Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lianne86 schreef:Sorry zat het even te lezen en ik kon niets anders doen dan lachen...
Communiceren is volgens mij het enige juiste antwoord. En niet op bokt zetten hoe en wat, want het is helemaal niets algemeens, het is iets tussen jou en je partner.
Persoonlijk vind ik het wel "vervelend" om te lezen, dat de hond een "opvulling" gaat worden. "Stil in huis" vind ik niet echt een goede reden om voor een hond te gaan... Zoek dan een hobby was mijn eerste gedachte...
ThreeFingers schreef:Mars schreef:Niet. Als jouw man geen hond wil zou ik zijn mening respecteren en een andere opvulling gaan zoeken van de leegte. Een hond is inderdaad een verantwoordelijkheid en die moet gedragen worden door het hele gezin. Als jouw man eerlijk aangeeft daar niet achter te staan, waarom zou jij hem dan gaan overhalen om jouw zin te krijgen? Jullie zijn inderdaad volwassen mensen en zou ik voor mijzelf spreken dan zou ik er behoorlijk allergisch van worden als mijn man mij over gaat proberen te halen een hond te nemen die ik niet wil.
Hmmm, haar man kan ook haar hondenwens respecteren?
Waarom moet hij bepalen of er wel of geen hond mag komen?
WouOele schreef:Is het misschien een idee om een soort van oppashond te nemen, bijv voor mensen die moeten werken?
Zo kan jij dan lekker wandelen met de hond en eind van de dag gaat het diertje weer naar zijn baasjes. Ook met vakanties en dergelijk hoef je dan geen rekening te houden!
Sleeper schreef:Tja, gewoon doen zou ik zeggen. Met drie kinderen en een daarbij behorend druk huishouden kan zo een dier lekker voor de afleiding zorgen. Het zijn meestal de mannen met de bezwaren maar de vrouwen die ervoor zorgen. Daarbij leer je de kinderen ook een stukje verantwoordelijkheid dragen. Ik liep als 12 jarige ook 1x per dag verplicht met de hond, hoort er nou eenmaal bij net als je bed opmaken.
En ja een dier neem je samen maar soms moet je mannen een handje helpen.