Uilen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:05

Wij hebben in ons tuintje een setje ransuilen, ze lijken echt enorme tam, je kan ze zo zien zitten en ze komen elke avond rond dezelfde tijd even kijken. Volgens mij zijn het er een stuk of 6, echt heel bijzonder.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:05

Ohh dat is schrikken dan! Wij hebben vorig jaar een kerkuil binnen in onze werkplaats gehad. Die had een afslag gemist. Dikke paniek bij de uil en eerlijk gezegd bij ons ook wel een beetje. Alle deuren naar buiten en gelukkig ook een grote garagedeur open gezet en hij/zij vond zelf de weg.

Roofvogels en uilen zijn prachtige beesten! Mijn dochters zijn er gek op. Vorig jaar is hier een valkenier komen vliegen met wat uilen en roofvogels en hebben ze ook uilen vast gehad en mijn oudste met een roofvogel mogen vliegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze eigen uilen heb ik nog nooit op de foto kunnen zetten. Die zijn enorm schuw en laten zich overdag niet zien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:09

Gaaf! Een steppebuizerd! Is dit die valkenier die een oog mist? Ben zijn naam even kwijt, maar is een hele gepassioneerde, inspirerende man

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:10

LadyMadonna schreef:
Gaaf! Een steppebuizerd!

:o Dat zou héél goed kunnen :D Ik was de naam vergeten. Ze mocht er zelf mee vliegen en hem terug roepen. Heel gaaf beest! Mijn dochter was helemaal in de wolken.

Zo ver ik weet mist hij geen oog. Zijn achternaam zou ik op moeten zoeken, maar met zijn voornaam heet hij Martin. Maar ook een zeer gepassioneerde en inspirerende man. Ik gok dat hij rond de 45 was, al ben ik slecht ik leeftijden schatten...
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-09-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:12

Gave foto's! ^^
Ik bedenk me nu dat ik dr n keertje bij was toen ze ergens jonge uilen aan het ringen waren, kerkuil geloof ik :)Was,erg tof om de jonge uilen vast te mogen houden ^^

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:12

Wij hebben ieder jaar jonge uilen die uit zijn gevlogen in de buurt zitten (lees vaak op het dak van het huis). Ze blijven maar roepen en roepen..
Een soort iiieeeewwww iiiiieeeewww geroep https://www.youtube.com/watch?v=bszm1dD33yA

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:13

Hier vliegen heel veel roofvogels en hebben regelmatig wat in de schuur zitten.

Ik vind ze niet storend, vind het eigenlijk wel leuk om naar te luisteren als ik toch al wakker lig :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 22:13

Wauw wat stoer van de kinderen ! leuk om alle verhalen te lezen . hier 50 meter verder hebben mensen kerkuilen in een oude hooiberg die heb ik ooit van dichtbij mogen zien toen ze geringd werden , maar hier zijn het echt bosuilen .

_AB_

Re: Uilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:15

Vroeger dacht ik altijd dat er s,nachts uilen in de badkamer zaten.Dus als ik s,nachts moest plassen, werd eerst mn vader wakker gemaakt xD
Nu vind ik uilen geweldig en snap ik niet dat ik toen bang was...