Hoe man overtuigen een hond te nemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:59

Sorry zat het even te lezen en ik kon niets anders doen dan lachen...

Communiceren is volgens mij het enige juiste antwoord. En niet op bokt zetten hoe en wat, want het is helemaal niets algemeens, het is iets tussen jou en je partner.

Persoonlijk vind ik het wel "vervelend" om te lezen, dat de hond een "opvulling" gaat worden. "Stil in huis" vind ik niet echt een goede reden om voor een hond te gaan... Zoek dan een hobby was mijn eerste gedachte...

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:04

Zo kwam mijn vriend opeens thuis met een chihuahua.. ook al wilde ik dat liever niet :=

(Nu scheelt het dat wij al een hond hebben, dus dit de 2e is)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:05

Gezien je Tijs hebt. Waarom geen hulphond? Puppy oprichten tot hulphond. Ja hij gaat weg,maar wel voor een enorm goed doel. Je hebt er de tijd, ruimte en een goede woonplek voor. Misschien is je man daarin wel geïnteresseerd.

Ik weet dat mijn vriend geen kat wil, heel jammer maar dan komt er geen kat helaas. Moet van 2 kanten komen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:06

Lianne86 schreef:
Sorry zat het even te lezen en ik kon niets anders doen dan lachen...

Communiceren is volgens mij het enige juiste antwoord. En niet op bokt zetten hoe en wat, want het is helemaal niets algemeens, het is iets tussen jou en je partner.

Persoonlijk vind ik het wel "vervelend" om te lezen, dat de hond een "opvulling" gaat worden. "Stil in huis" vind ik niet echt een goede reden om voor een hond te gaan... Zoek dan een hobby was mijn eerste gedachte...

een hond kan toch een hele leuke hobby zijn, ts geeft aan genoeg tijd te hebben en ze is er dus al even over na aan het denken.

Ts, vind je man de verantwoordelijkheid nemen alleen een probleem of schuilt er meer achter?

Lianne86

Re: Hoe man overtuigen een hond te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:12

Een hond is geen hobby, het is niet iets wat je vrijwillig even kunt doen... Het is een verantwoordelijkheid. Je kan niet zeggen "ow vandaag heb ik geen zin/tijd of wat dan ook."...

Ik vind de reden gewoon heel vervelend klinken. Met een dier moet je gewoon geen "leegtes" opvullen. Je moet er echt bewust voor kiezen en kijken of alles haalbaar is (Dat is dan wel weer het geval..), maar toch... Nu leest het iig of het even een of andere bevlieging is... Dat ze er over nadenkt is natuurlijk wel goed..

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:20

Tja, ik vind 3 kinderen een veel grotere verantwoordelijkheid dan een hond... ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:25

Wat hebben de 3 kinderen er mee te maken? Ik zeg alleen dat een hond een bewuste keuze moet zijn?

En het klinkt allemaal heel leuk, maar het is geen opvulling/bezigheidstherapie of wat dan ook...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:29

ThreeFingers schreef:
Mars schreef:
Niet. Als jouw man geen hond wil zou ik zijn mening respecteren en een andere opvulling gaan zoeken van de leegte. Een hond is inderdaad een verantwoordelijkheid en die moet gedragen worden door het hele gezin. Als jouw man eerlijk aangeeft daar niet achter te staan, waarom zou jij hem dan gaan overhalen om jouw zin te krijgen? Jullie zijn inderdaad volwassen mensen en zou ik voor mijzelf spreken dan zou ik er behoorlijk allergisch van worden als mijn man mij over gaat proberen te halen een hond te nemen die ik niet wil.

Hmmm, haar man kan ook haar hondenwens respecteren?
Waarom moet hij bepalen of er wel of geen hond mag komen?

Serieus? :')

Omdat haar man een lid van het gezin is, net zo goed als TS. En omdat als die hond er eenmaal is er geen weg terug meer is (of ja, tegenwoordig belanden die zieltjes natuurlijk op MP). En het dus wel zo handig is van tevoren na te denken of je de verantwoording over een hond wil of niet en niet pas als het dier er eenmaal is.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:51

Whoei wat een discussie...
Ik heb nu geen relatie/kinderen/...
Maar wel een vader waar ik (nog) rekening mee moet houden.
Hij was in het begin ook extreem tegen een hond maar aangezien ik veel alleen ben, de paarden 's winters in de donker moet doen en in een doodlopende straat woon zonder buren en enkel bos/weides wou ik toch ook gezelschap en me veilig voelen.
Uiteindelijk heb ik er nu 2 zelfs :D maar ik draai wel voor alles op wat mijn keuze is en blijft.

Ik snap jouw punt dus heel goed, ik zou gewoon uitleggen hoe je je nu in de situatie voelt en zien of ie enig begrip gaat tonen. Hou wel rekening, ook al zeggen de kinderen nu dat ze gaan helpen, die kans kan naarmate je mss een hond hebt wel gaan minderen en dat jij idd alles moet gaan doen.

En het hangt ook echt af welk ras je gaat nemen :)
Ik heb 2 Duitse herders, de grootste knuffelberen maar waaks en verdedigend waar nodig en geloof me ze hebben zich al 2x kunnen bewijzen..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:55

Mijn vader wilde ook absoluut geen hond, wij allemaal wel..
De buurvrouw had puppy's en we hebben hem mee genomen, toen zag hij dat ze toch best leuk waren :))
Alsnog wilde hij ze niet, maar is mijn moeder er elke avond over begonnen, en was ie het zo zat dat ie maar ja gezegd heeft, om van het 'gezeur' af te zijn. Op mijn verjaardag kwam hij binnenlopen met een puppy in zijn armen <3
Nu, inmiddels meer dan 2 jaar later is hij het gekste met de hond, en is degene die haar het meeste uitlaat enz :+

Zo zie je maar dat het toch nog kan, ondanks dat je man er op tegen is.
Ik zou hem meenemen naar mensen met een nestje, en hem gewoon eens kennis laten maken met de pups. Dan vind ie ze vanzelf wel leuk :D

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:37

@Mars

Bloed serieus :j

Waarom moet de man de bepalende factor zijn?

Samen goed overleggen, en als TS de verantwoording neemt...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:02

Andersom kan dus ook he.
Wij hadden dus ineens een hond en van mij had het echt niet gehoeven :n
Hij was heel erg lief, maar ik blijf het gewoon stinkbeesten vinden en uitlaten erg irritant tijdrovend. Dan dat gedoe met vakanties met een hond dat scheten zit te laten in de auto.....

Je zult het er echt eerst samen over uit moeten zijn.
Daarnaast vind ik je vrij impulsief aangezien het blijkbaar niet eens jouw eigen idee was en je er nu wel alles op zet om hem te overtuigen.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:08

Is het misschien een idee om een soort van oppashond te nemen, bijv voor mensen die moeten werken?
Zo kan jij dan lekker wandelen met de hond en eind van de dag gaat het diertje weer naar zijn baasjes. Ook met vakanties en dergelijk hoef je dan geen rekening te houden!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:22

WouOele schreef:
Is het misschien een idee om een soort van oppashond te nemen, bijv voor mensen die moeten werken?
Zo kan jij dan lekker wandelen met de hond en eind van de dag gaat het diertje weer naar zijn baasjes. Ook met vakanties en dergelijk hoef je dan geen rekening te houden!

Dit lijkt mij ook een super idee

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:28

Mij ook :j

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:44

Nu ben ik wel nieuwsgierig of er een hond gaat komen, even volgen. Het idee van die oppashond is niet verkeerd inderdaad!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:52

Tja, gewoon doen zou ik zeggen. Met drie kinderen en een daarbij behorend druk huishouden kan zo een dier lekker voor de afleiding zorgen. Het zijn meestal de mannen met de bezwaren maar de vrouwen die ervoor zorgen. Daarbij leer je de kinderen ook een stukje verantwoordelijkheid dragen. Ik liep als 12 jarige ook 1x per dag verplicht met de hond, hoort er nou eenmaal bij net als je bed opmaken.

En ja een dier neem je samen maar soms moet je mannen een handje helpen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:53

oppashond of uitlaten aanbieden. Tuurlijk zijn de kids nu nog enthousiast, maar er zijn nog school, vriendjes, puberteit die er aankomt .... de lol van uitlaten is er heel snel vanaf, vooral herfst, winter, regen , enz...
vaak zat gezien en zelf mee gemaakt. .. de volwassen partners moeten er gezamenlijk achterstaan en het is gewoon een grote verantwoording, die zo maar 15 jaar kan duren...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:29

Zo heb ik het ff makkelijk.. Zit nog niet aan de vent maar heb wel 3 honden <3 dus die krijgt hij er meteen bij, of hij nou wil of niet hahaha

Goed uhm ja ik zou eerst een oppas hond zoeken en het rustig bespreken. 3 weken geleden kwam het pas ter sprake dat is wel heel kort dag natuurlijk. Als je na een jaar en een aantal oppas honden nogsteeds heel graag een hond wil ziet je man echt wel hoe graag je het wil :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:32

Sleeper schreef:
Tja, gewoon doen zou ik zeggen. Met drie kinderen en een daarbij behorend druk huishouden kan zo een dier lekker voor de afleiding zorgen. Het zijn meestal de mannen met de bezwaren maar de vrouwen die ervoor zorgen. Daarbij leer je de kinderen ook een stukje verantwoordelijkheid dragen. Ik liep als 12 jarige ook 1x per dag verplicht met de hond, hoort er nou eenmaal bij net als je bed opmaken.

En ja een dier neem je samen maar soms moet je mannen een handje helpen.

Goh, ik zou het nooit zo aanpakken en tegen iemands zin een huisdier aanschaffen dat je gezinsleven gaat beinvloeden.
Vind dat toch wel echt je zin doordrammen :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:44

Ik ben van mening dat je allemaal eens moet zijn met de aanschaf van een dier, ik zou graag een kat willen maar mijn man absoluut niet! Dan komt er ook geen kat in huis. Je ben samen dus moet je het ook samen eens zijn.
Waarom wil je man niet? Weet je daar de reden van?
Als het ontwetend hij is over hoe het is om een hond in huis te hebben zou je kunnen denken om een hond te logeren te nemen, dan weet je man ook hoe dat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:48

En mag ik vragen waarom een kat niks is.
persoonlijk vind ik katten namelijk pok fantastisch gezelschap.
Wat betreft uitlaten. Mijn broertjes en ik laten de hond allemaal 1 keer per dag uit. Al 2 jaar lang.. moet dus wel mogelijk zijn.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:51

Waarom zou je het samen eens moeten zijn? Eigen hobby, eigen keus en verantwoordelijkheid. Dat kun je als partners toch respecteren en ondersteunen van elkaar? Als de één erg grote bezwaren heeft, ligt dat wel wat anders natuurlijk maar verder? Samenwonen wil toch niet zeggen dat je alles gezamenlijk kiest?
Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 20-09-14 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:52

Gewoon overleggen en goed uitleggen waarom je juist een hond wilt.

Mijn vriend en ik hebben samen een kat. Thuis heb ik drie honden en ik miste iets zoals een hond in huis (kat is toch meer op zichzelf en slaapt erg veel). Mijn vriend wilde echter écht geen hond. We hebben dan samen gekozen voor een fretje (ok ok, mijn keuze en na overleg ook de zijne :') ) zodat er toch wat leven in huis was.

Mijn vriend snapte het toen ik uitlegde dat ik wat leven in huis miste (zeker als je drie grote honden gewend bent) en vooral wat een huisdier voor mij betekend en toevoegt. Als je op die manier met elkaar overlegt snap ik niet zo goed waarom hij nog zou weigeren. Je moet niet het gekke kattenvrouwtje worden en dieren gaan verzamelen natuurlijk :=

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:52

Wat vind hij uberhaupt van honden? Hij geeft verantwoordelijkheid als reden op (wat imo een legitieme reden is!) maar misschien zit er nog wel meer achter?

Ik zou proberen hem echt te overtuigen en dat is wat anders dan overhalen. Er zijn al goede opties genoemd: tijdje hond lenen/verzorgen, meenemen naar een nest pups... Echt proberen te overtuigen dat ze zo leuk zijn. Lukt dat niet? Dan lijkt dat accepteren mij de enige correcte oplossing. Allerlei excusen gaan verzinnen vind ik al helemaal kinderachtig (dat wordt hier ook geopperd).

En haal het idee dat de kids meehelpen maar uit je hoofd, dat loopt vaak toch heel anders....als ze het wel doen, is het mooi meegenomen, maar ga in de basis maar uit van jou en je man. Ook het idee dat je zelf altijd alles doet en hij dus niks hoeft, blijkt in de praktijk vaak toch anders te lopen. Wat nou als jij met flinke koorts op bed ligt? Als hij dan nog steeds die hond niet wil uitlaten, stap je dan gewoon met koorts het bed uit en accepteer je zijn beslissing? Ik gok dat in vrijwel alle relaties zoiets op den duur een bron van ruzie word. Je runt het huishouden (en de kids) ook samen neem ik aan? Een hond wordt gewoon onderdeel daarvan dus die verantwoordelijkheid gaat ook op hem neerkomen.

Toen ik met mn huidige partner een relatie kreeg, had hij niks met dieren. Ik heb hem nooit onder druk gezet, maar wel duidelijk gemaakt dat ze bij mijn leven horen en sowieso katten zullen er altijd zijn. Vond hij prima. Inmiddels is hij gaan inzien hoe leuk dieren zijn en hebben we 4 konijnen, 4 katten, 2 paarden en een slang. En elk dier is in keurig overleg gegaan, ik haal niks in huis waar hij niet mee akkoord gaat! En binnenkort komen er schapen bij, dat was volledig zijn idee! Juist omdat ik hem nooit gedwongen heb en alleen heb laten zien hoe leuk het is, is hij volledig van mening verandert.