Kitten gevonden, waar nog op letten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Kitten gevonden, waar nog op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:24

Momenteel krijgt ze gewoon hetzelfde voer als mijn andere kat. Diertje heeft al genoeg te verdragen zonder dat ik nog een keer het voer ga veranderen. Dat is op deze leeftijd niet slim.
Vanavond ga ik het melkpoeder aanlengen als nachtvoeding.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 06:08

Wat een schatje zeg, maar die krijgt goede verzorging komt helemaal goed.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:55

Wat een schatje <3
Gelukkig voor haar ben jij haar tegengekomen en heb je haar meegenomen.
Echt top van jou!

Waar ligt sprookjesland?
Ik heb een warmte lamp die je gerust mag lenen voor de kleine :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 10:52

Het demoontje eet en drinkt goed.
Vannacht heeft ze een uurtje bij mij op schoot geslapen toen we aan het wachten waren op de brokjes en melk.
Handschoen heb ik niet meer nodig gehad.
Iedereen bedankt voor de steun. Om 3 uur snachts met 2 sissende katten vraag ik me soms af waar ik aan begonnen ben. (En dat voor de derde keer met eigen kitten in huis. Hoe ik er toch elke keer weer intrap om een furie in huis te nemen ;) )

Even een wat minder vriendelijk bericht:
Ik krijg veel pb's, iedereen bedankt die de moeite neemt om ze te schrijven.
Alleen zit het mij een beetje dwars dat bokkers denken te weten dat ik slecht voer in huis heb en de kitten geen schuilgelegenheid gaf. Eigenlijk dat ik totaal geen verstand van katten heb.
Als het niet duidelijk naar voren is gekomen in de vorige berichten, mijn excuses.

Dus om duidelijk te zijn:
- Het voer wordt niet verandert. Zie eerdere post.
Mijn katten krijgen goede kwaliteit brokken met weinig tot geen vulmiddel.
Juist omdat ik 2 kleine katten al heb, zijn het kleine brokjes. Het weken is alleen voor extra vocht en nog makkelijker kauwen. Het natvoer is ook goede kwaliteit.
- kitten heeft een eigen doos met zachte fleskruik om nest na te bootsen.
Die stond er eerst niet omdat ik zeker wilde zijn dat ze at. Maar ze heeft toen heerlijk onder de handdoek liggen knorren.
- ze krijgt zachte poedermelk die we op de opvang ook gebruiken voor babykonijntjes en de jongere kittens. Geen koemelk.

Ik zit niet echt te wachten op voeradvies van merken waar ik niet achter sta.
Op advies van de DA heb ik mn eigen voer gebruikt.
Mocht ik wat nodig hebben dan zal ik zeker gebruik maken van het aanbod van lieve bokkers. :) Echt supertof van jullie.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:27

Mag ik jouw handschoen hebben?Ben vanmorgen half open gekrabt door ons ook vondeling katje van 3 maanden.Auw.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 11:36

De ovenhandschoen of de leren valkeniershandschoen?

3 maanden heeft wel meer kracht he, sterkte ermee. Ben blij dat deze meer dreigt en alleen aanvalt als je de kruik wilt verwisselen. Voor de rest is ze redelijk hanteerbaar. Tenzij je vsn voren komt ;)

Gisteren lag ze lekker op schoot en begon opeens te sissen. Volgensmij moest mn hoofd weg, maar had ze niet door dat ze ook op mijn schoot lag :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:41

Ze was stout en ik zei met een harde stem wat tegen haar en wilde haar oppakken.Ze ging gelijk in de aanval als een mini leeuwtje.Nu ligt ze naast mij te snorren.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:49

Vorig jaar september zat er plots bij ons de tuin ook een kitten van een maand of drie , ik ben brokjes gaan neerleggen en iedere avond in de tuin gaan zitten en praten tegen haar na een paar weken begon ze te spelen met touwtjes en mochten we haar aaien , toen het kouder en natter werd buiten heb ik haar in een mandje gedaan en binnen gezet , wat vond ze dat eng en nu ? nu heb ik het leukste poesje ooit ! ze heeft alleen vertrouwen in mij dat is wat jammer maar verder een heerlijk poezenbeest !

:D

Afbeelding

Super van je ts dat je het poesje opgevangen hebt !

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:53

@Britta - nogal simpel - jij bestraft het jonge diertje, en wil het gelijk oppakken. dan denkt ze, dat ze word aangevallen, en verdedigt zich..
altijd eerst ff laten gaan, vriendelijk toespreken, en dan pas oppakken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:05

tootje71 schreef:
Vorig jaar september zat er plots bij ons de tuin ook een kitten van een maand of drie , ik ben brokjes gaan neerleggen en iedere avond in de tuin gaan zitten en praten tegen haar na een paar weken begon ze te spelen met touwtjes en mochten we haar aaien , toen het kouder en natter werd buiten heb ik haar in een mandje gedaan en binnen gezet , wat vond ze dat eng en nu ? nu heb ik het leukste poesje ooit ! ze heeft alleen vertrouwen in mij dat is wat jammer maar verder een heerlijk poezenbeest !

:D

[ Afbeelding ]

Super van je ts dat je het poesje opgevangen hebt !

Wat een heerlijke bankpantoffel ook ! :D Heb hier ook 3 ex-zwerfkatjes rondhuppelen en die vertrouwen ook alleen mij...vind ik wel zo fijn, dan zullen ze ze niet snel meenemen op straat }>