Zindelijk worden wilt niet helemaal lukken, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:24

ze doet het toch buiten?
Buiten is buiten, en als zij zich veiliger voelt in de tuin...tja.
en je schrijft, ze is 7 maanden, dus eigenlijk nog een pup.
Een hond heeft de blaasspieren nog niet onder controle tot een maand of 12.
Mensen raken ook geïrriteerd als de hond een plas laat lopen als de baas thuis komt...
veelal kunnen ze dat door hun enthousiasme nog niet goed controleren.

buiten er niet gefixeerd op raken, 1 blik van de eigenaar is al genoeg voor de hond.
dit is een zogenaamd probleem waar veel mensen mee zitten...
deze vraagstelling komen wij vaak tegen...

vraag jezelf dit af...als het gemiddelde kind met 1,5 jaar zindelijk is, betekend het dan dat jou kind dat ook is, of eerder zindelijk? sommige kinderen doen er wel eens 3 jaar over, is dat erg? nee!

zelfde verhaal, als we een reu hebben, en hij tilt voor de eerste keer zijn poot op tegen de boom, zijn we zoooo trots, we prijzen hem de hemel in...
Nu word het kerst en je haalt de boom in huis...
Dan ineens is die stout...want hij mag niet binnen plassen, kan de hond er wat aan doen dat je de boom binnen haalt, een boom is een boom.

Een hond is van nature een zwerver, en laat alles vallen als ze dat nodig hebben, WIJ mensen vinden dat een hond zindelijk moet zijn...chappeu voor alle honden die dat kunnen, het zijn geweldige clowns die goed hun best voor de mens doen!

gr
An Hoogeboom
Hondendagopvang de Hoef

KimD

Re: Zindelijk worden wilt niet helemaal lukken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 11:25

Je toon in je bericht bevalt me niet, je doet alsof ik geïrriteerd raak aan mijn hond. Mocht je het topic hebben gelezen is het duidelijk dat dit niet het geval is.

Dat ze in de tuin plast vind ik het niet erg, ik vind het wel vervelend voor haar als wij een hele dag op wedstrijd zijn of onderweg ze niet plast buiten, dat moet wel vervelend zijn voor haar, ze houdt haar plas dan op, haar spier heeft ze dus wel degelijk onder controle. ;) Ze is ook geen pup meer, er zit verschil tussen pup en pup, ze zit eerder in haar 'puppuber fase' . Haar hormonen ontwikkelen zich en dat gaat goed. :j

Onze reu heeft overigens nooit naar de boom omgekeken om dat voorbeeld maar even te ontkrachten. Het blijft binnenshuis, en de meeste mensen leren een hond binnenshuis niet te plassen, ook niet als er een boom staat. Andere discussie.

Ook het zwerver punt wil ik wel over discussiëren, maar niet hier.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:21

De keren dat ze wél buiten de tuin plast, waar is dat? Toevallig dezelfde plek of niet? Misschien gewoon door blijven gaan met het commando er aan te koppelen en dan hopen dat ze het vanzelf echt op commando gaat doen? Eventueel zou je kunnen proberen haar te leren op een stukje gras(kunstgras) haar behoefte te doen en dat je zo'n zelfde stukje mee kan nemen als ze het eenmaal door heeft? Ik roep nu maar iets hoor.

Het is heel lastig, ik heb hier een hond die 2,5 jaar in een tuin heeft geleefd en dus heel lastig iets buiten de tuin doet. Plassen gaat nog wel, poepen alleen als ze onwijs gespannen is. Die plast en poept maar 1 keer per dag.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:40

is mijn toon geirriteert???
Nop, zeer zeker niet, dit zijn voorbeelden die wij dagelijks te horen krijgen, op trainingen en op de dagopvang, dat het je niet bevalt , tja kan ik weinig aan doen, het is ook openbaar neergezet, maar als je goed leest geef ik al wat oplossingen...
in de puberfase?? ja haar hoofd, zeer zeker niet het lichaam!!!

MVG
An ...

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:54

Als eens bachbloesem remedies geprobeerd? Om net dat stukje onzekerheid weg te nemen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 21:00

MyWishMax, nee ook niet op dezelfde plek, alhoewel ze wel vaker plast op dezelfde plaats. Maar ik vraag me af of dat te maken heeft met het feit dat de tuin maar 5 tot 8 vierkante meter is (weet het niet precies) of dat ze echt hetzelfde plekje opzoekt. Commando zijn we echt mee bezig, als ze die link legt zou wel heel fijn zijn, ook voor haar. Grasoptie was al eens gegeven en ik denk dat ik dat ga proberen buiten, gewoon weer iets anders.

Alfi, nog nooit van gehoord, heb jij er persoonlijk ervaring mee?

An, goed lezen voordat je op je tenen getrapt bent. Maar verdere uitleg daarop heb je in antwoord op je net zo geïrriteerde PB. ;)

Ontopic:
Welke oplossingen dan precies? Je geeft situatieschetsen die helemaal niet van toepassing zijn op de situatie. Een pup is geen kleuter meer vanaf 6 maanden, dan gaan haar hormonen werken. Jij mag dan wel de opvang krijgen. Ik heb ervoor geleerd als extra vak, en assisteer tijdens trainingen.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:06

Goede ervaringen gezien en gehoord van Bachbloesemremedies.
Neem eens contact op met Cindy Draaisma van praktijk InBalans (is niet actief op bokt). Ze helpt mensen maar ook dieren. (http://www.praktijkinbalans.nl/index.ph ... wie-ben-ik)
Heb eens een kat in pension gehad die thuis al jaren alles onderpieste en agressief was. Ook hier in pension agressief tegen zijn verzorgsters totdat hij op de bachdruppels ging, hij sloeg om al een blad aan de boom, na 2 dagen konden wij hem aaien en kroelen, plaste hij netjes in de bak. Ook thuis is dit nog jaren goed gegaan.
Ze heeft ook goed geholpen bij de trauma verwerking van een van onze ponies.
Gebruik het af en toe ook zelf in de praktijk, maar dan de Bach rescue ( te koop bij drogist etc). Maar in jouw geval misschien handiger om echt te laten samenstellen op je hond.
Succes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 14:05

Even een update wat betreft Abbay,

Misschien wat voorbarig maar na zondag een wedstrijddag te hebben gehad lijkt ze de link te hebben gelegd. *\o/* Ze heeft zondag buiten moeten plassen en poepen omdat we de hele dag op wedstrijd waren en sinds zondag poept en plast ze buiten. :D Geheel vrijwillig, en komt dolbij terug brengen voor een snoepje. *\o/*

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:13

Kun je er geen commando aan koppelen? Ik heb mijn paard leren plassen op commando door steeds te fluiten als ze aan het plassen was. Als ik nu fluit, gaat ze vaak direct plassen. Zo kun je dat met je hond misschien ook doen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:37

KimD schreef:
Even een update wat betreft Abbay,

Misschien wat voorbarig maar na zondag een wedstrijddag te hebben gehad lijkt ze de link te hebben gelegd. *\o/* Ze heeft zondag buiten moeten plassen en poepen omdat we de hele dag op wedstrijd waren en sinds zondag poept en plast ze buiten. :D Geheel vrijwillig, en komt dolbij terug brengen voor een snoepje. *\o/*

*\o/* Net even dat stomme kwartje he? Hopelijk zet het zo door!