Konijn vs. nagels knippen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Re: Konijn vs. nagels knippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:28

Mijn konijn heeft donkere nagels en ik vind ze veels te lang maar heb al tot 2 keer toe in het leven geknipt..
Ik ga van de week maar eens met een zaklamp in de weer kijken of ik iets zie.
Lijkt wel of het leven van mn rexje erg ver door loopt, nog nooit gezien, jij wel Mioux?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:30

Houd het konijn in een ruime ren en zorg ervoor dat het kan rennen en graven, dan ben je heel snel van het knippen af! Mijn konijnen heb ik al jaren niet hoeven knippen omdat ze deze vanzelf laten slijten door te rennen en te graven. Ideaal, want ze vinden het vreselijk.
Cavia's doe ik wel regelmatig knippen, althans, het oudje. Bij de twee jongste blijven ze ook kort (zitten ook in een ren).

Wat je kan doen bij een nog al beweeglijk konijn is dat eentje het konijn goed vasthoudt en de ander knipt. Als je vriendin haar konijn niet in een ren kan houden oid is het wel aan te raden om wekelijks of maandelijks de puntjes er af te knippen zodat ze niet meer te lang worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:32

Mioux schreef:
haha geweldig he, zo zie je maar elk konijn is anders :)

:j Het is ook net een hondje, als de bel gaat rent hij naar de deur, hij ligt op de rugleuning van de bank languit te slapen en als je 'm niet aait bijt hij in je haar! Hij haalt ook mijn vaders bril van zijn neus :+

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:32

Het kan zijn dat omdat het nageltje wat langer is gegroeid dan normaal, dat het punt waar je moet knippen wat dikker is. Dan moet je meer kracht zetten waardoor het teentje ook meer beweegt, dit vonden mijn konijntjes ook altijd minder prettig dan dat ik ze snel knipte en het dunner was. Mocht het toch gebeuren deed ik een zo scherp mogelijk schaartje zoeken en het teentje ook vasthouden (desnoods even met z n tween doen). Maar voor de zekerheid door een dierenarts laten doen kan natuurlijk ook nooit kwaad.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 01-09-14 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:33

branka16 schreef:
Mijn konijn heeft donkere nagels en ik vind ze veels te lang maar heb al tot 2 keer toe in het leven geknipt..
Ik ga van de week maar eens met een zaklamp in de weer kijken of ik iets zie.
Lijkt wel of het leven van mn rexje erg ver door loopt, nog nooit gezien, jij wel Mioux?

Heb het eens gehad met mijn vorige konijn, liep het ook vrij lang door, maar hoe lang t bij jouw is geen idee. Bij luckey (donkere nagels) liep t lang door. (ongelukkige kruising tussen tamme konijn en wilde). Maar bij nijntje daarvoor weer liep t netjes, en bij Stip en Binky nu loopt t ook netjes gewoon zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:33

:j Ik denk dat hij bang is omdat het nageltje dan klem zit tussen het schaartje. Ik moest best wat kracht zetten namelijk. Ik ga het zo weer even proberen, hij zit nu wat te drinken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:34

Doanique schreef:
Mioux schreef:
haha geweldig he, zo zie je maar elk konijn is anders :)

:j Het is ook net een hondje, als de bel gaat rent hij naar de deur, hij ligt op de rugleuning van de bank languit te slapen en als je 'm niet aait bijt hij in je haar! Hij haalt ook mijn vaders bril van zijn neus :+

Leuk is dat he ! Hier was luckey ook net een hond....lag naast je voet, kwam als je m riep en volgde me overal. Jammer was alleen dat hij geen enkele partner tollereerde dus bleef alleen na tig pogingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:35

Yoda ook helaas, heb hem ook bij de fokker nog geprobeerd te koppelen maar hij wilde echt niet. Ik denk wel dat het minder erg is dat hij alleen zit omdat hij binnen zit. Hij zit standaard los als wij thuis zijn en hij is ook zindelijk, heel handig! Hij speelde bij die vriendin wel met de Engelse bulldog en de katten maar konijntjes moet hij niks van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:36

Nou, meneer zit weer op schoot, eens kijken of het nu wel lukt...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:36

Ja soms wil t gewoon niet en moet je je erbij neerleggen... Hier was hij ook zindelijk, deed nooit wat in huis, kwam altijd binnen en buitenshuis rond rennen en even iedereen de aandacht op eisen, zelfs me pa was gek op hem. Hier was t ook een kattenvriend, tot ergenis van mijn katten haha, maar andere konijnen viel hij aan met bloeden aan toe, soms willen ze gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:44

Afbeelding
:D

Het is gelukt, nog niet enorm kort maar er is wel een stukje af!

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:46

Je kan ook altijd naar een dierenspaciaal zaak gaan. Vaak knippen ze daar gratis :) als dat niet mogenlijk is kun je ook naar de DA gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:49

De dierenwinkel is helaas failliet gegaan hier dus nu zit er een dierengedeelte in het tuincentrum, die mensen hebben dus niet echt verstand van dieren en verkopen alleen kooien/hooi/stro/voer etc.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:54

mocht je een keer te kort knippen even zorgen dat je het bloeden kunt stelpen met een aluinsteentje. Altijd handig om over na te denken voor het een keer gebeurd. Goed dat het nu gelukt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:56

Dankjewel voor de tip!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 01:05

Doanique schreef:
Yoda ook helaas, heb hem ook bij de fokker nog geprobeerd te koppelen maar hij wilde echt niet. Ik denk wel dat het minder erg is dat hij alleen zit omdat hij binnen zit. Hij zit standaard los als wij thuis zijn en hij is ook zindelijk, heel handig! Hij speelde bij die vriendin wel met de Engelse bulldog en de katten maar konijntjes moet hij niks van hebben.

Hoe vaak heb geprobeerd om te koppelen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:51

@nimfee, soms gaat het gewoon niet he ? Hier zeker met tussen poses stuk of 10 keer geprobeerd, eens houdt het ook op, sommige kunnen nou eenmaal niet samen met een ander...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:00

Nimfee schreef:
Doanique schreef:

Hoe vaak heb geprobeerd om te koppelen?

Genoeg :) Maar daar ging het topic niet over! Daar zijn andere topics voor geloof ik!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:03

na twee weken en dan alweer moeten knippen, dat is wel erg vlug hoor. ik doe het hier om de drie maanden,
je kan iets tot voor het leven gewoon wegknippen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:10

StalNollie schreef:
na twee weken en dan alweer moeten knippen, dat is wel erg vlug hoor. ik doe het hier om de drie maanden,
je kan iets tot voor het leven gewoon wegknippen

Zijn nagels groeien hard en ik houd ze liever iets langer voor als hij op het steen loopt enzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:13

oliebol dit herrinerd me er aan dat ik mijn bostijgers ook weer onder handen moet nemen. :') Ookal lopen ze op stenen en zand... Ik leg ook nog wel eens een doek over het hoofd.