Hond los lopen, hoe doen jullie dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Re: Hond los lopen, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:14

Inderdaad gewoon door goed trainen.
Bij onze hond hoef ik alleen maar "nee" te zeggen en hij gaat weer verder met wat hij aan het doen was.
Of hij ook bij m'n vriend blijft als die alleen loopt, ik ben bang van niet.. dan wil hij nog wel eens doof zijn wanneer het hem uitkomt.

Paperboy

Re: Hond los lopen, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:40

Ik heb twee Ridgeback's ze luisteren super en blijven altijd in mijn buurt, met wild zijn ze weg. Logisch ook want het zijn uitmuntende jagers.

Ik zorg altijd dat als ik ergens wandel daar geen wegen vlakbij in de buurt zijn. Als ze uit het zicht gaan achter bijv. een konijn aan dan blijf ik staan waar ze wegliepen, ze komen altijd keurig terug waar ik sta. Gelukkig vangen ze vrijwel nooit iets en ik hou er ook rekening mee waar ik wandel en dat ze er los mogen.

Het is voor mijn geen enkel probleem, dit ras is heel zelfstandig vooral met jagen, aan mij de taak dat als ze losgaan dat dat op een plek is waar het mag en waar het veilig is voor mijn honden.

Als ze in de paardenweides wel eens lucht krijgen van iets in het hoge gras en je ziet ze jagen, dan is dat echt een fantastisch gezicht. Dan zie je waar ze ooit voor gefokt zijn, wat een snelheid en lenigheid. Sta wel altijd te duimen dat het konijn zichzelf in veiligheid kan brengen :o maar een gezond konijn laat zich gelukkig niet zomaar vangen!