Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) dan vind ik cavia's leuker. Die zijn toch wat aanweziger dan konijnen. Bovendien zijn ze wat kleiner waardoor ze nog binnen zouden kunnen. Voor konijnen is geen binnenhok te vinden die ik groot genoeg vind. Voor konijnen staat het oude skelet van ons kippenhok nog, dus we zouden daar een mooie konijnen ren kunnen maken. Maar ik vind binnen nog wel net zo leuk. 
(het was kerstavond, verdacht verdacht mama! maar heb hem zelf begraven dus niet de soep in gegaan gelukkig
)
. Nadeel is dat je ze niet in een hokje kan doen als je ze zat bent.
Verder vond ik de verzorging geen probleem, juist wel leuk.
.... als ouder moet je daar ook volledig achter staan en leuk vinden, anders moet je er niet aan beginnen. anneliesdj schreef:Ik weet dat konijnen met 2 moeten, dat heb ik ook al in de openingspost staan.
Ik lees op internet veel dat een rammetje beter geschikt is voor een kind en dat 2 rammetjes samen gewoon goed gaat mits jong gekoppeld.
Verder ben ik ook niet van plan ze te houden in zo'n stom plastic geval van de dierenwinkel. Ik twijfel nog over een binnenhok en ren buiten of gewoon volledig buiten.
Als kind heb ik zelf ook konijnen gehad dus hoe de verzorging in elkaar zit weet ik nog wel.
Een knaagdierenopvang heb ik ook aan gedacht, het is misschien wel net zo handig een tam stelletje te nemen dan zelf moeite te moeten doen ze tam te krijgen. Maar daar gaat de droom van lief babykonijntje van mijn dochter
wreckh schreef:Ik volg dit ook even. Nadat afgelopen weekend onze kat is doodgereden geen kat meer voor ons. Toen kwamen kindjes lief met het idee van een konijn. Ik was sowieso van plan om konijnen uit de opvang te halen. Dan weet je toch al een beetje wat je hebt.
Mijn kinderen zijn 6 en 4.
Maar heb nog wat twijfel. Zelf vind ik ratjes leuker, maar dat vind manlief geen optie. (Mannen zijn mietjes) dan vind ik cavia's leuker. Die zijn toch wat aanweziger dan konijnen. Bovendien zijn ze wat kleiner waardoor ze nog binnen zouden kunnen. Voor konijnen is geen binnenhok te vinden die ik groot genoeg vind. Voor konijnen staat het oude skelet van ons kippenhok nog, dus we zouden daar een mooie konijnen ren kunnen maken. Maar ik vind binnen nog wel net zo leuk.