Tamme konijntjes doen het zo goed in het wild...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:09

Aaaaah gos arme beestjes! Heb hier ook 2 dumpertjes zitten en we zijn superblij met ze. Als niemand ze wil hebben(wat ik betwijfel met zulke lieve koppies) mag je ze best hier brengen ookal hebben we weinig ruimte er is altijd nog wel plaats voor 2 loeve konijntjes.

Stefaaah

Re: Tamme konijntjes doen het zo goed in het wild...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:34

Hoe is het er nu mee? :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:43

Wat een popkes, hopelijk redden ze het nu.
Hier heb ik ook wel eens een langharig wit konijn uit de polder geplukt, gelukkig was ik eerder dan de vossen.... wat die mensen bezield :S

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:57

Ik ben het helemaal met je eens dat tamme konijntjes niet in het wild horen, maar stiekem moest ik toch heel hard lachen bij het lezen van je post.
Wij woonden namelijk vroeger naast het bos en hadden een gróte ren met oa konijnen en kippen.
Op een goede dag zijn een stuk of 5/6 konijnen ontsnapt en het is ons nooit gelukt deze (allemaal) weer te vangen. Dit waren hoofdzakelijk hollandertjes, dus wit met zwarte band om de hals en oortjes.
Deze konijnen hebben wij maandenlang dagelijks in de tuin en aan de bosrand zien lopen en zelfs jaren later zagen we nog met regelmaat een konijn lopen met witte aftekeningen.

Dus niet overleven in het wild? Echt wel.
Maar zeker niet op deze leeftijd en aub niet opzettelijk dumpen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:17

anneliesdj schreef:
Ik ben het helemaal met je eens dat tamme konijntjes niet in het wild horen, maar stiekem moest ik toch heel hard lachen bij het lezen van je post.
Wij woonden namelijk vroeger naast het bos en hadden een gróte ren met oa konijnen en kippen.
Op een goede dag zijn een stuk of 5/6 konijnen ontsnapt en het is ons nooit gelukt deze (allemaal) weer te vangen. Dit waren hoofdzakelijk hollandertjes, dus wit met zwarte band om de hals en oortjes.
Deze konijnen hebben wij maandenlang dagelijks in de tuin en aan de bosrand zien lopen en zelfs jaren later zagen we nog met regelmaat een konijn lopen met witte aftekeningen.

Dus niet overleven in het wild? Echt wel.
Maar zeker niet op deze leeftijd en aub niet opzettelijk dumpen ;)

Het hangt er ook vanaf of ze kort of langharig zijn, als je de nijnen op mijn foto's ziet.. Nee die kunnen niet overleven in het wild en dat is gebleken.. Alle takken en andere troep blijven plakken wat er voor zorgt dat ze zo vervilten dat ze eigenlijk niks meer kunnen..
Kortharige konijnen hebben dat probleem niet en zullen daardoor langer kunnen overleven.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:48

Agossie :+: Hoe doen ze het nu?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:55

lief dat je de konijntjes helpt!

Moest ook een beetje lachen. Want in breda in het park lopen ook allemaal tamme 'wilde' konijnen rond. Best grappig om te zien. Ook een bult kippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:57

Aah wat een schatjes! :+:
Jammer dat ik er al twee heb :(

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:04

En dit is dus de reden dat ik voor onze dumpers en daardoor oeps nest allemaal hokken heb aangeschaft.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen.
Wat een doetjes ook!
Tamme konijnen kunnen best een tijdje overleven maar ze komen niet zo lang als een wilde denk en zeker niet Deze leeftijd .