Fokkers van Oud Duitse Herders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Re: Fokkers van Oud Duitse Herders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 07:15

Dank jullie wel!Is echt spannend idd!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:55

Suzanne F. schreef:
troi schreef:
Uit de OP begrijp ik dat voor ts gezondheid belangrijk is. Een paar flaporen lijkt me dan bepaald geen reden om een ras af te keuren..

Niet?
Niemand wil een Duitse herder met hangende oren toch?
Dat ziet er niet uit.

dat ziet er niet uit?? Ik heb 1 herder gezien met knikoren en een aantal met 1 (half) hangend oor. Geweldig gaaf!!!!! Geen enkele herder die zo'n ontzettend olijke kop heeft dan deze honden ;)

't is maar net wat je graag ziet he ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:57

gefeliciteerd alsnog enne nog nagevraagd over DM onderzoek? Gezien de website daar geheel niets over vermeld?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:32

Gefeliciteerd met de keuze :)

Het grappige is dat mensen tegenwoordig erg op ODH aandringen omdat die "gezonder" zouden zijn.
Toch als je goed naar de afstammelingen gaat kijken komen ze bijna altijd uit de zelfde bloedlijnen als de DH.
Dus zouden ze in de meeste gevallen de zelfde kansen hebben op afwijkingen.

Hoe dan ook voor welke van de 2 er gekozen word let inderdaad goed op naar de HD ED foto's zijn de ouders op DM getest en op dwerggroei.

Zo te zien heb je een leuke fokker gevonden.
Veel plezier met de toekomstige pup :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:38

Ik vind het persoonlijk nogal oppervlakkig om een hond af te keuren want oh hij heeft flaporen. Dan kreeg je bij mij al geen pup meer.

TS gefeliciteerd, regelmatig foto's plaatsen he!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:54

Dat ligt er maar net aan wat je doel met het dier is.
Een herder met flaporen is net zo'n goede huishond en kan het ook prima doen in de sport.
Wil je echter shows lopen, dan zijn flaporen niet heel erg handig :+

Maar goed, je kunt aan een pup niet zien of je er toevallig net 1 treft die een flapoor krijgt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:29

Als mensen die hele show idioterie eens zouden laten vallen,...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:24

Shows zijn imo alleen van nut als je daadwerkelijk er mee wilt gaan fokken. En dan bedoel ik dat objectieve keurmeesters hun mening geven over je dier, omdat eigenaren vaak niet objectief naar hun dier kunnen kijken.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:37

Leuk hoor, ben benieuwd en zou zeker een paar tips meenemen. ...
Wel ons op de hoogte houden met foto's......succes met afwachte.....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:44

Amandavd schreef:
Shows zijn imo alleen van nut als je daadwerkelijk er mee wilt gaan fokken. En dan bedoel ik dat objectieve keurmeesters hun mening geven over je dier, omdat eigenaren vaak niet objectief naar hun dier kunnen kijken.

Dat ben ik niet geheel met je eens. Je kan ook gewoon voor je eigen nieuwschierigheid je hond een keer showen. Dat heb ik bv met mijn merrie gedaan terwijl daar niet eens een papier bij zit. Zo hoor je wat de plus en de minpuntjes zijn. Leuk om te weten en een leuke ervaring. Je hoeft er verder niets mee te doen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:51

Amandavd schreef:

Die "objectieve" mening gaat alleen over esthetiek. Van twijfelachtig allooi (want voor vele rassen rampzalig uitgepakt).
Niet over wat werkelijk gezond, atletisch of een goed karakter is.
Maar goed, dit drijft uiteraard off topic.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:02

Kuggur schreef:
Amandavd schreef:

Die "objectieve" mening gaat alleen over esthetiek. Van twijfelachtig allooi (want voor vele rassen rampzalig uitgepakt).
Niet over wat werkelijk gezond, atletisch of een goed karakter is.
Maar goed, dit drijft uiteraard off topic.

Ben ik niet met je eens, binnen ons ras is er een strikte toezicht op karakter, en daar wordt ook streng op beoordeeld.

Pipo dat klopt, maar dan ga je vaak maar een paar keer en niet stelselmatig.

Maar dit is idd off topic.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:45

Amandavd schreef:

Ik ga alleen maar 1 keer, omdat het verplicht is vanuit de rasvereniging en ik hem wil laten aankeuren. Alleen het objectieve ben ik het niet helemaal mee eens. Ik weet dat er een hele grote kans is dat wij met een G thuis komen, een ZG als je echt veel geluk hebt. Hoger is heel zeldzaam voor een werklijn.

Goed, dat is offtopic, ik hoop dat jullie een fijn pupje krijgen en het helemaal goed zit qua gezondheid!
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 24-09-14 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:55

Ik ben ook geen showmens maar als ik volgens de regels wil fokken dan zal ik wel moeten. Flaporen en dergelijke ziet er ook heel schattig uit maar als fokker zijnde wil je een hond fokken die ook geschikt is om aan te keuren ook al is deze op dat moment daar niet voor bedoeld. Anders zou je aan je fokdoel voorbij fokken.
Shows zijn inderdaad verre van objectief al is het keurmeester afhankelijk. Heb zelfs een hond die bij de 1 een "nicht ausreichend" kreeg en 3 maanden later een "zeer goed" dus dat zegt genoeg. Hond stond die man niet aan, die zag liever een grote kynoloog dan een werkhond die wat kleiner is.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:59

Amandavd schreef:

Geloof het of niet, maar er zijn écht mensen die het leuk vinden om hun hond te showen... Ik snap het ook niet hoor, maar ik ken dus wel iemand die het fan-tas-tisch vindt :')
Vooral bij de Duitse herders zijn de shows overigens heel euh.... bijzonder :+

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:04

Mijn ouders hebben een fantastische duitse herder opgevangen vanuit spanje. Kerngezond maar had een achterstandje wegens vitaminetekort toen ze pup was. Niks meer van te merken. Maargoed! Ik ben nu zeer benieuwd hoe zo'n showhond eruit ziet :+ hahaha

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:47

Wilawander schreef:
Ik ben ook geen showmens maar als ik volgens de regels wil fokken dan zal ik wel moeten. Flaporen en dergelijke ziet er ook heel schattig uit maar als fokker zijnde wil je een hond fokken die ook geschikt is om aan te keuren ook al is deze op dat moment daar niet voor bedoeld. Anders zou je aan je fokdoel voorbij fokken.
Shows zijn inderdaad verre van objectief al is het keurmeester afhankelijk. Heb zelfs een hond die bij de 1 een "nicht ausreichend" kreeg en 3 maanden later een "zeer goed" dus dat zegt genoeg. Hond stond die man niet aan, die zag liever een grote kynoloog dan een werkhond die wat kleiner is.

Goed, dat is dan bij jullie ras zo, bij ons is het wat minder denk ik omdat het geen show/werklijnen zijn. De enige keer dat wij naar show gaan is ook om aan te keuren voor de fok.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:53

Ik heb bij zowel de engelse basset als de schotse terrier ook meegedaan met een pup. Dat werd gevraagd van de fokker.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:03

Dat heeft inderdaad te maken met de nakomelingen klasse denk ik.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:11

Ik lees even mee, we zijn nu 3 jaar verder na de dood van mijn langhaar duitse Herder en we zijn er eindelijk aan toe om een pupje aan te schaffen. Wil iemand mij de link van Marjans meute? We hebben ook bij Van Chikas erf gekeken, en ben ook helemaal fan van hun honden, maar er is daar altijd een lange wachtlijst. :)