dees_daan schreef:Chihuahua's, de kleinste krijgt ze echt niet weg, die kauwt nog goed op 1 stukje dat ik afgesneden heb, de ander heeft er geen geduld voor en wil na een paar keer kauwen het liefst de hele nek in 1 keer naar binnen schuiven, ik vind het eng dus daarom in 3en en de kleine nekjes door de helft.
Karkassen krijgen ze daarom hier niet meer, heb 1 keer gehad dat er een stukje bot bleef hangen bij mijn kruising.
Voor de kleintjes dus alleen nog nekken (wil wel kijken of ze de eendennekken ook willen eten) en zacht spul dat ik in stukjes kan snijden.
Nee als je zo'n ongeduldige schrokker hebt wat ook nog eens klein is, dan zou ik het ook laten hoor.
Eenden nekken zijn wel wat harder dan kippennekken.
Isaboy schreef:Is zo'n barfmenu compleet ?
Zelf samenstellen wil en durf ik niet zelf aan te beginnen, ik ben veelste bang dat ze dan tekort gaan komen van iets!
Dat is mij een te grote uitdaging,
Ik wil best zo nu en dan een stuk kip, paard,rund, enzo bijgeven van het vlees wat ik thuis heb maar voor het gewone menu wil ik iets waar alles al inzit !
4 verschillende diersoorten voeren per week moet ook het probleem niet zijn ik hou wel van een beetje afwisseling,
Kan ook iemand mij het andwoord geven of het kwaad kan als je de katten vers voer geeft dat ze dan ook nog beschikking hebben over brokjes, aangezien de oudste hier absoluut geen vers blieft. En ze toch wat moet eten, de andere 3 kan ik zonder problemen overzetten
Als je zelf een barf menu samenstelt is deze idd compleet.
Wanneer je een menu maakt en je aan die percentage's houd kan je hond in principe geen tekorten oplopen hoor.
Mocht je het willen geven wil ik je wel helpen met een menu uitrekenen hoor.
In principe kan het geen kwaad om honden kvv aan katten te geven. Alleen willen niet alle katten het eten omdat er pens in zit.
In combi met kvv kan het wel, maar heeft niet de voorkeur om dit naast brok te geven. Of er moet wat langer tussen zitten tussen het eten ervan.
Maar als je ene kat het niet eet kan je gerust je andere kat af en toe wat kvv geven hoor.
Alleen met bot oppassen. Dit omdat bot een ander soort maagzuur nodig heeft om te verteren dan brok.