Borisje schreef:Ik lees hopelijk iets verkeerd. Hoe oud os de pup? Met een pup fietsen moet je echt echt niet doen, pas na een jaar gaan opbouwen, anders heb je garantie op gewrichtproblemen.
Wat doe je nu als hij iets pakt?
Je pup weet dat hij aandacht krijgt als hij iets van straat pakt (omdat jij los oid roept en daarna naar hem toerent om het uit zn bek te halen). Ook is dit een puppyfase, alles van straat vreten.
Wat kan helpen, is negeren, en de goede momenten dat hij niks van straat eet en netjes meeloopt uitvoerig belonen. Ook een speeltje meenemen, zodat als je het ziet aankomen als hij wat gaat eten (en daar moet je dus heel erg op gaan letten) hem kan afleiden met een speeltje.
Ook kan je de nee (en de ja dus ook) gaan aanleren. Snoepjes in je hand, nee is niks pakken, bij ja krijgt hij een snoepje (dit doe je dis verbaal). Dit breid je uit naar de straat, je roept nee als hij iets wil pakken en zodra hij afgeleid is roep je ja en krijgt hij wel wat lekkers.
Daarnaast, niks uit zijn bek proberen te peuteren, volgende keer gaat hij het dus nog sneller opeten omdat hij weet dat jij het afpakt. Ga het ruilen voor een snoepje, zodat pup weet als ik loslaat krijg ik ook wat lekkers en ben ik niks kwijt.
Consequent zijn, heel goed opletten en leer je pup kennen. Succes.
We fietsen er zo nu en dan mee sinds 3 weken, max 10 minuutjes. Afwisselend met een stukje lopen en fietsen. Volgens de puppy cursus kon het geen kwaad, zolang we het goed opbouwden en de route goed afwisselen. Als meneer 3 minuten aan een stuk door kan rennen dan kan 'ie ook wel een paar minuutjes op een rustig tempo met de fiets mee

We proberen het nu af te pakken, wat tot zover dus geen resultaat heeft. Ruilen gaan we mee beginnen, al weet ik niet of 'ie z'n vondst af wil geven.. Maar we gaan het gewoon proberen, wie weet.
Speeltjes vind hij niet zo interessant, zeker niet buiten. Is het dan een idee om een bot mee te nemen in plaats van een speeltje? In principe ruil je dan eten tegen eten, weet niet of dat aan te raden is?