Hond voor de eerste keer loops.. maak me zorgen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:40

doebidon schreef:

mijn hond vrat die dus finaal op..
ze bedekken niet goed, ze zitten niet fijn etc etc..

boxershortjes zijn vele malen goedkoper, zitten beter en door de pijpen kunnen ze de boel makkelijk schoonhouden.. doordat het kruis minder strak hoeft te worden aangetrokken (immers de verbandjes en het broekje absorberen als je katoen neemt) irriteert het de hond ook vele malen minder..

ik zou gewoon naar de zeeman gaan en katoenen kinder boxershortjes halen, zoals ik ook eerder aangaf.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:44

Oh ok dat is dus een hele goede tip!!
al zal mijn reu ze niet nodig hebben maar wie weet genoeg honden om ons heen! THNX

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:53

ik keek net even op de site.. zeeman lijkt ze op dit moment niet met een gulpje te hebben (gulp met knoopjes)..

wat je dan het beste kunt doen is er zelf gulp in knippen, afstikken en op 2/3 een knoop zetten.. staart gaat er dan makkelijk door (zonder dat je de staart hoeft dubbel te vouwen om hem er door te krijgen) en om de staart heen kun je m dan kleiner maken met die knoop zodat hij niet af gaat zakken langs de staart (dat is natuurlijk weer irriterend)

oh ja en neem ze kleiner dan je nodig lijkt te hebben..

mijn hond (parsson jack ter grootte van een goed gespierde boerenfox) had voldoende aan de allerkleinste maat. en daarvan moest ik 1 broekje nog innemen (elastiek dubbelvouwen en vaststikken.. of zoals mijn hond het prima vond, gewoon een knijper erop lol)

Noa_M

Re: Hond voor de eerste keer loops.. maak me zorgen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 12:20

Bedankt! Ik ga straks even langs (hebben een Zeeman en een Hema, dus dan kijk ik wel even bij beide) en dan vanavond proberen. Ik denk ook dat het bij die loops broekjes komt omdat het niet fijn zit. Bij die van mij gaapte het aan alle kanten, ze vond het elastiek niet fijn. En hup, kapot. Even kijken hoe het met de boxershorts gaat.
Dan neem ik er gewoon een paar, kan ik ze lekker vaak verschonen. Moet voor haar ook niet fris voelen denk ik.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:37

ik had er zelf een stuk of 5,

de stoerste was een 'leger'boxertje lol.. stond super op mijn vooral witte hond natuurlijk.

bij mijn hond was het vooral dat niet niet voldoende 'stof' was bij het kruis, dus als ze zichzelf verzorgde zat ze continue te kloten met het kruis van het broekje (met die boxer verdween haar snuit gewoon in de pijp, er werd even gewroet en daarna ging ze rustig verder met waar ze eerder mee bezig was. En de band waarmee het 'vastzat' irriteerde haar liezen.. dus na 2 officiele broekjes in 4 dagen versleten te hebben ben ik de zeeman in gelopen (al vloekend natuurlijk toen ik erachter kwam dat dat niet alleen goedkoper, maar ook handiger was)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:04

Baarmoederontsteking tijdens de loopsheid is niet veel voorkomend nee. Maar wie weet zeker dat dit de eerste loopsheid is? Gezien de leeftijd kan ze goed al een keer loops geweest zijn zonder dat het opgevallen is. Een baarmoederontsteking kan op loopsheid lijken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:10

Mijn teef is echt een lamme kanarie als ze loops is... zit geen beweging in te krijgen en na ongeveer 3 weken moet alle energie er weer uit :Y)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:41

ben benieuwd of het gelukt is

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:46

Onze teef moet nog voor de eerste keer loops worden en ben zo bang dat ik het niet in de gaten heb... dus ik ga even volgen. :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:50

Hier was onze teef ook helemaal uit haar doen. Sloom, slecht eten, gewoon niet lekker in d'r vel.
Onze da zei ook dat het normaal was dat je dat zag hoor. Sommige teven zijn ook gewoon misselijk ervan en voelen zich net als wij gewoon lamlendig.

Alleen werd onze teef na iedere loopsheid weer schijnzwanger. Maar omdat wij wel met haar een nestje wilde fokken (mist goed gekeurd daarvoor) hebben wij het afgewacht.
Uiteindelijk toch haar baarmoeder moeten laten verwijderen tijdens de schijndracht. Dit ivm een baarmoederontsteking. Niet de meest ideale tijd om het te laten doen en zou het ook zeker niet aanraden, maar goed daarin hadden we geen echte keuze.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 06:04

Met het uitlaten in het losloopgebied dat zou ik niet aan durven. Je schrijft zelf dat je dan niet veel honden tegen komt echter voor een dekking heb je maar 1 reu met ballen nodig.........

Ik zou dat toch even zeker 3 weken mijden dan heb je dat risico in elk geval niet. Er zijn vast zat andere leuke plaatsen en veel energie heeft ze toch niet ;) dat is dan weer een voordeel moet je maar denken. Beter weinig energie hebben als ze loops zijn want je hebt dan gewoon beperkingen hoe je het ook wend of keert ;)

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:32

@elenaMM77: het is gelukt hoor! Zowel de Hema als Zeeman hadden geen met een opening voor. Dus heb normale gekocht en een gat erin geknipt. Ze moest wel echt wennen, maar ze heeft het niet gesloopt. Het broekje was iets te groot, dus heb met een veiligheids speld (zo een die ook voor luiers gebruikt worden :-)) het wat ingenomen. Super tip!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:53

*\o/* *\o/* *\o/*

gelukkig, anders had je nu met een stapeltje verknipte boxers gezeten :P

je hebt inderdaad veel kleinere maten nodig dan dat je op het eerste oog denkt.. heupen en middel van honden zijn toch behoorlijk kleiner als die van mensenkinderen bleek bij mij :D

en zoals iemand al zei, niet vergeten uit te doen als ze naar buiten gaat (zuch, is mij ook een keer overkomen, voor ik het wist zat ze te sassen lol).

foto, foto, foto..

heb er hier helaas geen meer van die tijd.. anders had ik m eerder wel als voorbeeld geplaatst

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:27

Dit was in van de redenen om onze hond te laten steriliseren(?). Ze was duidelijk niet happy in de tijd van loops zijn.

Inderdaad erg sneu, maar veel is er niet aan te doen volgens mij