op zoek naar een nieuw vriendinnetje voor mijn siamees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mcfly

Re: op zoek naar een nieuw vriendinnetje voor mijn siamees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:34

Mijn htk laat zich ook niet echt makkelijk ondersneeuwen door andere katten, als ze hem in de weg zitten, springt hij er zo bovenop. Alleen toen hij de Turkse Van van mn moeder ontmoette, was hij echt even onder de indruk van de pit die daar in zit. Misschien ook nog een optie voor je?

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:52

Als je liever geen raskat wilt in verband met gezondheidsproblemen is een kruising EK x Siamees misschien ook wel iets voor je. De kruisingen die ik gezien heb waren allemaal net zulke dominante schreeuwlelijkerds als rasechte exemplaren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:38

Goed nieuws: We hebben een maatje gevonden. Ik heb een poosje rondgekeken naar alle rassen die hier werden genoemd. Veel gezien op internet en zelfs wat nestjes bij mensen bekeken.
Uiteindelijk viel ik toch weer voor een Thai Siamees. Die staan er bekend om dat ze vrij oud kunnen worden. En aangezien ik meerdere moderne Oosters Kortharen niet ouder heb zien worden dan een jaar of 8, sprak dat me wel aan.
Ik vond mijn kleine dametje in Duitsland. Ze is 13 weken oud en nu al een echte Siamees. Verschrikkelijk luidruchtig (ja, nu al), hondsbrutaal, onvermijdbaar klef en buitengewoon schattig. Ze klimt in de gordijnen en zoekt bovenop haar slaapplaats. }:) Maar als ik op de bank lig gaat ze onder mijn kin liggen. Het liefst wordt ze de hele dag geaaid. Dan spint ze, geeft ze kopjes en gaat ze op haar rug liggen. Ze heeft het apporteren al onder de knie. De band met onze andere poes begint nu te groeien. Ze slapen nog niet samen, maar al wel naast elkaar. Ze heeft in het begin een paar keer een mep op haar kop gehad, maar dan is ze niet onder de indruk. Ze gromt gewoon terug.
Haar kleur is chocolatepoint, met mooie blauwe ogen. Haar vacht is iets te lang voor een Siamees. Ze was de enige in het nest die langere haren had, uit twee kortharige ouders. Er komen ook plukjes uit haar oren en ze heeft vrij lange haren aan haar staart. Dus misschien wordt het een soort halfbakken Balinees. Maakt mij niet uit hoor. Ik ben sowieso verliefd. <3 <3

Ik wilde jullie bedanken voor het meedenken en even laten weten wat we uiteindelijk gekozen hebben!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:45

ohhhhhh nou wil ik graag een foto zien :P

mijn thaitje is net geboren of wordt binnenkort geboren (wachtlijst gaat niet op volgorde nl lol, en pas na 6 weken worden kittens ip gereserveerd omdat dan de kleuren duidelijk zijn).
en voor mij wordt het ook een chocolatepoint of een sealpoint, alleen dan wel een katertje... en dus evt. een tweede katertje erbij

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:54

leuk!! volgens mij moet dat helemaal goed komen als ze nu al naast elkaar slapen. binnen no time liggen die in elkaar verstrengeld. En ik ben nu wel heel benieuwd naar een foto van de nieuwe blauwogige aanwinst :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:41

Vooruit, hier is ze dan!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:47

Annemiek80 schreef:
ohhhhhh nou wil ik graag een foto zien :P

mijn thaitje is net geboren of wordt binnenkort geboren (wachtlijst gaat niet op volgorde nl lol, en pas na 6 weken worden kittens ip gereserveerd omdat dan de kleuren duidelijk zijn).
en voor mij wordt het ook een chocolatepoint of een sealpoint, alleen dan wel een katertje... en dus evt. een tweede katertje erbij

Spannend!

Ik had nog keuze uit een sealpoint en een chocolatepoint poes. Was geen moeilijke keuze: het werd het meest aanhankelijke kitten van de twee. :D

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:27

wat een plaatje! ik ben benieuwd hoe die vacht uiteindelijk wordt. Ik heb de fokker van mijn siamees kunnen achterhalen en die heeft mij foto's gestuurd van toen hij nog een kitten was. Toen was ie echt wit met een hele lichte tekening. Nu is ie hartstikke donker. Het zijn echt toverballetje.
Hoe gaat het nu tussen de 2 katten? Liggen ze al verstrengeld :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:38

bruceandnoon schreef:
wat een plaatje! ik ben benieuwd hoe die vacht uiteindelijk wordt. Ik heb de fokker van mijn siamees kunnen achterhalen en die heeft mij foto's gestuurd van toen hij nog een kitten was. Toen was ie echt wit met een hele lichte tekening. Nu is ie hartstikke donker. Het zijn echt toverballetje.
Hoe gaat het nu tussen de 2 katten? Liggen ze al verstrengeld :-)

Onze seal was ook zo licht als kitten. Die is nu heel donker. In de winter wordt ze nog een tintje donkerder. Maar chocolate wordt net iets lichter geloof ik.

Ze liggen nog niet verstrengeld, maar ze spelen samen met de speelgoedmuis, slapen met 30cm ertussen en gisteren heeft onze volwassen poes de kleine over haar kop gelikt. En daarna blies ze, dat dan weer wel. :D

Ben jij intussen op de boerderij met je duo?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:57

nee, wij hebben besloten om onze katten thuis te laten. Een van de katten die dus al op die boerderij woont is nu net 6 maanden en begint in de pubertijd te komen en is begonnen met sproeien! we zijn dus heel bang dat dit erger wordt als wij ineens aan komen zetten met onze 2 katers. We hebben nu een oppas geregeld in ons eigen huis ( schoonouders), scheelt ook een hoop stress wat onze katten toch wel hebben na een autoritje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:36

bruceandnoon schreef:
nee, wij hebben besloten om onze katten thuis te laten. Een van de katten die dus al op die boerderij woont is nu net 6 maanden en begint in de pubertijd te komen en is begonnen met sproeien! we zijn dus heel bang dat dit erger wordt als wij ineens aan komen zetten met onze 2 katers. We hebben nu een oppas geregeld in ons eigen huis ( schoonouders), scheelt ook een hoop stress wat onze katten toch wel hebben na een autoritje.

Ik snap het... Je schoonouders passen op je katten, zodat jij op iemands katten kunt passen. :D

Onze poes houdt ook niet van autoritjes. Wel van auto's. Als er een vreemde auto op het erf staat met een raam open, zit ze er zo in! Die kleine vond het wel leuk. Die heeft heel de weg van Duitsland naar hier parmantig in de reisbench gezeten, op de voorstoel naast me.

Over parmantig gesproken....
Afbeelding

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:19

safina schreef:
bruceandnoon schreef:

Ik snap het... Je schoonouders passen op je katten, zodat jij op iemands katten kunt passen. :D

Onze poes houdt ook niet van autoritjes. Wel van auto's. Als er een vreemde auto op het erf staat met een raam open, zit ze er zo in! Die kleine vond het wel leuk. Die heeft heel de weg van Duitsland naar hier parmantig in de reisbench gezeten, op de voorstoel naast me.

Over parmantig gesproken....
[ Afbeelding ]

Haha ja heel omslachtig allemaal he. Maar mijn schoonouders waren al van plan om over te komen ( wonen in Engeland) dus eigenlijk kwam het wel goed uit. Zij het rijk alleen in ons appartement in Amsterdam Centrum en wij op halfuurtje rijden afstand op de boerderie en daar op alle beestjes passen.

Qua autorijden is het bij ons nog het beste om Eddie ( de moderne siamees) los te laten. Die gaat zo tekeer en wordt zo boos dat ie al menig mandje heeft gesloopt en zo kwamen we er bij toeval achter ( lees; hij was ontsnapt) dat los in de auto voor hem nog het meest acceptabel is. Hij gaat dan redelijk rustig ( wel enigszins gestressed dus in een soort freeze stand) op de achterbank zitten maar hij houdt tenminste zijn kop!

Heerlijke foto weer! Idd een heel parmantig dametje. Krijg spontaan zin om te knuffelen :-)