Welke KVV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:40

Anoniem

Re: Welke KVV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:57

Chihuahua's, de kleinste krijgt ze echt niet weg, die kauwt nog goed op 1 stukje dat ik afgesneden heb, de ander heeft er geen geduld voor en wil na een paar keer kauwen het liefst de hele nek in 1 keer naar binnen schuiven, ik vind het eng dus daarom in 3en en de kleine nekjes door de helft.
Karkassen krijgen ze daarom hier niet meer, heb 1 keer gehad dat er een stukje bot bleef hangen bij mijn kruising.
Voor de kleintjes dus alleen nog nekken (wil wel kijken of ze de eendennekken ook willen eten) en zacht spul dat ik in stukjes kan snijden.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:05

Is zo'n barfmenu compleet ?
Zelf samenstellen wil en durf ik niet zelf aan te beginnen, ik ben veelste bang dat ze dan tekort gaan komen van iets!

Dat is mij een te grote uitdaging,

Ik wil best zo nu en dan een stuk kip, paard,rund, enzo bijgeven van het vlees wat ik thuis heb maar voor het gewone menu wil ik iets waar alles al inzit !

4 verschillende diersoorten voeren per week moet ook het probleem niet zijn ik hou wel van een beetje afwisseling,

Kan ook iemand mij het andwoord geven of het kwaad kan als je de katten vers voer geeft dat ze dan ook nog beschikking hebben over brokjes, aangezien de oudste hier absoluut geen vers blieft. En ze toch wat moet eten, de andere 3 kan ik zonder problemen overzetten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:21

Mijn pups worden afgespeend op carnibest (ik wissel wel af met tinlo en nu shaweka maar ben daar beide niet heel tevreden over) daarnaast ktijgen ze ook barf dingen, kwartels kippen en eendennek, lamshart, vlees, konijn karkas enz
Ze glimmen de pan uit
Afbeelding

De nieuwe eigenaren geef ik carnibest mee

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:27

MyWishMax schreef:
Het is voor elke hond anders wat een goede KVV is.

Klopt! Onze ene cocker doet het heel erg goed op smuldier en Rodi en krijgt slappe ontlasting van carnibest, terwijl de andere het heel goed doet op carnibest en duck. Volgens mij is het goed om veel af te wisselen. Behalve natuurlijk als je echt kan merken dat ze het niet lekker doen op een bepaald merk of diersoort.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:42

dees_daan schreef:
Chihuahua's, de kleinste krijgt ze echt niet weg, die kauwt nog goed op 1 stukje dat ik afgesneden heb, de ander heeft er geen geduld voor en wil na een paar keer kauwen het liefst de hele nek in 1 keer naar binnen schuiven, ik vind het eng dus daarom in 3en en de kleine nekjes door de helft.
Karkassen krijgen ze daarom hier niet meer, heb 1 keer gehad dat er een stukje bot bleef hangen bij mijn kruising.
Voor de kleintjes dus alleen nog nekken (wil wel kijken of ze de eendennekken ook willen eten) en zacht spul dat ik in stukjes kan snijden.

Nee als je zo'n ongeduldige schrokker hebt wat ook nog eens klein is, dan zou ik het ook laten hoor.
Eenden nekken zijn wel wat harder dan kippennekken.

Isaboy schreef:
Is zo'n barfmenu compleet ?
Zelf samenstellen wil en durf ik niet zelf aan te beginnen, ik ben veelste bang dat ze dan tekort gaan komen van iets!

Dat is mij een te grote uitdaging,

Ik wil best zo nu en dan een stuk kip, paard,rund, enzo bijgeven van het vlees wat ik thuis heb maar voor het gewone menu wil ik iets waar alles al inzit !

4 verschillende diersoorten voeren per week moet ook het probleem niet zijn ik hou wel van een beetje afwisseling,

Kan ook iemand mij het andwoord geven of het kwaad kan als je de katten vers voer geeft dat ze dan ook nog beschikking hebben over brokjes, aangezien de oudste hier absoluut geen vers blieft. En ze toch wat moet eten, de andere 3 kan ik zonder problemen overzetten

Als je zelf een barf menu samenstelt is deze idd compleet.
Wanneer je een menu maakt en je aan die percentage's houd kan je hond in principe geen tekorten oplopen hoor.
Mocht je het willen geven wil ik je wel helpen met een menu uitrekenen hoor.

In principe kan het geen kwaad om honden kvv aan katten te geven. Alleen willen niet alle katten het eten omdat er pens in zit.
In combi met kvv kan het wel, maar heeft niet de voorkeur om dit naast brok te geven. Of er moet wat langer tussen zitten tussen het eten ervan.
Maar als je ene kat het niet eet kan je gerust je andere kat af en toe wat kvv geven hoor.
Alleen met bot oppassen. Dit omdat bot een ander soort maagzuur nodig heeft om te verteren dan brok.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:09

Mijn hondje krijgt eenmaal daags een portie KVV. Ik wissel af met merken en smaken. Smuldier vindt hij om te smullen! Ik heb de vlees compleet en de pens compleet al gevoerd. Vlees compleet moet ik combineren met wat anders, want van een portie vlees compleet krijgt hij dunne poep :p Kip valt ook in de smaak. Gisteren de rund gehaald, kijken hoe dat gaat bevallen.

Verder heb ik van Rodi die hamburgers gevoerd, 2 van de compleet versies, vindt hij ook heerlijk. Heel makkelijk ook, ik heb een klein hondje en geen gehak en gezaag met Rodi. Carnibest heb ik ook eens gevoerd, vond hij ook lekker, maar ik vind het nogal een gedoe, moest echt aan het zagen en dan ook nog 10 stukken er van maken. Vanwege het niet bepaald praktisch zijn om te voeren koop ik dat maar niet meer.

Farmfood groene pens heb ik ook gevoerd, stinkt verschrikkelijk, maar viel ook goed in de smaak! Het is wel een stuk duurder dan Smuldier, maar of het ook beter is? Geen idee.

Inderdaad uitproberen waar jouw hond het goed op doet. Kan per merk verschillen en per smaak.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 09:30

Ik kan wel alles gaan uitproberen, maar ik vind dat voor een hond niet goed. Helemaal niet omdat hij nu dus die voedselallergie heeft.

Ik heb op voedselwijzer gekeken en een beetje naar jullie adviezen geluisterd. Aangezien ik heel wat sites van leveranciers heel onduidelijk vond en eigenlijk geen prijzen of verkoopadressen kon vinden, heb ik nu bij Herby eten besteld. Ook omdat ik dit 2 keer terug zag komen in dit topic. Heel erg bedankt voor jullie adviezen! Ik hoop dat mijn hondje hier blij mee is. :D

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:38

Met voedselallergie niet zo verstandig nee om van alles te proberen. Je hebt dus nog geen idee waarvoor hij precies allergisch is?

Hopelijk bevalt Herby, heb de naam weleens gehoord, ken het verder niet.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:36

Ik voer in de ochtend geperste brok van http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... san/157600 (gemixt) en in de avond Kivo, hier ben ik super tevreden over. Hond had kale plekken in de vacht, hij glimt nu als een spiegel, goede ontlasting en een blije hond! Hij had ook cronisch oorontsteking, dat is nu ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij eet het ook super!

Ik heb nu naast de kivo ook BARF besteld en carnibest, om af te wisselen, meerdere soorten geven is beter zodat ze alle voedingsstoffen binnenkrijgen, heb ik me laten vertellen. Kivo is geloof ik vooral rund en kip, ik voer 2x in de week vis van BARF bij (wat stinkt dat spul!!!)

Reden dat ik in de ochtend brok voer is omdat mijn vriend hem dan meeneemt naar de zaak, en hij geen zin heeft met vers te klungelen, het is ook handig dat je hond brokken nog gewend is als je bv op vakantie gaat. Verschillende brok geprobeerd ook Acana en Orijen, hij kreeg van allen diaree. Alleen deze brok doet hij het goed op naast het vlees, enige ingrediënt waar ik het niet mee eens ben is de rijst, maar ach dat is wel licht verteerbaar.

Ik koop worsten van 500 gram, hij krijgt elke avond 250 gram dus een halve worst, de andere helft maak ik al eet klaar in een extra voerbak, en die zet ik onder vershoud folie weer in de koelkast. 30 min voor de tijd even op tempratuur laten komen en klaarrr.

Hoe doen jullie het met de katten? Ik wil die ook op gedeeltelijk vers, maar hoe dit voeren? Die worsten (ook van 250 gram) zijn te groot voor 3 katten, hoe dit makkelijk voeren zonder verspilling?

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:53

Fijn dat je er uit bent. Op Voerwijzer.com (ik neem aan dat jullie die bedoelen met voedselwijzer) staan alle prijzen. Een hele hoop verkooppunten vind je hier: http://www.voerwijzer.com/verkooppunten-kvv

Maar hopelijk bevalt Herby en heb je het helemaal niet meer nodig ;)

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:58

CK88 schreef:
Hoe doen jullie het met de katten? Ik wil die ook op gedeeltelijk vers, maar hoe dit voeren? Die worsten (ook van 250 gram) zijn te groot voor 3 katten, hoe dit makkelijk voeren zonder verspilling?

Wat je kunt doen is de rollen lichtelijk laten ontdooien in de koelkast en dan in stukken snijden. De stukken kun je weer invriezen. Dat kan los van elkaar op een dienblad met een stuk bakpapier eroverheen, zodat je ze de volgende dag in 1 grote zak kan doen. Of in allemaal losse plastic zakjes.

Maar hoe kan een worst van 250 gram te groot zijn voor 3 katten? Volgens mij at onze kat 150 gram per dag ongeveer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:27

CK88, Kivo heeft ook een visvariant die tevens compleet is.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:00

Ik hoop ook dat herby bevalt. We zullen zien.

Ik weet inderdaad niet waar de voedselallergie vandaan komt. We hebben afgelopen week ook een zak cavom als beloningssnoepjes gebruikt, omdat ik Die ooit ergens gekregen heb. Misschien dat het daar door komt.

Met 250 gram doen wij 2 dagen voor 2 katten. Eenmaal ontdooit, kun je het 2 dagen in de koelkast bewaren.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:10

Als ik een blikje blikvoer heb van 70 gram (applaws) verdeel ik dat over 3 katten, en nog eten ze niet alles op, brokjes staan er ook de hele dag, een bodempje, ze eten hele kleine beetjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:14

Ik ben benieuwd hoe Herby bevalt, ik wil niet meer anders in ieder geval, door de ruime keuze en de kwaliteit.
Als de allergie blijft zou je ook kunnen proberen om diersoorten uit te sluiten door ze een tijd niet te voeren en te kijken of het daardoor over gaat.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:36

Mijn katten krijgen CarniVoer en zijn er gek op. Ik wissel af met rundmix en eendmix en ze krijgen soms verse vis of een rauw ei.

Brokjes of iets anders uit de supermarkt komt er hier niet meer in!