Spinnenvraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Spinnenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 06:28

Die 2 spinnen is eigenlijk heel stom gekomen. Ik wist dat hij heel graag een huisdier wilde, maar dat bleek dus niet te mogen hier. Na vele traantjes van zijn kant kwam hij met Bob aanzetten. Omdat ik hem al veel aan het leren ben over dieren (je kan er niet vroeg genoeg mee zijn) en ik dus gezegd heb dat de meeste dieren niet gemaakt zijn om alleen te zijn, moest ik ook nog een spin kiezen. Dat is dus de grootste en lelijkste van de hoop geworden. Toen had ik nog de hoop dat Rambo tussen de scharnieren van de deur zou komen te zitten en zo dood zou zijn.

De rest van de spinnen slaat hij gerust met de vliegenmepper plat, maar die 2 zijn heilig voor hem.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:13

Ik vind het wel echt geweldig dat je voor je zoontje twee monsters in huis duldt, terwijl je er zelf nog bang voor bent ook! En lief dat je zoontje er zo aan gehecht is ook trouwens.

Maar wat ga je er nu aan doen? Mama zijn is een ding. Maar van een hele hoop schattige spiderlings? Dat zou mij in elk geval ongeveer 100 x te ver gaan haha.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 13:26

Ik heb inmiddels met een spuitbus gif gespoten in het gaatje, hopelijk werkt dat. Rambo zelf bleek ook in dat gat te zitten dus ik vermoed dat we daar vanaf zijn. Bob krijgt nog even tijd. Die is nog in de groei, maar zodra daar ook een nest is moet ik van mijn hart een steen maken.

Florian heb ik verteld van de eitjes en die mochten weg. Heb hem gezegd dat het kan zijn dat Rambo zo boos word dat ze verhuisd. Dat waren even traantjes en vervolgens heeft hij zijn hartje gelucht bij Bob en nu is het goed. Ik hoop alleen dat Rambo niet overduidelijk dood in het zicht ligt als we thuis komen straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:38

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawh!!!!!

Heb even het hele topic gelezen, maar wat heb je het goed opgelost!

Ik denk dat Bob met Rambo mee verhuisd want ze willen graag samen blijven!

En Rambo ligt zo niet dood, die negeert je, hij beweegt expres niet want hij wacht tot jullie weg zijn om te kunnen verhuizen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:39

p.s. ik gil al bij een spin dat zo groot is als een speldenknopje... nevernooitniet dat ik dit zou toelaten...

heb bewondering voor je! haha

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 14:14

Haha, het heeft bij mij ook een tijd geduurt voor ik beide spinnen durfde te passeren. Rambo moest om zowel naar de wc als de buitendeur te gaan en Bob zit tussen de deur en de wc in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:16

Ben benieuwd hoe je ze thuis aantreft en hoe Florian reageert :D

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 14:21

Bob zal nog wel leven of ik moet zoveel gespoten hebben dat het door de lucht verspreid is tot in de wc. Rambo mag van mij weg zijn, die is eigenlijk te groot en te druk naar mijn zin.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 06:28

Beide dames lopen nog vrolijk rond -O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:33

Geweldig topic TS :') echt, schitterend! Ik zou de beestjes maar laten zitten, je moet wel een fantastisch zoontje hebben dat hij zo'n gruwels (jep, ook spinnenangst :j ) in zijn hart sluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:54

O brrr, heeft ze dat spul gewoon overleefd...hopelijk die eitjes niet!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 10:07

Heb er voor de zekerheid ook een flinke dosis haarlak in gespoten. Een vriend heeft dat aangeraden. Die doet dat zelf ook als er een nest op een moeilijke plaats zit. Zou ook moeten helpen. De spinnen zelf blijven ook allemaal laag boven de grond met hun web. Heb ze nog niet hoger dan 20 cm van de grond gezien :?

Ik maak wel iedere keer met een klein hartje die voordeur open :')

Heb trouwens nog een koppeltje ontdekt, had eerst de grootste doodgemaakt (de andere was weggekropen) en nu zitten ze terug met 2. Vreemde is alleen dat er gisteren een dode kelderspin (groot en bruin) onderlag die er een paar uur daarvoor dus niet lag.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 16:27

Even een update,

Nog geen baby's te vinden *\o/* (hoe lang duurt dat bij een spinnennest eigenlijk?)

Rambo laat zich ook niet meer zien, dus ik hoop dat ze verhuisd is, Bob is er nog wel. Dat kan ik niet over mijn hart krijgen om die het hoekje om te brengen :(:)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:34

Jammer dat je de spinnen meteen vermoord/probeerd te vermoorden, het zijn óók levende diertjes met recht op leven.. je kan ze ook buiten neerzetten ofzo dmv een glas met papiertje..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 16:50

Altijd welkom, maar ik ben dus als de dood voor spinnen en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik er momenteel 20 weet zitten hierbinnen waar ik niet eens aankan omdat ze zo schrikkerig/snel zijn. De enige die niet meer zo vaak op de loop gaat voor ons is Bob, een vaste waarde hier in huis.

Alleen degene die te dicht in mijn buurt komen, komen de onderkant van mijn schoen of de vliegenmepper tegen. Heb zelfs het lef niet om ze bewust op te zoeken en te vermoorden.

xhannaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:07

Misschien een optie maar hier in de buurt word wel eens gevraagd of mensen 1 keer in de week hun hond uit wil laten, misschien vinden jij en je zoontje dat wel leuk.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:26

poetser schreef:
Heb trouwens nog een koppeltje ontdekt, had eerst de grootste doodgemaakt (de andere was weggekropen) en nu zitten ze terug met 2. Vreemde is alleen dat er gisteren een dode kelderspin (groot en bruin) onderlag die er een paar uur daarvoor dus niet lag.

Het is herfst aan het worden, voor spinnen dé tijd om op zoek te gaan naar een partner. Vandaar dat je snel opnieuw een koppeltje zult hebben. Dode spinnen zijn ook niet raar want echt vriendelijk zijn ze niet tegen elkaar.
Vrouwtjes blijven over het algemeen op hun plaats dacht ik, terwijl mannen gaan zwerven op zoek naar de vrouwtjes. Dus niet zo verrassend dat Bob en Rambo vrouwtjes zijn ;)

Ik heb wel eens een nest hooiwagens gehad in mijn studentenkamer. Waren voor het weekend uitgekomen, ik was in het weekend weg dus maar laten zitten. Na weekend niets meer van te zien. Allemaal weg gelopen. Dus als je geluk hebt, gaan de kleintjes (als ze echt uitkomen) vanzelf op reis.
Al is dat misschien anders bij andere spinnensoorten, hooiwagens zijn nogal gemene rotzakken blijkbaar. Die eten alles wat ze tegenkomen dus ook hun eigen kroost (en ook die hele grote zwarte *iew* spinnen, daarom heb ik de hooiwagen officieel tot mijn bondgenoten verkondigd)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 19:07

Toevallig een hooiwagen teveel? Wilde net een lepel pakken en er zit dus een grote zwarte joekel in de bestekbak :r Zit nu aan een gemiddelde van 1 per week de laatste 3 maanden (ofwel, sinds ik de eerste ben tegen gekomen aan 3 p/w :brr: )

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:09

Bah, wat een enge spinnen zijn het :oo
De enige spinnen die ik niet eng vind zijn hooiwagens, ze zijn zelfs bijna leuk maar die laat ik gerust over mijn hand lopen terwijl ik voor de rest gillend weg ren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:49

brrr hoe kan je er wonen

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:30

Dit topic is echt vermakelijk. :') (Sorry TS! Voor jou is het minder leuk met je angst voor die beesten; ik ben er zelf ook niet dol op. Hooiwagens gaan nog wel, Vogelspinnen vreemd genoeg ook; maar alles er tussenin ren ik gillend voor weg!)

Ik had alleen een vraag. En een suggestie: Je schrijft dat Aquariums ook niet toegestaan zijn in je woonruimte. Hoe zit dat dan met vissekommen? En komen ze je woning in om daarop te controleren?
Ik zou een kom kopen (niet rond! daar worden vissen niet blij van). Die kan je zo mee je huis in 'smokkelen'; geen haan die er naar kraait. Desnoods neem je een glazen accubak en zeg je dat het voor planten is. Maar je kunt zo'n ding gewoon in een boodschappentas doen (ik neem aan dat je huisbaas niet je tassen controleert elke keer als je in de stad boodschappen bent wezen doen?). (Goud)Vis komt in een zakje; die kun je ook ongezien mee naar binnen nemen.
Zo zou je zoontje toch een huisdier kunnen hebben!? Zoontje blij; jij blij. :)

*edit* Ik las 't net van de buurman zn goudvissen: Flauw hoor!
En een vleesetende plant dan? Das geen dier! :j Technisch gesproken...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 06:45

Ik heb zelf al zitten denken aan wandelende takken of zoiets. Probleem met een aquarium is dat de huisbaas soms ineens voor de deur staat om de gang van zaken te overlopen en mogelijke defecten op te sporen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 05:42

wandelende takken zijn best leuk, daar zal de huisbaas toch niks mee doen? :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 06:30

Misschien zoetwatergarnalen?
Er moet toch wel een dier in een kooitje zijn dat jij kan houden? Ik ga meedenken. Wat een lieverd is jouw zoontje. :+:

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 13:35

Dank je

Hij is er het hart van in dat zijn lieve spinnenvriendjes weg moeten. Rambo lijkt al verdwenen te zijn, Bob word nog heel moeilijk voor hem. We hebben afgesproken dat we Bob in een bakje gaan doen en dan in het park gaan vrijlaten zodat ze bij haar vriendjes kan wonen.

Vrienden van mij hebben vuurbuiksalamanders en als die jongen krijgen mogen we er eventueel wel een paar hebben. Ze hebben alle spullen in huis, dus hoef niks aan te schaffen en moest de huisbaas moeilijk gaan doen, dan mag ik ze terug brengen. Nu is het alleen de vraag of het vrouwtje dik is van het goede leven of omdat ze bevrucht is.
Dit vind ik eigenlijk wel een ideale oplossing. Dan weet ik tenminste zeker dat het geen verloren geld is (wat ik toch al niet kan missen momenteel) en moesten er problemen van komen dan heb ik zeker een adres waar ze naar toe kunnen.