Konijnenren... kosten en materiaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Edel_wijs

Re: Konijnenren... kosten en materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:50

Misschien nog een leuke tip, ik heb afgelopen voorjaar bij de Action een zandbakje gehaald (zo'n schelp, een kleintje), 2 zakjes zand erin. Was voor nog geen € 10 klaar en de konijntjes vinden het heerlijk om in te graven of gewoon in te liggen :-)
Wel even gaatjes boren in de bodem, zodat het water weg kan en ik heb er nog een zeiltje over tegen de regen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 17:25

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:35

Mioux schreef:
Nou een konijn alleen languit in een hok is niet prima hoor :). Kwa ras kan je kiezen wat je wilt, echter hoe groter t konijn hoe meer ruimte t nodig heeft. Zorg wel dat t hok buiten t nachthok ook schuil heeft tegen harde wind en regen, dan wil je zelf ook niet graag buiten zitten :)

Als hij naast het nachthok nog ruimte heeft om te bewegen wel.
Mijn konijnen liggen nooit in het nachthok. die liggen gewoon in het gras

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:48

EskeGirl schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Zou dit hok geschikt zijn voor 2 (dwerg) konijn? Als nachthok uiteraard :)

Als schuilhok en als die altijd open staat kan dat prima.
Zou wel het gaas er onder helemaal weg halen en kijken of je hem dan eventueel wat kan verlagen en de voorkant los kan maken zodat ze in en uit kunnen springen vooraf en via de trap.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:40

Hok is 90 cm breed, ik ga zorgen voor onderin ook nog een hoekhuisje oid, zodat ze kunnen schuilen. Daarom ga ik ook voor dwergjes.

Er komt als het goed is dus een permanente ren.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:33

Edelweis1984 schreef:
Misschien nog een leuke tip, ik heb afgelopen voorjaar bij de Action een zandbakje gehaald (zo'n schelp, een kleintje), 2 zakjes zand erin. Was voor nog geen € 10 klaar en de konijntjes vinden het heerlijk om in te graven of gewoon in te liggen :-)
Wel even gaatjes boren in de bodem, zodat het water weg kan en ik heb er nog een zeiltje over tegen de regen.

Het is even offtopic, maar worden jouw konijnen erg vies van graven? Wij hebben een langharig konijn en hem schoonhouden is lastig (speciaal talent om vies te worden :+) maar we willen hem eigenlijk toch wel graag laten graven

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:46

Als je marktplaats in de gaten houd voor gaas dan hoef je alleen nog maar een frame te maken.
Onze ren kostte incl nieuw gaas voor 6 m² 75 € Maar die van mij staat tegen een muur aan dus 6 meter valt weg :P
K zal eens een foto zoeken..

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:40

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:32

Lienie_F schreef:
Edelweis1984 schreef:

Het is even offtopic, maar worden jouw konijnen erg vies van graven? Wij hebben een langharig konijn en hem schoonhouden is lastig (speciaal talent om vies te worden :+) maar we willen hem eigenlijk toch wel graag laten graven

Bij die van mij is er nooit wat aan te zien. Maar die zijn dan ook kortharig en het zand is altijd behoorlijk droog, dus blijft ook niet plakken...

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:00

Als je speelzand (voor in de kinderzandbak) aanbied worden ze normaal niet zo vies.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:52

klopt wel wat branka16 zegt :) Hier haal ik altijd zakken bij de fixet, geloof 2 euro per 25 kg, en gaat een zak in de zandbak en de konijnen krijgen ook een zak :)