Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_AAASCHAAA_ schreef:Hier nog iemand die het dus helemaal fout doet
Mijn eerste hond werd een border collie van toen 5 maand oud. Ik woon in de nieuwbouw en mijn hond drijft niet. Ik wou het heel erg graag maar kan niets vinden en dat vind ik jammer want het zit in hem. ( mocht iemand iets wetenqua drijven omgeving zwolle ). Mijn border collie is nu 6 jaar en luisterd prima. Wel is hij heel erg druk en altijd in voor gekkigheid. Helaas heb ik veel gezondheidsproblemen bij mijn hond. Hij heeft het gen defect wat veel voorkomend is, heeft atopie en voedselallergieen, door het gen defect vaak epileptische aanvallen.
Ik heb hem laten castreren toen hij 2 was. Een man op de club baalde daarvan, hij wou dolgraag een nest van hem hebben en verklaarde me voor gek en vond het vreselijk zonde. Ik zou hem nooit als vaderdier gebruiken, hij is bloedmooi en zijn karakter is perfect maar daar hodt het helaas ook op.
Mijn hond gaat vaak mee hardlopen en heeft een tijd flyball gedaan, helaas is dat er nu niet meer. Hij is verder niet vervelend ofzo maar wil wel graag iets doen...
berdien85 schreef:Hihi ik zal maar niet zeggen dat onze eerste hond een BC is.
En nee, wij wonen niet op een boerderij.. (ik krijg nu vast heel bokt over me heen)
Wij gaan elke dag met haar naar het bos, en als ze er oud genoeg voor is gaat ze waarschijnlijk behendigheid doen en mee op buitenrit. We hebben juist voor de BC gekozen omdat die op afstand bestuurbaar zijn
freespirit schreef:Wat goed dat bijna iedereen hier op het forum toch wel lekker met hun BC's bezig is !!!
Maar het gaat ook zo vaak fout.......en ik denk dat iedereen hier die op dit topic waarschuwt, onderstaande situatie probeert te voorkomen:
Dit bericht kwam eergisteren voorbij op Facebook:
*knip*
Met spoed een sportief baasje gezocht voor Border Collie reutje van 11 maanden. ( zonder stamboom) Hij is vriendelijk, attent en is gezond. Zijn baasje had hem vandaag naar de dierenarts gebracht om hem in te laten slapen. Dit is uiteraard geweigerd, vandaar deze oproep. De baasjes waren hele dagen werken en hond zat in bench of buiten in afgesloten stukje tuin. Hij verveelde zich verschrikkelijk en liet druk gedrag zien als ze thuis waren. Deze vriendelijke reu is toe aan een uitdaging. Morgen gaat hij bij ons snuffelen bij de schapen. Ik zal daar verslag van doen. Bij interesse graag een pb
*knip*
Vreselijk toch ? Ik hoop dat 'ie een goed plekje krijgt.