Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwerte schreef:Klinkt heel goed hoor! Gewoon goed investeren in het afsluiten van je tuin zodat er niks uit, maar ook niks in kan komen. Zijn allerlei manieren voor te vinden op allerlei kattenfora etc. Mijn ouders hebben een contstructie met gaaspanelen. De bovenkant steekt schuin naar binnen, dan kunnen ze er niet overheen klimmen. Katten van buiten kunnen er wel op klimmen en daarvoor hebben we een paar stroomdraadjes lopen. Gaat helemaal prima!
Elke boom zal wel voldoen, ze gebruiken het puur om te klimmen en krabben dus je zit niet zo met giftigheid ofzo. Verder kan ik geen tips meer geven, je denkt zelf al overal aan!
En snappen zelfs niet hoe het kattenluik werkt, dus die durf ik nietaan het echte buitenleven te wagen, daar geef ik teveel voorom ze Boras schreef:Zielig vind ik een te groot woord.
Maar voor een dier als een kat zeker niet ideaal en voor mij persoonlijk niet goed genoeg en niet fair naar het dier toe.
Eigenlijk net zoals bij het houden van paarden heb je goede ruimte nodig.
Maar gek genoeg mag een paard liefst niet in een stal of kleine paddock worden gehouden, maar een kat wel alleen in huis en evt. in een ren in een achtertuintje. Dat begrijp ik niet. Voor mij is een kat juist een huisdier bij uitstek dat nog dicht bij de natuur staat en een zekere mate van vrijheid zeer prettig vind.
Dus voor mij geldt: alleen een kat houden als die op een goede manier naar buiten kan om te struinen en kattedingen te doen.
als je ze de hele tuin kan geven is dat fijn!

de ren wordt veel en graag gebruikt en is veilig voor katten. Niks zieligs aan.