_black_rose_ schreef:Zeker vind ik het netjes dat ze even komen kijken. Ik vind het ook goed dat buurtbewoners om zich heen kijken en actie ondernemen wanneer ze honden in een auto zien zitten. de politie kan ook niet ruiken of ik daaruit het raam zit te koekeloeren of t de beestjes wel goed gaat.
Ik vond het persoonlijk een misinterpretatie aangezien onze honden niet geleden hebben. de een lag te dutten, de andere twee keken vrolijk uit het raam omdat wij er weer aankwamen. geen van 3 hijgden ze of gaven ze teken van door ongepast gedrag of iets dergelijks.
Mijn interesse voor de wet werd gewekt toen de agent begon te dreigen met een proces-verbaal omdat ik hem bovenstaande graag rustig wilde uitleggen. Ik bedacht dus, op basis waarvan wil hij mij een proces-verbaal gaan geven? Dat is dus ook wat ik graag in dit topic te weten wilde komen.
Ik begrijp ondertussen dat er veel mensen een sterke mening hebben over het onderwerp. En terecht want het kan ook flink mis gaan. Begrijp me nu niet verkeerd, ik zou nooit de hond in de auto laten wanneer het zonnig was geweest (al was het maar een waterig zonnetje) en ik zou ook nooit de hond in de auto laten als ik verder dan 10 min lopen van de auto verwijderd ben. De artikelen die Kana aanhaalt vind ik in dit topic misplaatst, het gaat over 24.5 en 30 graden op een parkeerplaats in de volle zon gedurende uren achter elkaar.
het was de hele dag bewolkt en het heeft een uur geregend, waar spreekt dit elkaar tegen, meestal zijn er toch ook wolken nog voor regen toch?. We zaten 100 m verderop in de zijstraat aan het raam, dus nee we konden de politie niet zien komen.
Ik zou zeggen, zoek naar jurisprudentie. Dan kom je denk ik genoeg tegen. Tevens indicaties van mogelijke boetes/straffen.

(Pas op aflebber-gevaar als je te dicht bij het open raam komt!)