Hond al 4 dagen ernstig ziek, 2dagen kliniek, Pancreatitis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hond al 4 dagen ernstig ziek, 2dagen kliniek, Pancreatitis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:05

Ik ben ook benieuwd hoe het met hem gaat. Hopelijk is geen nieuws goed nieuws.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:07

Inderdaad foto's laten maken van de buikholte.
AB helpt niet tegen alvleesklierontsteking.Enzymen om de alvleesklier te ontlasten wel.
Hoe is zijn ontlasting?Bij alvleesklierontsteking stinkt het enorm en vaak diarree.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:08

TS, hoe gaat het nu met je hond?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 18:26

Nou hij is zaterdag dus opgenomen, ik had gehoopt hem vandaag op te kunnen halen maar hij is nog geen happy hondje. Ben daarstraks even lekker bij hem gaan knuffelen, hij is een tikje allerter maar echt nog duidelijk ziek.

Vanochtend is weer bloed af genomen en dat is zich langzaam aan het stabiliseren. Suiker is wat gezakt. Er is ook bloed weg gestuurt voor een clip 17 test. Eigenlijk wijzen alle symptomen echt op de alvleesklier, we verwachten morgenochtend de test resultaten. Op dit moment doen ze de symptomen zoveel mogelijk behandelen, en we proberen zijn buik zoveel mogelijk tot rust te brengen.

Ik mocht even met hem gaan plassen en zowaar heeft hij ein-de-lijk wat gepoept, een klein beetje maar en kei hard maar soir er komt weer wat uit..

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:55

Spannend zeg!! Maar aan de beterende hand is natuurlijk een heeeeel goed teken :) Mijn kat is vorig jaar oktober erg ziek geweest. Vooral veel overgeven, verder erg lusteloos. Ze dachten toen ook in eerste instantie aan zijn alvleesklier. Dat bleek het niet te zijn. Toen is hij ondersteboven gekeerd omdat hij misschien een vreemd voorwerp dwars had zitten. Rontgenfoto's enzo. Tenslotte kwam op een echo naar voren dat hij last had van niersteentjes/gruis. Een kat is natuurlijk geen hond, maar mocht de test negatief zijn, zijn dit misschien dingen waar je nog aan zou kunnen denken.

En inderdaad, ik ken jouw dierenarts niet, maar ik zou zeggen: heb vooral vertrouwen in ze, tenzij je gegronde reden hebt om dat niet te hebben. Wel lekker blijven aandringen op onderzoek (bij mijn kat gingen ze pas echt fatsoenlijk kijken toen ik van woede flauwviel in de spreekkamer, hihi) maar over het algemeen is mijn ervaring dat dierenartsen echt naar hun beste kunnen met je beestje omgaan.

Beterschap voor je hondje!! Gaat goedkomen, heb vertrouwen!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:02

Hoe gaat het ermee?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 11:50

Op dit moment doet hij het heel erg goed :j Hij heeft uiteraard nog wat weinig conditie, en je merkt aan veel dingen dat hij nog niet helemaal zichzelf is. Maar over het algemeen genomen gaat hij enorm goed vooruit, elke dag een beetje meer. Ik wacht alleen wel nog steeds op de uitslag van de test..

Weet iemand hier hoelang een clip 17 test normaal duurt? Maandag is het een week geleden dat het is weg gestuurd.. Bij de DA kunnen ze zien dat het is aangekomen en in behandeling is, maar meer niet.. Is het er maandag niet gaan ze bellen waarom het zo lang duurt, maar misschien is dat normaal?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:57

:j Fijn om te horen dat het goed gaat!