krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Re: krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:11

Oei ieks ja!
Mijn allerleifste poes vond het leuk om me een kraamcadeautje te brengen.....
In de vorm van een halve muis!
Fijn als je daar bijna in gaat staan, met al die hormonen nog in je lijf :r

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 13:14

Zojuist weer een dode en een rennende muis met een grote witte kat er achter aan.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:23

Morrie schreef:
De laatste tijd ligt er 's morgens vroeg als ik op stal komt een dood muisje voor me klaar, bij wijze van ontbijt denk ik... ik ben op dieet en mag zeer beperkt koolhydraten, helaas kan ik in geen enkele tabel vinden hoeveel koolhydraten er in MUIS zitten, dus ik eet het maar niet op..... 8-) :+

Muis is vooral vet en eiwitten, en waarschijnlijk kun je het best ongeveer ergens tussen de andere soorten vlees die wel in je tabel staan gokken qua samestelling.
Eet smakelijk.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:32

Onze zwarte was ook héél attent. Een keer had ze het verzoek om haar prooi op te warmen, lag netjes voor de magnetron op het aanrecht.
Verder liet ze haar cadeautjes in de garage slingeren.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:34

Jaaa mijne doet t ook! Is ze nog geen vijf minuten buiten en hoor ik snorretje voor de deur miauwen, zo van baas kom eens kijken wat ik heb?! Als ik dan ga kijken wil ze ook niet naar binnen dus is echt puur om even haar vangst te showen haha! Ex kater gijs neemt liever kleine vogeltjes en muisjes levend mee naar binnen. Tot 2 keer toe gehad dat de deur open stond op een feestje hier en dat ie m los liet.
Fijn dat ik m dan weer mag vangen ;-)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:23

Niks is hier vreemd; vogels, muizen, ratten, konijnen, vleermuizen.
Dan wel levend, en hoop ik op tijd te zijn en duik ik er nog met 2 handen bovenop :')
Dan wel dood, opgepeuzeld op de maag (?) na (meestal laten ze 1 ding liggen). Soms ligt er nog een snavel, of iets wat half aangevroten is..
Soms iets ertussen in wat ik uit zijn lijden moet verlossen :\

Momenteel ben ik (weer eens) de muis aan het aan laten sterken die in mijn kachel woont nadat ie is ontsnapt :')
Watertje, brokje, nootje, fruit en groentjes... Net zo lang tot ik eens zin heb om de kachel te ontmantelen of het warm genoeg is om de deur open te laten staan en hij zelf nog eens aan de sjok gaat op weg naar vrijheid :')

En alles wordt vol lawaai en trots naar me gebracht :') (En ik zeg dan wel als een braaf afgericht baasje dat ze dat heel knapjes gedaan hebben).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:41

Hier een kat die echt alles vangt en binnen brengt (dan wel probeert binnen te brengen)
Muizen, mollen, torren, duiven, eksters, meerkoeten, eenden, jong spul van al het eerder genoemde.
Meestal eet hij het nodige op.
Maar er blijft altijd iets liggen.
Als ik er niet ben heb ik een kamer vol veren met een verdwaalde poot en vaak wat ingewanden.
Als ik er ben kan ik hem vaak wel weer naar buiten sturen.
We zijn namelijk in bezit van een kattenluik.
En als de kat binnen komt dan roept hij altijd even dat hij binnen is.
Meestal is dat dus een duidelijke miauw.
Maar als hij iets gevangen heeft is het meer een murmel.
Dan roep ik heel hard bikkel (zo heet hij) en gaat hij weer naar buiten.
Vervolgens komt hij nog een keer met zijn kop door het katten luik kijken of ik het echt meen.
Als ik dan nogmaals roep gaat hij buiten zijn prooi eten.
Als ik niets zeg komt hij rustig weer binnen met zijn vangst.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:45

bij ons gelukkig niet super veel :o
ongeveer 1-2 per week, helaas leven sommige dan nog, arme beestjes :(

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:50

Oh ja, hier voor al 's nachts. Maakt ze me wakker bij m'n raam en komt ze ️️vervolgends over mijn bed met een muis of vogel :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:59

Mijn ene kat brengt wel eens een muisje mee, soms vind ik 's ochtends alleen nog een staartje of een koppie op de bank :+
Mijn andere kat mag het woord kat eigenlijk niet dragen....... het enige dat hij kan vangen is een regenworm! En dan vol trots en met opgeheven kop je regenworm binnen komen brengen _O-

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:03

Goof schreef:
Mijn ene kat brengt wel eens een muisje mee, soms vind ik 's ochtends alleen nog een staartje of een koppie op de bank :+
Mijn andere kat mag het woord kat eigenlijk niet dragen....... het enige dat hij kan vangen is een regenworm! En dan vol trots en met opgeheven kop je regenworm binnen komen brengen _O-

_O- _O-

heerlijk wat een verhalen :D Katten zijn mooie jagers :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:23

Wat een verhalen zeg! Weten jullie zeker dat jullie in het bezit zijn van een huiskat en niet van een tijger? Onze kat is er overigens zo een. Zij brengt haar slachtoffers levend of dood naar het baasje, wat een eer. :+ Kort geleden trof mijn zusje een waar bloedbad aan in het huis. Overal waar je keek lagen veren en plasjes bloed. De kat scheen een nog levende vogel mee naar binnen genomen te hebben die waarschijnlijk met man en macht geprobeerd heeft te ontsnappen,maar tevergeefs. We troffen het dier aan tussen een pluk veren.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:28

Die van ons vangt:
Muizen (groot, klein, dik, dun, jong)
vogels (kleine en jonge)
spinnen
meestal 2 per week, laatst 3 op een dag.. meestal nog helemaal heel alleen maar als lijken.. ze speelt er ook graag mee..

ohja, kikkers en padden zijn ook erg leuk :+

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:30

Die van ons nemen altijd libelles en vlinder mee naar binnen, andere dingen krijgen ze niet te pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:31

Hier een boerderijkat met al wat oudere kittens :P

Maar nog elke dag komt ze minimaal 2x aanslepen met een muisje/rat.. Dan miauwt ze voor de kittens en dan komen die om het beesje op te eten :')
Ik ga dan altijd maar weg, kan niet over het geluid als ze bijvoorbeeld de nek kapot bijten :P
Ik kan ook niet over het knakken van bijvoorbeeld vingers, haha!

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:33

Toen we ze kochten zat ik al te twijfelen om ze merel en muis te noemen haha..

Ze hebben andere namen gekregen maar krijg toch regelmatig cadeautjes. De een levert ze echt als cadeautje af, levend en zonder beschadegingen en de ander neemt ze vervolgens over om ook het schedel kraken toe te passen |(

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:36

Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, maar als ik een kat had die regelmatig met vogels aankwam, zou ik er toch aan denken een halsband met belletje om te doen. Ik las laatst een artikel over dat sommige inheemse vogelsoorten het moeilijk kregen omdat er zoveel huiskatten zijn die vogels vangen. Het is iets heel simpels dat je zelf kunt doen.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:42

Onze lieve Gerrit verrast ons ook altijd met allerlei vogeltjes en muizen. Klapstuk van zijn liefde was wel een dikke rat afgelopen winter! Wilde ie ook nog graag naar binnen met 'm! ;(

Afbeelding

Echt heel attent van hem allemaal! <3

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:43

Citaat:
Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, maar als ik een kat had die regelmatig met vogels aankwam, zou ik er toch aan denken een halsband met belletje om te doen. Ik las laatst een artikel over dat sommige inheemse vogelsoorten het moeilijk kregen omdat er zoveel huiskatten zijn die vogels vangen. Het is iets heel simpels dat je zelf kunt doen.

Belletjes helpen helaas niet.... Hebben we al geprobeerd!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:46

Mijn rooie komt binnen met een zacht mieuw mieuw...

Mijn halve Siamees komt binnen: HEY! WAKKER WORDEN! HEY! IK HEB EEN MUIS,! HEY!

;)

Vervolgens gaat ie m al krakend naast het bed op eten :r

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:54

Mijn rode kater komt ook weleens met dode, levende, halve muizen aan. En met halve bedoel ik
een maag wat hij bijvoorbeeld niet lust. En als hij soms zijn dag heeft komt hij ook wel met een klein konijntje aan in delen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:55

Goof schreef:

ohhh wat een stoere kat,
in ieder geval had die nog iets om te tonen..
ik had voorheen een kat die kwam vol trots alle boomblaadjes uit de buurt laten zien.
*\o/*
buren wilde alleen niet betalen voor deze gratis service -O-

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:59

M'n kat rent al weg bij het zien van een speelgoed muis... _O-

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:59

Oh mijn Zoë komt ook met van alles thuis. Het liefste 's nachts en dan mekkert ze net zo lang tot ik kom kijken..
Ze vreet ze op, maar de pootjes laat ze soms liggen.

Mijn kater vrat ook van alles, maar die kon ik laten opereren omdat hij 300 gram onverteerde botjes in zijn maag had. :oo Daar was hij goed ziek van en de dierenarts moest hem opensnijden en heeft zijn maag leeg gehaald.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:00

elenaMM77 schreef:
Goof schreef:

ohhh wat een stoere kat,
in ieder geval had die nog iets om te tonen..
ik had voorheen een kat die kwam vol trots alle boomblaadjes uit de buurt laten zien.
*\o/*
buren wilde alleen niet betalen voor deze gratis service -O-

Blaadjes zijn sneuer dan een worm ja :')