Kruisspinnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kruisspinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:31

Haar O.o , Nee rennie werkt niet in dit geval vrees ik :(:)

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:32

Bij ons ook zo!! |( k zag er pas nog zo'n dikke zwarte op mn bed zitten. En dan ist het echt gillen bij mij :')

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:42

Ik ben als de dood voor spinnen (arachnofobie) en laat 't hier nou net stikken van de dikkerds |(
Maar mijn moeder heeft dus spul gehaald dat ze op de buitenmuren en auto spuit. Het roeit ze niet uit, maar ze kunnen er geen web door bouwen, dus we hebben in ieder geval zelf al een stuk minder van die dikke kruisspinnen rondom huis. Net nog stonden we met de buurman te praten die een stel van die bomen langs onze tuin heeft en daar zag ik er op een stuk van nog geen 20 cm al 7 zitten in alle maten -O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:48

Een rennie...... :')

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:49

Ik heb een extreme angst voor insecten, ook spinnen dus.

Ik moest twee weken terug wat spullen naar de stort brengen voor mijn vader.
Hij had de auto van mijn moeder vol geladen met allemaal planken en rotzooi uit de schuur.
Ik wilde instappen, zag in de auto van het dashboard tot de planken een flink web hangen (zonder spin).
Brrr.. Ik belde mijn vader op of hij even kon komen om de nieuwe bewoner uit 'huis' te zetten.
Mijn vader zoeken, kon niks vinden. Tilt hij toch de planken op; 'een dikke vette zwarte spin, dik lijf, dikke poten, pikzwart' IEEEEEEE :wow:

Papa schork van mijn gegil liet de plank vallen, spin plat. ;( :evaw:
Ik heb mijn pap nog een mooie piaf laten zien. *\%/*

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:20

hier nog iemand met een spinnenfobie.. zondag bij de paarden rotte bielzen verplaatst, haalde ik een raar web weg kwam er een agressieve spin uit met rode poten... rilling.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:20

Ik heb ook een fobie gehad... Maar op een gegeven moment was ik het gewoon zat, want wat doet een spin je nu precies? Dan zijn muggen nog enger, die steken! Gewoon heel klein beginnen en steeds een iets grotere spin verslaan. }> Maar je moet er aan toe zijn, anders werkt het niet.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:23

Paar dagen geleden zaten twee ontzettend grote spinnen in mijn kamer. Een dikke vette zwarte kruisspin en aan de overkant boven mijn bed een landpotige mega spin. Ben mooi niet in mijn kamer gaan slapen!! Niemand was thuis die mij kon redden, haha. Helaas ben ik ze nooit meer tegen gekomen om te doden...

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:31

Ik word er gewoon spastisch van.. Ik durf ze amper te doden, dusja haha! En iedereen geniet van mijn fobie behalve ik.. :(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:20

Met buitenrijden handen ze in de bomen en laaghangende takken ;( Iedere keer weer een groot dilemma want als ze op me komen begin ik hysterisch van me af te meppen en krijsen en mijn paard denkt dan ook wat gebeurt er???? Dus ja... Wat doe je er tegen ;(

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:28

Hier ook overal kruisspinnen. Had zelfs 2 ongenodigde gasten in de spiegels van mijn auto zitten. Toen ze eruit kwamen: Paniek
Heb nu spul in huis gehaald wat ervoor zorgt dat hun web zich niet aan de ondergrond kan hechten, zodoende in de loze ruimtes van mijn autospiegels gespoten en tot nu toe geen spin meer gezien! :+

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:44

in de tuin hier nog niet echt momenteel, in men kamer had ik er elke week wel 1 of 2 zitten werd er zot van. vroeger als kind een spinnenbeet gehad en heb 2 weken met een dikke arm gelopen spinnetje was nog geen halve centimeter groot sindsdien moet ik er echt niks meer van weten. heb zo een spuitbus gaan halen die insecten dood wat doodmeppen durf k ook niet en pakken zeker niet :o
spuitbusje gaat ook lekker overal mee naartoe, naar de tuin, naar stal overal :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:56

Ik heb geen fobie voor spinnen, maar ik ben er wel erg bang voor, vooral als ze in huis zitten. Gelukkig is het de laatste jaren wel minder geworden, ik huil niet meer als ik een langpoot zie zitten en durf ze zelfs op te zuigen :') Maar kruisspinnen en die dikke zwarte huisspinnen vind ik wel doodeng, daar ga ik dus wel van huilen :o Erg he, dan ben je 28....

Sinds een paar dagen is het hier buiten inderdaad ook weer feest, het stikt van de kruisspinnen, vooral de voortuin. Waar ze dan opeens vandaan komen? Geen idee! Het lijkt echt wel een invasie... In de achtertuin zitten er ook wel een paar, maar niet zoveel als voor. Vanochtend telde ik er vluchtig al 5 en ben dan ook heel blij dat mijn vriend (bijna 2 meter) praktisch elke ochtend als eerste naar buiten gaat.
Zelf merk ik dat ik heel schrikkerig ben, er hoeft maar iets te kriebelen wanneer ik van of naar de voordeur loop en ik sla gelijk op tilt. M'n vriend vindt het hilarisch en ik kan er achteraf ook steeds om lachen, want tot nu toe is het steeds vals alarm := Maar brrr, ik ben blij als ze straks weer weg zijn!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:01

Hier heb ik nog geen kruisspinnen gezien eigenlijk, meestal hele grote zwarte.

Zal eens kijken of ik een foto heb :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:02

Liever niet ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:04

Je hebt geluk, kan niets vinden :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:28

Fjuw *\o/* :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 17:07

chimello schreef:
Met buitenrijden handen ze in de bomen en laaghangende takken ;( Iedere keer weer een groot dilemma want als ze op me komen begin ik hysterisch van me af te meppen en krijsen en mijn paard denkt dan ook wat gebeurt er???? Dus ja... Wat doe je er tegen ;(

Toen ik nog reed, nam ik altijd een zweepje mee op buitenrit, niet voor de pony, maar om voor me uit te kunnen draaien om de spinnen weg te halen voor ik er langs kwam.

Ik telde er net op een stukje van 2 vierkante meter alweer 13,ik wordt er echt gek van.) ik heb er al zo´n 100 doodgemaakt denk ik.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:42

Als we ze allemaal dood maken, zullen ze dan uitsterven??? (I hope!) :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:31

Maar dan is Godzilla ook dood :(

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:48

iehhh , nou ik vond ze al niet leuk die spinnen , maar ik zat vanmorgen in de bus en hij stopte bij een perron met overkapping etc. ik zag spinnenwebben dus keek omhoog toen zat er niet 1 spin ... nee op z'n minst een stuk of 30 en dan overdrijf ik niet ... bah .. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:49

:(:)

Goed nieuws :D Godzilla hing in haar webje deze week *\%/*

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:57

takkie_muis schreef:
Er is 1 godzilla die mag blijven bij de voordeur , alleen ze lijkt in rust? Haar web weg en ze zit in hoekje van raamkozijn. . , is keuken raam dus zie haar niet wat betekend dat?

waarschijnlijk vervelt ze, maar ik weet nie zeker of kruispinnen dat ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:05

Aidenn schreef:
takkie_muis schreef:
Er is 1 godzilla die mag blijven bij de voordeur , alleen ze lijkt in rust? Haar web weg en ze zit in hoekje van raamkozijn. . , is keuken raam dus zie haar niet wat betekend dat?

waarschijnlijk vervelt ze, maar ik weet nie zeker of kruispinnen dat ook doen.

Ze doen het wel zegt google , maar ze hing van de week even in het web en nu weer het hoekje in ..