kat aan het eten krijgen (wat mag ze?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: kat aan het eten krijgen (wat mag ze?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 07:21

Hoi ts ik heb mijn honden en ook mijn katten op kvv staan.dit is compleet rauw vers vlees.probeer eens bv smuldier of rodi licht bij super markt in de vriezer.wel opletten dat je de compleet pakt en zou niet meteen met pens pakken dus bv de rode van smuldier de vlees kompleet.je hebt nog andere merken maar om te proberen is deze het makkelijkste te krijgen.ook krijgen ze kippenhartjes zit veel tourine in,of kippevleugeltjes.succes

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 07:31

even een update en de vragen beantwoorden.

De Pijnstilling slaat aan en ze valt nu aan op wat ik haar voorschotel, het moeten nog wel hele kleine porties per keer zijn anders eet ze niet alles op.

Haar dieetvoer is A/D van hils, en tussendoor krijgt ze stukjes gekookte kip. Droogvoer wat er altijd staat is kittenvoer van lams

MPH, de pijnstiller was om te kijken of ze niet at vanwege stres of pijn. We moeten gaan elimineren wat het is. Nu ze er een kleine week op staat merken we zeer positieve verbetering. We gaan nu dus kijken waar de pijn zou zitten. In haar mond was niet maar er zit dan waarschijnlijk ergens een ontsteking. Vervolgstap is dus bloed trekken en kijken waar wat het is en behandelen.

Met de kleintjes gaat het ook beter met haar, de kleinste en meest brutale krijgt soms zelf al een kleine wasbeurt. De grote zwarte loopt nog gewoon met een boog om haar heen.

Vanavond gaat ze weer op de weegschaal, kijken of we er een paar gram bijgekregen hebben

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:48

Fijn dat de pijnstillers toch werken. Hopelijk snel meer duidelijkheid over de oorzaak!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:00

Succes

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:11

Is haar alvleesklier gecontroleerd ?!

Je kunt ook van die rollen vers proberen met makreel, stinkt je hele huis naar de lokale viskraam, maar de poezels zijn er vaak dol op :j
Je koopt ze bij de betere dierenspeciaalzaak.

Deze:
http://www.coonflakes.nl/Tinlo/Menu/Menu.html

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:24

Ik ben eigenlijk wel van mening dat je met de pijnstilling direct verbetering had moeten merken en niet pas na een kleine week. Ik vind eigenlijk die periode een beetje te lang. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat ze enkel pijn heeft.
Het kan namelijk wel goed dat ze stress had/heeft. De pijnstilling zorgt er meestal ook voor wat suffigheid, misschien durft ze daarom ineens wel na een paar dagen het aangekeken te hebben.

Je zou het kunnen testen door haar weer van de pijnstilling af te halen en te kijken hoe ze dan reageert.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 08:41

normaal moet het inderdaad meteen verbetering brengen, maar bedenk net als bij een mens als ze lange tijd gegeten hebben met pijn leggen ze ook de link, eten = pijn. Die cirkel moet je ook doorbreken.

Ze at vanaf het begin wel, maar je moest haar wat meer puchen (lees haar oppakken en bij het voer zetten) om te eten en nu komt ze zelf van de bank/krabpaal als ik het bakje pak.

We gaan eerst maar proberen er wat kilogrammen op te krijgen.

Alvleesklier als die via bloed moet is nog niet gecontroleerd, ze is gewoon klinisch helemaal nagekeken verder nog niet. Was volgens da ook nog niet nodig omdat we eerst moesten kijken of het pijn of stress was.