kat heeft gaatje in vacht??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:56

Mijn cavia heeft ook zo'n gaatje. Bij haar is dit het gevolg van een overproductieve talgklier, dit vormt een abces, gaat open en de talg komt eruit. Daarna blijft er een dergelijk gaatje over.

Ik heb er nog wel een vieze foto van hoe de talg er als een worm uit komt, maar of je daar zin in hebt :+ :D
Op dit moment blijft het gaatje open zoals op jouw foto, maar blijft schoon, ik denk dat ze het zelf schoonhouden.

Athena1982

Re: kat heeft gaatje in vacht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:00

En? Hoe gaat het nu TS?

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 12:05

Alles was mooi weggetrokken na het weekend. Echter twee weken later( gisteren) vond ik mijn kat laveloos op de trap. Gelijk maar naar de dierenarts gegaan. Nu was het genoeg.

Hij had 40,3 graden koorts en een ontsteking bij de knie. Toch iets van het abces overgehouden. Nu aan de antibiotica en pijnstillers... Arm dier.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:30

Arm beestje, gelukkig is ie wel thuis gebleven ipv ergens anders heengaan wat ze vaak doen. Sterkte!

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:16

Agossie, nou maar goed dat je naar de da bent gegaan. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:23

Kan gebeuren. Katten zijn wat onvoorspelbaar wat dat betreft.
Vorig jaar was mijn kat zichtbaar niet lekker; en ik zou de week daarna op vakantie gaan.
DA kon niets ontdekken.
Vervolgens werd de kat op de dag van vertrek toch echt ziek.
Nergens een ontsteking te vinden, maar volgens de DA zijn onderhuidse ontstekingen bij een kat vaak lastig te zien(en vaak genoeg genezen ze ook vanzelf).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:34

liesen schreef:
Alles was mooi weggetrokken na het weekend. Echter twee weken later( gisteren) vond ik mijn kat laveloos op de trap. Gelijk maar naar de dierenarts gegaan. Nu was het genoeg.

Hij had 40,3 graden koorts en een ontsteking bij de knie. Toch iets van het abces overgehouden. Nu aan de antibiotica en pijnstillers... Arm dier.

Op dezelfde plek? Zo niet, wat heeft het dan te maken met het abcess? Heeft de da je dat uitgelegd? Ben wel benieuwd.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 09:01

Hij is nu alweer veel beter te pas!

@geryon, nee niet de zelfde plek. Maar hij had meer kleine wondjes. Als je ergens al een ontsteking hebt krijg je het sneller ergens anders ook. Omdat de weerstand dan al laag is.

Aan de knie zie je verder niks. Je mag er alleen niet aanzitten en doet hem zeer. Geen wondjes of iets dergelijks.