was).. Het hield op zodra ze in de pubertijd kwam en mijn 'wens' meer respecteerde dan haar verlangens om ergens haar tanden in te zetten wat ik haar niet als 'eigen' gegeven had.
-------

een paard heeft overigens 2x zijn lichaamslengte gemiddeld zowel in de lengte als in de breedte als minimaal 1.5 x de schofthoogte (in een beetje behoorlijke stal) in de hoogte. de meesten presteren het nog om er uitgebreid in te rollen.. De afmeting van benches v.s. honden is niet te vergelijken met paard v.s. box (die ook geschikt is om te mesten, te eten en te drinken.. meeste benches zijn niet eens voorzien van water en voer)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:40

Ik reageerde ook altijd zo zoals vele hier. Zielig enz. Veel te klein. Totdat ik ooit een pup vast had zitten achter de verwarming. We waren 5 minuten weg. Wie verwacht dat een pup vast komt achter de verwarming? ook geen kleintje. Een DH. Gelukkig waren we thuis anders was het zeer slecht afgelopen en zo ken ik meer voorbeelden. Sindsdien leert elke hond hier de bench als iets heel positiefs. En ben ik er heel anders over gaan denken.

Wat betreft water dat hebben ze hier in de bench ook gewoon. Evenals wat te spelen en te knabbelen. Maar vaak liggen ze gewoon te slapen en die rustperiodes zijn voor pups ook van belang om problemen met gewrichten en dergelijke te voorkomen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:44

Toen onze hond pup was zat hij s'nachts ook in de bench hoor dan zit je al gauw aan 8 uur in de nacht.
Ik vind dat wel acceptabel als je er genoeg mee doet zijn ze dan ook echt moe en of ze dan 8 uur in een mand slapen of 8 uur in de bench zie ik weinig verschil in.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:48

'S nachts 8 uur in de bench vind ik iets anders dan overdag 16 uur... een hond heeft ook een ritme en over het algemeen slapen ze 's nachts ook die 8 uur. Abbay, onze Sheltie zit 's nachts ook nog gewoon in de bench, daar voelt ze zich prettig en slaapt ze een stuk beter dan dat ze los loopt. Abbay ligt overdag ook in de bench, maar dan met de deur open, het betekend momenteel nog teveel voor haar om haar uit de bench te laten. Ze zal zelf wel aangeven wanneer ze er geen behoefte meer aan heeft. Nu heeft zij als Sheltie de XXXL bench, in principe passen er nog twee Sheltie's bij. :')

Ik ben blij dat nog niemand het ermee eens is, ik dacht al dat ik zo raar was. :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:50

puppen laat ik hier ook nooit alleen thuis :n

ik heb nu echt best wat puppen gehad en godzijdank nog nooit een kooitje nodig gehad om ze in op te sluiten,moet ook zeggen,de dag dat ik deze wel nodig ga hebben,stop ik met honden houden...

en een volwassen grote hond in zo'n kooi,kan toch gewoon niet,de afgelopen jaren zijn bij ons alleen al 4 rottweilers met pootproblemen door zo'n kooi binnengekomen,en wie zijn wij nu??

daarnaast als ik zie zeker in de zomer hoe vaak de honden hier en verkoelende plek opzoeken ,hoe moet dat dan in een kooi waar ze zich net aan naar links/rechts kunnen omdraaien??of een keer moeten kotsen,moeten ze daar in gaan liggen dan??

een kleine hond in de grootste kooi,alla,maar die kunnen daar rechtop in staan en een rondje lopen,maar voor een grote hond vind ik het gewoon echt geen plek... :n

en ja ik heb echt slopers ook gehad,daarvoor heb ik toen in een kamer een kennel gemaakt waar hij samen met zijn vriendinnetje in kon zitten,daarin konden ze spelen,rechtop staan,rondlopen enz..

ter voorbeeld wat ik meer voor grote honden aan minimale ruimte vind wat ze moeten hebben:
Afbeelding