Slapeloze nachten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:54

Ik ben zo te lezen één van de weinigen die er allemaal niet zoveel drukte van maakt!

Onze lab is in mei gekomen, hop in de bench en eerste twee nachten ernaast geslapen, eerste nacht moest ze om 06:00 plassen daarna sliep ze door.

Wel in de tweede week gehad dat ze opeens om 04:00 kwam, één keer ingetrapt maar madame moest niks. Tweede keer woonkamerdeur open gedaan, foei geroepen deur weer dicht. Pup gaat vrolijk verder, zonder pardon schoen tegen de bench gegooit en nooit meer problemen gehad.

Natuurlijk, eerste dagen met zo'n kleintje zijn onwennig en alle indrukken en prikkels die ze krijgen. Als die van ons gegeten had en uitgelaten was en klein beetje gespeeld ging ze gewoon weer in de bench. Dat is nu zo gewoonte geworden dat ze zelf na het uitlaten eten en zichzelf vermaken ze hop in de bench gaat en lekker ligt te slapen met deurtje open :)

Sterkte komende nachten eventueel!

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 00:50

Heel logisch dat een pup jankt de eerste nachten! Weg van mama, weg van broers en zusjes, weg uit de vertrouwde omgeving. Dan ook nog eens in je eentje opgesloten worden in een ijzeren kooi. Ik zou ook janken!!
Ik heb bij al mijn honden de eerste nachten naast de bench geslapen, en niet te vergeten, overdag benchtraining gedaan. Een pup moet leren om te slapen in de bench! Dit doe je stapje voor stapje, de bench moet een fijn en veilig plekje voor hem worden. Doe je die benchtraining goed, dan heb je daar veel profijt van. Dit geld ook voor het alleen laten van de pup. Heel langzaam opbouwen en beginnen met 10 seconden! Echt als je dit goed doet krijg je nooit een hond met verlatingsangst.

Tinkermuts

Re: Slapeloze nachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 04:59

Hier hetzelfde verhaal, pup in de bench naast het bed, ging top, naarmate de weken vorderde ging ie naar de gang en daarna beneden, bench was niet echt zn ding dus hij is vanaf 4 maand toen ie naar beneden ging uit de bench gegaan, was niet echt zijn ding en slaapt sindsdien gewoon los beneden, hij gaat wel altijd in de gang onderaan de trap liggen.
Komt bijna nooit boven alleen als ie diaree heeft of moet overgeven, dan maakt ie me wakker, daarom ook altijd slaapkamer deur open zodat ie kan komen als ie wil.

Het is idd erg sneu om een pup gelijk alleen in een kooi te zetten,(denk je eens in hoe angstig en stressvol dit voor z,on ukje moet zijn), mist zn broertjes zusjes en mamma, ja hij moet het leren maar dat kan ook als ie aan alles beetje gewend is, je zet hem dan gewoon steeds verder bij je bed weg.

Ik zie hierboven een schoen naar de bench gooien staan....toch altijd gedacht dat de bench een veilige plek moet zijn.....voor mij dus not done.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 06:11

ook hier gaan ze de slaapkamer in en volwassen logee's ook altijd in elk geval de eerste nacht. Gaat het goed in de slaapkamer en is de hond/pup aan de situatie bij ons gewend dan gaan ze de bijkeuken in (daar liggen mijn honden altijd lekker de ruimte, los en kunnen op kussens of tegels liggen.

Het alleen thuis leren zijn deden wij overdag. Hond lekker ergens mee naartoe geweest en moe. Gaat de bench in met speelgoed en een runderoor o.i.d. en deurtje dicht. Wij gingen dan ons ding doen de ruimte in/uit en de pup volledig negeren wat er ook gebeurde (tenzij de pup aan geeft uit te moeten uiteraard). Kijken is niet negeren!! Was de pup lekker rustig maar wakker dan natuurlijk heel braaf op een gegeven moment.'
Moesten we weg dan gingen we weg en kwamen we terug dan gewoon negeren totdat de hond rustig was. Geen rust is niet de bench uit! Dat weten ze heel snel dat ze moeten zitten willen ze eruit mogen (op commando). en thuiskomst van ons was niet interessant want niet de hond wordt eerst begroet.

Alleen thuis leren zijn terwijl ze weten dat je boven bent is niet alleen thuis leren zijn overigens. Dat is niets meer of minder dan leren in een ruimte alleen te zijn terwijl de baas in een andere ruimte is. Dit hoeven ze van mij niet op dag 1 t/m dag 3 te moeten kunnen.

Janken en gillen is vaak niet nodig waarom zo overstuur laten worden? Ik heb de eerste dagen de hond vaak in de bench als de hond zeker te weten moe is en ga dan zelf in die ruimte (maar gerust een paar meter verderop) een boek lezen, tv kijken o.i.d.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 06:15

Overigens niet zindelijke pups zitten hier (heb wel eens opvangers voor een NL asiel) sowieso veel in puppenren of bench omdat ik het heel belangrijk vind dat ze zichzelf kunnen vermaken en er altijd meerder ehonden rond lopen. Daarnaast hebben wij overal vloerbedekking en graag daarop niet te veel ontlasting (100% voorkomen lukt toch niet). Een belangrijk punt voor mij is ook wel dat ze gerust hun energie kwijt mogen en dat krijgen ze ook voor elkaar en daar genoeg tijd en aandacht voor maar daarnaast wil ik pups ook leren dat ze zichzelf moeten kunnen vermaken. Grote bench, knuffels en ander speelgoed, knaagmateriaal en lekker je gang gaan.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 06:30

Pup stond hier naast het bed, als ze ging piepen gaf mijn vader even een aai en zei :"shh duchesse (zo heet ze)" en na twee weken ging de doos naar het voeteneind, week later naar deur, week later op de overloop en zo steeds verder, elke keer dat ze ging piepen zei mijn vader alleen maar "shh duchesse" en dan was ze weer rustig (wss door die combinatie met een aai de eerste 2 weken) werkte heel goed :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 07:58

Wauw veel antwoorden.. Helaas ben ik niet degene die hier het laatste woord in heeft. Idee om pup snachts in de hal boven te zetten werd meteen afgewezen.

Bedankt voor de goed bedoelde adviezen hoor, maar pup is pas 8 weken dus zo ver als alleen thuis zijn kijken we nu nog niet.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:05

Hier momenteel ook een pup in huis. De eerste nacht hebben wij ook veel herrie gehad en daardoor besloten om haar toch met bench en al op de slaapkamer te zetten. Dit is daarna super gegaan! Ze sliep gelijk door en piepte 's nachts alleen als ze wat moest doen. Gelukkig ging ze buiten dan gelijk zitten om te poepen en te plassen en daarna ging ze weer rustig slapen in haar bench.
Nu werken wij haar langzaam de slaapkamer uit, zodat ze uiteindelijk gewoon lekker in de woonkamer kan blijven liggen. Ze stond eerst naast het bed en nu aan de andere kant van de slaapkamer. Dit werkt voor ons ideaal. En na anderhalve week merken wij al dat ze 's nachts er telkens al minder uit hoeft!