Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:hond lijkt mij niet echt opgevoed en de kinderen te jong....die struikelen een keer over de hond en dan hapt hij waarschijnlijk ook.Heeft de hond een correctie gekregen toen hij beet?Ik zou hem toch een flinke schop(je) de hoek in hebben gegeven.
Wat doet een hond op schoot?
). Uiteindelijk lukt het wel, maar daar is heel veel tijd, ervaring en geduld voor nodig. Hoewel op schoot zitten eigenlijk altijd fout is, is het een ras die het zelf altijd hogerop zoekt. Die van mij koos doorgaans voor de vensterbank. Ze blaffen niet maar maken aparte geluiden en zijn daarom soms wat lastiger te lezen (ook voor de baas).
Zoals Bubsj hier boven ook zegt komt mij zeer bekend voor. Om die reden zou ik situaties als honden op schoot, helemaal met kinderen er bij sowieso al vermijden.Sokje_6 schreef:Dat is al lang weer achterhaald, van die bank. Schoot weet ik niet.
Ik zou het gewoon samen een keer overleggen, allebei kijken wat er mogelijk is en allebei een beetje inschikken naar elkaar. Dan is er meestal best wat mogelijk
Sokje_6 schreef:Jankeke schreef:Hond mag nooit meer op schoot of de bank liggen. Deze plek zorgt er voor dat hij zich hoger in rang voelt. En zeker bij een dominante hond. Dat zou je de peetoom kunnen vragen met deze uitleg. En hem duidelijk maken dat je er niet gerust op bent. Misschien is hij zelf ook geschrokken en komt hij zelf met een oplossing. Maar ik zou er zeker over praten. Als hij dan niet wil mee werken, dan de kinderen niet meer naar de peetoom tot ze een heel stuk ouder zijn.
Dat is al lang weer achterhaald, van die bank. Schoot weet ik niet.
Ik zou het gewoon samen een keer overleggen, allebei kijken wat er mogelijk is en allebei een beetje inschikken naar elkaar. Dan is er meestal best wat mogelijk