Verder krijgen ze soms wat blikvoer, maar niet elke dag, en wisselend kwa tijd.
We hebben alleen wel het idee dat de kat van de buren ook uit ons bakje eet
maar ach Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar ach
Ze zijn allebei prima op gewicht.

).

Als ik dan 's avonds thuiskom zitten er altijd nog net zo veel brokjes in als doen ik wegging 
houden ze zich prima aan
SAKKIA schreef:Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik ze geleerd heb niet aan het voerbakje van de ander te komen.
Voor de zekerheid haal ik het bakje wel weg, maar ik vergeet dat ook nogal eensAls ik dan 's avonds thuiskom zitten er altijd nog net zo veel brokjes in als doen ik wegging
De kater heeft ook wat voernijd af en toe en zo voorkom ik knokkerij.
De bal is van de kater, het bakje van de poes en jullie blijven elkaar eten afhouden ze zich prima aan
) Dus als ik heel duidelijk Nee zeg, gaan eerst de oren wat achteruit en kijkt hij geërgerd, dan gaat ie het toch proberen
En dus nogmaals NEE van mij en bij de derde keer NEE, zet ik hem gewoon weg.
eldie schreef:Katten hebben een kleine maag en kunnen hooguit 3 uur zonder eten. Geen wonder dat ze schreeuwende honger hebben. Katten hebben regelmatig een kleine portie nodig. Vaak eten ze naar behoefte en kun je gewoon een bakje brok neerzetten. De eerste dagen eten ze misschien teveel tot ze door hebben dat de brok gewoon blijft staan.
Een kat is geen hond, die eet vaak door en heeft voldoende aan 1 of 2x per dag voer.

pmarena schreef:Die 2 van mij zijn eerst een paar jaar binnenkatten geweest en zijn nu buitenkatten, maar zijn eigenlijk nooit te dik geweest. Zijn nu 8 jaar. Poesje weegt rond de 3 kg en kater rond de 5
Dus nu krijgt hij 2 keer per dag een afgewogen hoeveelheid en alleen als de vorige portie ook echt op is. In een voertoren waar hij ze uit moet hengelen, want anders eet ie soms weer te snel en wordt het kotsen. 
amintah schreef:pmarena schreef:Die 2 van mij zijn eerst een paar jaar binnenkatten geweest en zijn nu buitenkatten, maar zijn eigenlijk nooit te dik geweest. Zijn nu 8 jaar. Poesje weegt rond de 3 kg en kater rond de 5
Stomme vraag misschien, dus 5kg voor een kater is niet echt te dik?
Ik krijg van veel mensen commentaar dat men kater te dik is, maar hij zit nu op 4,6 kg (is gecastreerd en 't is geen kleintje, een bastaard-siamees).
Begin me dus werkelijk zorgen te maken of hij nu wel of niet te dik is..