Nimfee schreef:Isabonny schreef:Naar mijn achterbuurman gegaan (die konijnen fokt) en daar een lief exfok konijntje gekocht (Snoepie). En ja hoor... ca. 1jaar later werd ook Snoepie ziek. Vanaf dat we haar hadden, vonden we al dat ze enigszins sleepte met haar achterlijf, oftewel haar achterpootjes niet goed onder haar lijf zette. Wij dachten dat het kwam door het fokken en altijd in een klein hokje te hebben gezeten.
Lijkt mij dan niet echt een fijne fokker, als de konijnen in kleine hokjes zitten. Ik zou eerder dan naar een opvang gaan.
Ik heb ook een paar keer pech gehad met opvangkonijnen. Niet alleen met opvangkonijnen, gewoon sowieso konijnen in het algemeen. De eerste twee konijnen uit de opvang waren elke keer na een half jaar plots overleden. Behalve de laatste twee, die ik nu heb, heb ik nu inmiddels drie jaar.
Na ja, zo klein zijn zijn hokken eigenlijk niet, maar bij mij lopen ze ook wel eens los in de kippenwei of staan ze in de winter in een paardenstal waar ze dan de hele dag (overdag) los in mogen lopen, dus die krijgen gewoonweg veel meer beweging.
In de opvang waar wij de 1e 2 konijnen hebben gehaald, zaten de konijnen in veel kleinere hokken. Vaak met zijn 2-en in van die grotere binnenkooien, maar die waren dan toch nog kleiner dan de vaste hokken waar hij zijn konijnen in heeft zitten. Zijn hokken moeten ook wel groot zijn, want hij heeft voor het merendeel van die grote Lotharingers.
). Bij mij kunnen ze ook niet graven. Alleen als ze in de kippenren zitten, maar dat heb ik ze nog nooit zien doen. Misschien dat ze de kleibodem te hard vinden, want in de zandbak van mijn dochter heb ik ze wel eens zien graven.
. Hier heb ik ze wel in een neutrale ren gekoppeld. In het permanente hok heb ik verder niets qua inrichting verandert, wel schoongemaakt en nieuw stro erin. Het ging hier ook gelukkig in één keer goed.
) en het toevallig zo uitkomt dat wij net op zoek zijn naar een nieuw konijn, dan gunt hij het 't diertje....en ons ook natuurlijk.
.
: Black Jack zat Snovit (door mijn dochter Witje genoemd) haar koppie te wassen. Ze is nu ook al wat minder schuw. Ze komt tenminste nu snoepies uit mijn hand eten, al laat ze zich nog niet graag aaien... maar dat heeft tijd nodig, dat komt wel.
Verkeerd begrepen.
, aangezien de paarden zeker voor de winter niet meer terug komen,omdat we de wei gisteren net hebben laten frezen en inzaaien) staat hun hok de hele winter in 1 box, omdat dat wat beter beschermt is bij zware sneeuwval. Nu staan ze ook onder de carport, maar dan kan eventuele sneeuw er nog onderin waaien.