Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Allen dezelfde werkstof. Sassol schreef:Ik ontvlooide mijn kat nooit. Dacht een zomer: laat ik toch maar eens preventief ontvlooien. Dus frontline gebruikt, had mijn kat ineens vlooien. Das lekker
zonnebloem18 schreef:Veel vlooien zijn inderdaad resistent geworden voor de werkzane stof in Frontline, al zal het bij bepaalde mensen nog prima werken.
Ik zweer bij Stronghold dat werkt als een tierelier.
speurneusc schreef:frontline is van bekend dat het bij sommige katten op gegeven moment huidproblemen gaat geven, zeker als je het regelmatig gebruikt.
om de 2 maanden is dan ook veels te veel, ik gebruik het alleen wanneer ik vlooien zie net als bij ontwormen.
je hebt nu als het waren zelf je kat vergiftigd doordat ie veels te vaak frontline heeft gehad. stoppen met vlooienmiddelen totdat de huidproblemen zijn opgelost en dan een ander merk kiezen, advantage of stronghold. in de tussentijd de omgeving goed vlovrij houden kat enige tijd weghouden van de behandelde ruimtes
Kleine_Reijn schreef:zonnebloem18 schreef:Veel vlooien zijn inderdaad resistent geworden voor de werkzane stof in Frontline, al zal het bij bepaalde mensen nog prima werken.
Ik zweer bij Stronghold dat werkt als een tierelier.
Precies dit ja! :-P
Stronghold is nog super goed!
Advantage ook!
Er is ook Advantix, maar LET OP!! deze is NIET voor katten... Er zitten stoffen in die teken (tix) tegen gaan, maar deze zijn giftig voor de kat!
Advantage = KAT
Advantix = HOND
Zwerte schreef:@els1984: jij bedoeld denk ik comfortis. Dat zijn idd pillen, werkt preventief tegen vlooien voor een maand. Ik gebruik het voor mn wilde katje en bij haar werkt het goed. Ik heb zelf nog geen directe ervaring met gebruik bij vlooienallergie, maar heb wel meerdere verhalen gehoord waarbij dit goed werkte.
hij heeft zichtbaar minder jeuk. Nu de vacht nog terug..
RenskeLap schreef:Het is een beetje onzin dat frontline niet werkt, sommige vlooien worden er resistent tegen en katten kunnen spontaan een allergie krijgen tegen een bepaalde stof.
Ik heb zelf een tijdje in een dierenspeciaalzaak gewerkt en daar kwamen ook vaak mensen met de klacht dat het niet werkt en dat de DA zegt dat frontline niet werkt.
Dat is een fabel, natuurlijk zal de DA zeggen dat het niet werkt, want dan verkoopt hij toch zijn eigen producten?
HorseTopShop schreef:Celine_Famke schreef:Voor de mensen die zeggen dat Frontline nog wel werkt of anders gebruikt moet werken en dan wel werkt: dat is niet waar.
Ik heb het van de DA gekregen en het werkte dus wel.