magere kat/poes op het schoolplein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:28

dees_daan schreef:
Dat bandje is alleen om te kijken of hij een eigenaar heeft of niet, als hij naar huis gaat en de eigenaar heeft gebeld kan dat bandje gewoon weer af.
Is een tip die we met de Dierenambulance en het asiel vaak geven.
Scheelt kosten voor de eigenaar.. Als de kat opgehaald word door de ambu kost het de eigenaar ritkosten + het verblijf in het asiel, als je het met het bandje op kan lossen kost het de eigenaar geen geld (katten mogen immers gewoon op straat lopen en deze is niet verwaarloosd) en het scheelt de kat een hoop stress.

Ik snap het idee, maar snappen jullie ook het gevaar van een kat die geen bandje gewend is een bandje om doen? En ja, ook dat bandje wat los zou moeten schieten met druk.....

SAKKIA

Re: magere kat/poes op het schoolplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:45

Ik zie niet zo in wat voor gevaar een bandje wat losschiet op kan leveren, maar dat kan aan mij liggen.
Maar leg eens uit?
Mijn katten hebben altijd dat soort bandjes gedragen (nu niet meer) en kwamen regelmatig zonder bandje thuis. Geeft dus aan dat de bandjes hun werk doen als ze dat moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:53

Als ze hun werk doen is er idd niets aan de hand, maar ik heb helaas een aantal keren om me heen meegemaakt dat het niet werkte zoals het had gemoeten. Vandaar mijn (persoonlijke) aversie tegen bandjes.

Maar we dwalen erg af nu he?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:56

Nee hoor, want het blijft een goede tip en het is aan de TS om nu te besluiten of ze hier wat mee gaat doen of niet. Nu ze wat voors en tegens heeft.
Ik kan me namelijk ook zo voorstellen dat TS misschien geen geld wil uitgeven. Zo'n bandje waar ik het over heb, kost toch al snel 10 euro. Moet je ook maar net willen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:00

Dat is ook weer zo, het blijven what to do tips :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:19

wat nu, niet voeren, en mss is ie op dieet ?
als je zijn forse kop en poten ziet, is het lijf behoorlijk dunner. er mag wel wat meer aan.
en ik weet donders goed hoe een slanke kat eruit ziet, heb er nl. zelf 5.
maar als ie sterft van de dorst, en mee naar binnen wilt,
denk ik eerder aan gedumpt zijn-vakantietijd, weet je wel ?
niet alle katten kunnen voor zichzelf zorgen, zeker geen echte binnenkat.
en dan zoekt ie hulp.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:31

Dan ben je de dierenarts en zeg je dat er een kat loopt die volgens jou geen eigenaar heeft. Zij kunnen de kat dan ophalen en eventueel een eigenaar achterhalen.

Mijn kat was vorig jaar ook erg mager, echt mager. Kreeg thuis gewoon eten, maar at ook kikkers en ja daar worden ze echt mager van.
Je moet geen kat eten gaan geven.

Daarnaast ziet de kat er echt wel goed uit en lijkt goed in de vacht te zitten. Als hij echt bijna uitgedroogd was had je dit direct aan de vacht kunnen zien. Ik geloof er niet in dat deze kat geen water heeft kunnen vinden. Dezelfde kat als ik hierboven aanhaal, zie ik echt nooit drinken. Katten die veel buiten lopen vinden echt wel water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:52

spicegirl schreef:
wat nu, niet voeren, en mss is ie op dieet ?
als je zijn forse kop en poten ziet, is het lijf behoorlijk dunner. er mag wel wat meer aan.
en ik weet donders goed hoe een slanke kat eruit ziet, heb er nl. zelf 5.
maar als ie sterft van de dorst, en mee naar binnen wilt,
denk ik eerder aan gedumpt zijn-vakantietijd, weet je wel ?
niet alle katten kunnen voor zichzelf zorgen, zeker geen echte binnenkat.
en dan zoekt ie hulp.

Je kan niet over andere katten oordelen, wij hadden er katten tussen waar meerdere keren per maand voor gebeld werd, mensen hadden de kat gevangen want die was zo vreselijk verwaarloosd..
Terwijl het katten waren die al oud waren, aan de medicijnen zaten maar nog goed konden functioneren en hun hele leven al buiten kwamen.
Wij hadden een lijst op het prikbord hangen met dit soort 'gevallen' zodat we niet voor niks zouden rijden en wij 'kenden' de katten dus ook.
Deze katten werden dus prima verzorgd maar zagen er vanwege de ouderdom niet meer tiptop uit..
Je weet niet of deze kat iets heeft of niet.
En nee ik vind hem niet broodmager en de kat zit goed in zijn vacht.
Door kikkers kunnen ze inderdaad magerder worden of het is gewoon een slanke overactieve kat.

Wat wil jij dan? Dat de kat opgehaald word door de Dierenambulance en een hoop stress van het vervoer en het verblijf in het asiel heeft terwijl hij gewoon een eigenaar heeft? Dat kan ook namelijk..

Over het bandje, met een bandje dat losschiet is het 'veilig' om te doen, hij hoeft hem ook geen weken om, maar dit is de snelste en minst stressvolle manier om te kijken of hij een eigenaar heeft of niet, heb je na 4 dagen nog niks gehoord dan lijkt mij dat hij geen eigenaar heeft en dan kan je het asiel of de Dierenambulance bellen om hem op te halen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 16:34

Wat een reacties. Bedankt voor de tips.
Heb al van iemand een berichtje gehad die haar kat kwijt is. Hij lijkt erg op die van haar.
Ze is er nu naar toe om te kijken.

Voeren zou ik niet zomaar doen. Water leek mij geen kwaad kunnen.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:24

Oh het zou fijn zijn als de kat van haar is. Dan is het helemaal fijn opgelost.

Ben benieuwd hoe het afloopt :j

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:50

En.. Was het pim?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:56

Het kan ook altijd zijn dat zijn baasje op vakantie is en dat er wel iemand voor zorgt. Mijn kat valt ook altijd af als ik op vakantie ben, ook al komt er iemand om ze eten te geven.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 13:14

Heb hem vandaag niet gezien. Ben toch een aantal uur op school geweest.
Maar ik blijf het in de gaten houden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:58

over die bandjes om doen dat doen wij ook als dierenambu zonder problemen tot nu toe. Zeker is een bandje niet aan te raden maar een dier zomaar te laten zwerven als het mogelijk wat mankeerd ook niet. Regelmatig blijkt de kat wel een eigenaar te hebben en soms ook niet en tja dan gaat de kat naar het asiel als er binnen 14 dagen niemand reageerd en het bandje nog steeds om zit.
Dit doen wij overigens bij katten die zoals deze kat heel slank zijn en niemand weet waar de kat vandaan komt en men graag wil weten of de kat een eigenaar heeft. Een kat die snotverkouden is, aangereden, gewond of wat dan ook is die gaan we uiteraard niet eerst met een bandje om laten lopen.

Ik vind in dit soort situaties een bandje aan doen veiliger dan niet voeren, niet om bekommeren en lekker laten zitten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:09

Er is niemand die heeft gezegd niet om het beestje te bekommeren en lekker te laten zitten.

Als het beestje er vandaag niet was kunnen daar natuurlijk ook 1001 redenen voor zijn, maar goed dat je het in de gaten houdt TS.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 20:08

Bedankt weer voor de tips.
Ik ga het zeker in de gaten houden.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:14

Ik vind de kat er niet mager uitzien. Gewoon een gezonde slanke kat, zoals ze bij ons ook rondlopen. Veel buitenkatten zijn wat slanker dan huiskatten doordat ze een actiever leven hebben. En niet gek dat een kat mee naar binnen wilt lopen, je moet onze katten eens zien :') . Waarschijnlijk heeft deze kat gewoon een baasje (vaak meerderen zelfs :o ). Dat met halsband en briefje is goed idee en wacht dan even af.