Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:ik heb dit al vaker geschreven,maar mijn eerste hond ( plus de honden die ik erna erbij kreeg) zaten van smorgens 7.15 tot 16.30 alleen thuis,daarvoor liep ik smorgens ze goed moe,en smiddags even plas en poep rondje en savonds gingen ze mee naar stal en liepen ze zo'n 3 a 4 uur met de paarden mee.
in weekenden liepen ze vaak hele dag mee met de paarden of ze gingen hele dagen mee op stap.
denk dat mijn honden meer liepen als in menig huishouden waarbij mensen thuis zijn,daarnaast liet ik ze dan inderdaad niet meer alleen,maw hond ging áltijd mee,hadden mensen daar geen zin in,dan kwam of ging ik gewoon niet mee al er iets te doen was,of verjaardagen bv...
áls ik weleens wat eerder vrij nam voor de hond,lag ze 9 van de 10 x nog te slapen op de bank,en was ze ook niet van plan om op te staan,ze keek nog net niet op haar horloge om te zeggen dat ik te vroeg thuis was
oja,en ze woonde ook nog op een flat,en het was ook nog eens een grote hond ( ze heeft er wel een maatje bij gekregen,woonde er 2 grote honden op een flat de hele dag alleen),de hond(en) sliep overigens snachts wel bij mij op bed
over het algemeen slapen veel honden snachts bij mensen ergens alleen in huis,en dan schijnt dan weer niet erg te zijn dat de hond uren alleen is en zijn poep en pies op moet houden,de meeste mensen zullen ook niet midden in de nacht er nog eens extra uitgaan om hun hond uit te laten.
mijns inziens zou je dus zo een hond kunnen hebben,ik zou dan de hond lekker thuis laten ,niet meenemen naar het werk in de auto,alhoewel dat ook geen probleem hoeft te zijn als je een grote laadruimte hebt,maar in de zomer met hitte kan het de dood van je hond worden...
Noukie123,honden in een kooi,je bedoelt zo'n kamerkooitje???

pvdbosch schreef:Een hond houdt zijn behoefte wel op maar dat is wel heel slecht.
Ik zou persoonlijk mijn hond absoluut niet langer dan een uur of 4/5 zonder uitlaten willen laten zitten.
Ik zou in dat geval gewoon kijken of hij niet tussen de middag met de uitlaatservice mee kan, dat kost je uiteraard wel wat maar de gezondheid en het welzijn van je hond lijkt me belangrijker.
En zoals iemand al zei, je hebt ook nog sociale verplichtingen en het huishouden en dan is het wel fijn als ie al is uitgelaten voor als je s'middags/s'avonds eens minder tijd hebt.
Amaris schreef:briitje schreef:Ik vind dat het prima kan. Mijn hond zit ongeveer ook zo lang alleen en laat hem voor en na goed uit. Helaas is een 8 urige werkdag nou eenmaal normaal. Dus dan zouden heel veel mensen geen hond nemen.. pfff mij niet gezien. Daarnaast slaapt me vriendje toch alleen maar als wij aan het werk zijn en daarna krijgt die voldoende beweging.
Precies, en dat doen dus heel veel mensen ook niet.
Wat is er zo moeilijk aan om te accepteren dat je niet altijd ten koste van alles iets MOET hebben.
Ik wil al jaren een hond, maar zolang ik fulltime werk komt die er gewoon niet. Vind ik dat vervelend? Ja, maar dat kan ik wel handelen.
. Als die langer dan 8 uur alleen zou zitten, gaat die naar me moeder of laat iemand hem uit.
Amaris schreef:Waarom gaat het alleen om het uitlaten/plas ophouden?
Honden zijn sociale dieren, alleen daarom al is het sneu om zo'n dier veel alleen te laten zijn.
Caesar schreef:Wat een gezever.
Een hond kan prima van 08.30 tot 15.15 alleen blijven. Mensen moeten eens ophouden die dieren te behandelen als kinderen. Als hij gewoon voldoende ruimte eromheen krijgt, wat in mijn ogen meer is dan een gemiddelde huishond, kan het prima.
Caesar schreef:Wat een gezever.
Een hond kan prima van 08.30 tot 15.15 alleen blijven. Mensen moeten eens ophouden die dieren te behandelen als kinderen. Als hij gewoon voldoende ruimte eromheen krijgt, wat in mijn ogen meer is dan een gemiddelde huishond, kan het prima.
Mijn hond heeft vanwege een gewijzigde situatie een jaar lang 9 uur per dag thuis gezeten. Was niet anders; werk gerelateerd. Nu is hij gelukkig overdag niet meer alleen, maar ik merk helemaal niets in zijn gedrag hoor. Hij is nog net zo enthousiast, hij blijft gewoon lekker liggen als ik thuis ben en toen ik er niet was zat hij echt niet op schoot om gemistte aandacht in te halen hoor.
Toen ik een pup had ben ik halve dagen gaan werken en heb ik hem de eerste week gewoon in de auto meegenomen. (dit is dan wel tijdelijk) Bench achterin, kleedje erbij en in de pauze liep ik een rondje. Ging perfect en heb er een stapelgekke hond met autorijden eraan overgehouden. Wil altijd mee, kan ik prima even een halfuurtje in de auto laten met boodschappen doen etc. Ik heb het hier over DH en MH's.
Je moet er gewoon nuchter in staan en je niet gek laten maken door idealisten.

pvdbosch schreef:Een hond houdt zijn behoefte wel op maar dat is wel heel slecht.
Ik zou persoonlijk mijn hond absoluut niet langer dan een uur of 4/5 zonder uitlaten willen laten zitten.
Ik zou in dat geval gewoon kijken of hij niet tussen de middag met de uitlaatservice mee kan, dat kost je uiteraard wel wat maar de gezondheid en het welzijn van je hond lijkt me belangrijker.
En zoals iemand al zei, je hebt ook nog sociale verplichtingen en het huishouden en dan is het wel fijn als ie al is uitgelaten voor als je s'middags/s'avonds eens minder tijd hebt.