Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:troi schreef:Uit de OP begrijp ik dat voor ts gezondheid belangrijk is. Een paar flaporen lijkt me dan bepaald geen reden om een ras af te keuren..
Niet?
Niemand wil een Duitse herder met hangende oren toch?
Dat ziet er niet uit.

Amandavd schreef:Shows zijn imo alleen van nut als je daadwerkelijk er mee wilt gaan fokken. En dan bedoel ik dat objectieve keurmeesters hun mening geven over je dier, omdat eigenaren vaak niet objectief naar hun dier kunnen kijken.
Amandavd schreef:Shows zijn imo alleen van nut als je daadwerkelijk er mee wilt gaan fokken. En dan bedoel ik dat objectieve keurmeesters hun mening geven over je dier, omdat eigenaren vaak niet objectief naar hun dier kunnen kijken.
Kuggur schreef:Amandavd schreef:Shows zijn imo alleen van nut als je daadwerkelijk er mee wilt gaan fokken. En dan bedoel ik dat objectieve keurmeesters hun mening geven over je dier, omdat eigenaren vaak niet objectief naar hun dier kunnen kijken.
Die "objectieve" mening gaat alleen over esthetiek. Van twijfelachtig allooi (want voor vele rassen rampzalig uitgepakt).
Niet over wat werkelijk gezond, atletisch of een goed karakter is.
Maar goed, dit drijft uiteraard off topic.

hahaha Wilawander schreef:Ik ben ook geen showmens maar als ik volgens de regels wil fokken dan zal ik wel moeten. Flaporen en dergelijke ziet er ook heel schattig uit maar als fokker zijnde wil je een hond fokken die ook geschikt is om aan te keuren ook al is deze op dat moment daar niet voor bedoeld. Anders zou je aan je fokdoel voorbij fokken.
Shows zijn inderdaad verre van objectief al is het keurmeester afhankelijk. Heb zelfs een hond die bij de 1 een "nicht ausreichend" kreeg en 3 maanden later een "zeer goed" dus dat zegt genoeg. Hond stond die man niet aan, die zag liever een grote kynoloog dan een werkhond die wat kleiner is.