twee goudvissen voor 50€

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:57

Tja, wormen martelen mag wel en blijkbaar wilde vissen pesten door ze aan hun lip uit het water te sleuren ook maar een mooie vis moet voor een bizar bedrag gered worden??

Sommige dingen ga helaas echt nooit begrijpen..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:58

Nobele daad, maar gok erop dat die jongens nu nog meer goudvissen gaan kopen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:58

Slim of niet, je hebt een hart en het zit ook nog eens op de juiste plek, ts :(:)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:01

SuperAssie schreef:
Dit zijn sluierstaarten, maar wel extreem dure sluierstaarten in jouw geval :')
Ik vind het nobel van je dat je ze 'gered' hebt, maar ik denk dat die jongens met jouw 50 euro nog heel wat goudvissen zullen gaan kopen..

Applaus voor je geweten! :)

Alleen ben ik inderdaad ook bang, dat ze gewoon opnieuw goudvissen gaan kopen. Die dingen kosten helaas geen drol.

Wel heel netjes en goed van je snelle reactie vermogen.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:06

Ik vond vooral door het ruggetje zielig, gewone visjes worden door hun lip gevangen :+ Maar het feit dat er zo met de beestjes omgesprongen wordt... nee, levende aas kan ik me niet in vinden.....

_Hinneke

Re: twee goudvissen voor 50€

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:11

Wat goed van je!!

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:20

Nou ja zeg, belachelijk ! Goed dat je de resterende visjes hebt meegenomen , hoop dat ze het goed doen in de quarantaine bak van jou :)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:38

Levend aas vissen mag niet. Dus de volgende keer bellen naar de politie kan ook, zulke jochies krijgen alleen een preek en thuis de ouders krijgen te horen wat ze gedaan hebben.

Maar vind wel dat je met je hart hebt gehandeld!

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:43

Dus dat vind je zielig? Maar als de jongens een snoek vangen gaat die haak toch ook door de snoek heen. Wat is dan het verschil :? Ik snap je reactie wel maar zoals mensen boven mij ook al zeiden, ze gaan dr vast weer veel nieuwe goudvissen van kopen :')

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:44

Valkjelover schreef:
Dus dat vind je zielig? Maar als de jongens een snoek vangen gaat die haak toch ook door de snoek heen. Wat is dan het verschil :? Ik snap je reactie wel maar zoals mensen boven mij ook al zeiden, ze gaan dr vast weer veel nieuwe goudvissen van kopen :')

Een haak in je bek is anders dan een haan die de ene kant je rug in gaat en de andere kant eruit gaat ;). Lijkt mij dan, geen verstand van vissen verder dus weet niet hoe het voor de vissen is om een haak in hun mond te hebben.

Lief van je TS! Gouden hard voor gouden vissen :D.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:45

spotterick schreef:
Levend aas vissen mag niet. Dus de volgende keer bellen naar de politie kan ook, zulke jochies krijgen alleen een preek en thuis de ouders krijgen te horen wat ze gedaan hebben.

muaa.. mijn broer is toen hij nog een jochie was wel eens gepakt met levend aas en die moest voor die boete toch wel een paar middagen werken in de kas.

Ik denk dat je dus beter de politie had kunnen bellen. maargoed, je hebt deze vis in ieder geval gered :').

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:46

Je hebt een super groot hart voor dieren, petje af, ik vind je geweldig. Kon je maar iets hiermee doen om te voorkomen dat ze dit weer gaan doen. Ik vind vissen op zich al een onprettige bezigheid, een haak door de lip slaan, maar door het ruggetje van zo'n arme goudvis een haak..nee geen woorden voor..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:49

Jeetje wat sneu, naar mijn mening met sportvissen sowieso verboden worden.

Het is vergelijkbaar met als hobby random puppy's haakjes in de rug duwen en ze omhoog trekken, onder water houden tot ze bijna stikken en ze er weer uit halen.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:49

PocoGaucha schreef:
spotterick schreef:

muaa.. mijn broer is toen hij nog een jochie was wel eens gepakt met levend aas en die moest voor die boete toch wel een paar middagen werken in de kas.

Ik denk dat je dus beter de politie had kunnen bellen. maargoed, je hebt deze vis in ieder geval gered :').

Haha dan hebben ze hier meerdere malen geluk gehad :')

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:50

MarlindeRooz schreef:
Jeetje wat sneu, naar mijn mening met sportvissen sowieso verboden worden.

Het is vergelijkbaar met als hobby random puppy's haakjes in de rug duwen en ze omhoog trekken, onder water houden tot ze bijna stikken en ze er weer uit halen.

Kunnen vissen stikken in 'normaal' slootwater?

Nee maar inderdaad, afschuwelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:50

Ik heb het over puppy's he, vissen stikken boven wat er en puppy's onder water.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:51

MarlindeRooz schreef:
Ik heb het over puppy's he, vissen stikken boven wat er en puppy's onder water.

De vissen werden toch niet boven water gehouden :oo?

Eerst een haak erdoorheen en dan worden ze opgeslokt, hebben ze er nog niks aan want de snoeken gaan weer terug de sloot in :n.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:53

Nadat die snoeken eerst een tijd boven water worden gehouden ja. :r

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:53

Dierenmishandeling.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:55

Pluttersput schreef:
Je bent mijn held van de dag _/-\o_ hoe het ook uitloopt, mijn eeuwige respect heb je!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:56

Goed dat je de vissen gered hebt. Eventueel nu nog gaan kijken of ze er nog vissen en anders de volgende keer melden bij de politie. Ze zullen op zijn minst een vispas moeten hebben, hebben ze die niet krijgen ze toch al een boete voor. Worden ze betrapt met illegaal vissen met levend aas of op een plek waar het niet mag krijgen ze daar ook nog een leuke dag mee met oom agent. }:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:58

:wow: 50 euro! Dat is makkelijk ze doen iets wat je echt niet over je hart kunt verdragen en daar geef je ze dan 50 euro voor. Hoop dat ze er een lesje van hebben geleerd, maar dat denk ik niet...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:27

Hoe nobel ik het ook vind, ik denk dat die jongen hun ballen uit hun broek lachen en morgen 20 nieuwe goudvissen gaan kopen van jouw geld..

Edit: schandalige spelfout :+
Laatst bijgewerkt door Vanillia op 18-09-14 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:32

Vanillia schreef:
Hoe nobel ik het ook vind, ik denk dat die jongen hun ballen uit hun broek lachen en morgen 20 nieuwe goudvissen gaan kopen van jou geld..

Maar die twee goudvisjes met hun ene hersencel zullen wel zeker blij zijn, ookal ben ik voor hetzelfde bang als jij zegt.
Top Ts! Misschien kan je in het bokkers met vissen topic een plaatsje voor ze vinden als je zelf geen ruimte hebt, sluiers zijn namelijk enorme vervuilers en hebben een megabak nodig :\

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:38

Trouwens, ik bekeek de foto's nogmaals en zie opeens dat je de loodjes nog om de plantjes hebt zitten. Haal die er maar vanaf, anders gaan ze straks alsnog dood :)