Ouder dominant cavia mannetje eenzaam...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:55

CH Teddy's zijn ook hele rustige cavia's :) Die van mij maken nooit ruzie en mijn castraat is een ontzettende sul die alles goed vindt :') Hij heeft nooit interesse gehad in zijn vriendinnetjes (behalve gewoon contact natuurlijk) en ook niet in de baas spelen toen hij nog samen met een volle beer zat (en zelf nog volle beer was).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:11

MightyMike schreef:
Das idd ook mijn ervaring tazzey, borsteltjes kunnen er idd wat van, haha.

Ah die van mij zijn/waren niet de enige. Mijn huidig rode borstel vent is nu 4 maar man wat een terrorist is dat. Hij heeft z'n maatje leren slopen, hij kan krijsen alsof hij geslacht wordt (dan wil hij eten), bedelt als een malle. Toch is het wel een schatje want hij kan ook heerlijk bij je knuffelen en hij geeft kusjes op commando en als 'ie maar even de kans krijgt trekt hij aan je trui als je langsloopt (ze staan vrij hoog). :D

ElSea

Re: Ouder dominant cavia mannetje eenzaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:26

Mijn teddys zijn/waren heel rustig, evenals mijn langharige borstel. Zo zie je maar weer dat het niet volledig ras gebonden is.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:47

Tazzey schreef:
Ik ben het er ook niet mee eens. Mijn ervaring is dat de borstels, en vooral de rode, echt de terroristen zijn, de langharigen zijn de druktemakers en de gladhaartjes zijn meestal de coole kikkers. Zo is het hier in ieder geval maar ik denk dat het per diertje verschilt.

Oh nee he, Garfield lijkt het meest op een rood-witte borstel := :+

Meneer was erg blij met zijn radijsjes :D verder ook weer wat meer in zijn normale doen. De eerste lijntjes in de zoektocht naar een nieuw maatje zijn ook uitgeworpen :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 01:01

Tazzey schreef:
Ik ben het er ook niet mee eens. Mijn ervaring is dat de borstels, en vooral de rode, echt de terroristen zijn, de langharigen zijn de druktemakers en de gladhaartjes zijn meestal de coole kikkers. Zo is het hier in ieder geval maar ik denk dat het per diertje verschilt.

Mijn ervaring is dat het gewoon aan het karakter ligt :D ik heb best wat soorten en rassen gehad, maar elk hadden echt hun eigen karakter. Gladhaartjes waarvan de één ontzettend makkelijk was en de ander voor de kill ging. Langharen die bang waren of juist aanhankelijk. Karakter speelt een hele belangrijke rol wanneer je gaat koppelen, want de karakters moeten gewoon klikken. Ik heb dus een gladhaar zeugje gehad wat niet zo makkelijk was om te koppelen. Voor mensen echt een onwijs leuke cavia, heel aanhankelijk en gek op aandacht. En als ze een cavia eenmaal leuk vond, dan ging het ook hartstikke goed. Maar om daar te komen, was ik er wel even zoet mee... Alleen met haar heb ik de ergste koppelingen gehad, dat ik letterlijk een cavia aan mijn schoen had hangen omdat ze zó boos waren op elkaar. Terwijl ze met een andere castraat prima mee om kon gaan, omdat de castraat haar gezeur gewoon negeerde ( :+ ).

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 07:44

Killer cavia :oo Ik krijg nu echt de ergste spookideeën in mijn hoofd, met Garfield in de hoofdrol :))

Begin nu te merken dat hij echt wel weer behoefte krijgt aan "leven" om zich heen, hij is heel erg op mij gericht. Terwijl het normaal een flinke zuurpruim is die geen behoefte heeft aan menselijke aandacht :+ Maar goed, hij is gelukkig uit zijn apathische treurfase, da's al een stapje vooruit.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:50

Ja dat was wel een uitzondering hoor. Ik heb iets van 20 - 30 cavia's gehad, waren bijna allemaal makkelijk te koppelen op de ene na.