39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:47

Ik heb hier vorig jaar voor een presentatie info over gezocht. Dierproeven zijn niet leuk, maar soms kan het niet anders. We zouden veel info missen als we niet op dieren zouden experimenteren. Ik keur niks goed, maar stel je eens voor dat je een op dieren getest medicijn moet hebben. Zou je dat accepteren? Of ga je weigeren?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:47

Jolliegirl schreef:
PenP2014 schreef:
Bullshit!! Er kunnen alternatieven worden bedacht. Dit kost alleen geld!! En dat willen de hoge piefjes niet. Nee die intresseert het namelijk niet hoe ze langzaam vermoord worden tijdens deze proeven!

Meld je aan.
Komop met al die oplossingen.

Ik.keur het niet goed...maar dit doen ze idd alleen als het een doorbraak zou kunnen zijn..

En idd van mij dezelfde vraag aan de 'haters/tegenstanders' : zijn jullie ingeent? Gebruiken jullie de pil? Medicijnen? Paracetamol?

Dan moet je dat ook NIET gebruiken!

vergeet cosmetica niet :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:49

speurneusc schreef:
utrecht doet ook al proeven met honden op het gebied van hart en vaat ziekten waarom maastricht ook nog eens???????

Waarschijnlijk omdat ze iets anders aan het testen zijn..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:49

Jolliegirl schreef:
PenP2014 schreef:
Bullshit!! Er kunnen alternatieven worden bedacht. Dit kost alleen geld!! En dat willen de hoge piefjes niet. Nee die intresseert het namelijk niet hoe ze langzaam vermoord worden tijdens deze proeven!

Meld je aan.
Komop met al die oplossingen.

Ik.keur het niet goed...maar dit doen ze idd alleen als het een doorbraak zou kunnen zijn..

En idd van mij dezelfde vraag aan de 'haters/tegenstanders' : zijn jullie ingeent? Gebruiken jullie de pil? Medicijnen? Paracetamol?

Dan moet je dat ook NIET gebruiken!

Ik doe tenminste iets!!! En nee ik gebruik geen pil, antibiotica. Heb me niet laten enten met mexicaanse griep, geen geteste make up etcetera!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:50

tja...de mens wil zonodig gezond oud worden,en niets mankeren...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:51

Natuurlijk is het vreselijk zielig voor de honden.
Maar ik las hier dat het voor een pace maker onderzoek is?
Hebben jullie enig idee hoeveel mensen er rondlopen met een pacemaker?
Mijn beide opa's hebben er een.
Maar niet elke pacemaker is geschikt voor iedereen.
Dus het is belangrijk om verder te onderzoeken naar pacemakers voor speciale omstandigheden, of voor meer mensen geschikt.
Er zijn super veel mensen met pacemakers.
Maar er zijn ook een hele hoop mensen overleden, omdat er geen pacemaker was die hun voldoende kon ondersteunen.
Dus nee, ik teken niet.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:52

Tjaa... Kijk naar de 2e wereld oorlog, hoeveel mensen zijn daar wel niet bruut opengesneden en aan elkaar genaait... Daar zijn wij nu maar al te blij mee als een dierbare van ons in een keer een hartaanval krijgt of een transplantatie moet ondergaan. Het is zeker niet goed, maar ik geloof niet dat ze het zouden doen zonder goede reden, er zijn namelijk regels aan verbonden

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:53

pacemakers bestaan al jaren en hebben altijd voldaan, nu ineens niet meer en moeten er honden voor gemarteld worden!!!!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:53

Getekend, verschrikkelijk dat dit soort dingen in de 21e eeuw nog steeds moeten gebeuren :n

Even heel cru gezegd, eens is het klaar en dat mensen persé 120 jaar willen worden is niet het probleem van onschuldige honden.

Nhmeisje

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:57

Ik heb wel alternatieven hoor, genoeg gekken in de gevangenis waar ze van mij wel even lekker op mogen testen! Lijkt mij een veel beter plan dan die arme weerloze dieren te gaan vermoorden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:58

Nhmeisje schreef:
Ik heb wel alternatieven hoor, genoeg gekken in de gevangenis waar ze van mij wel even lekker op mogen testen! Lijkt mij een veel beter plan dan die arme weerloze dieren te gaan vermoorden!

geen slecht idee :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:59

Mensen, voor dit soort onderzoeken word door een hele strenge commisie goedkeuring gegeven. Gezien t feit dat lang niet alle computermodellen werken voor nieuw onderzoek(door mens gemaakte modellen met limitaties van de huidige kennis en limitatied van bijv. De computer) kan echt niet elk onderzoek zonder proefdieren hoe jammer dat ook is. De meeste onderzoeken mogen ook niet gelijk op mensen getest worden. Daar zijn weer andere cimmissies voor en die geven echt geen goedkeuring voor human clinical trail zonder een goed resultaat uit de dierproeven.
Dus ja. Heel sneu. Maar ik teken deze petitie niet. Voor de wetenschap zijn dit soort proeven soms gewoon noodzakelijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:00

Ik ben niet helemaal tegen dierproeven. Als het gaat om levensgevaarlijke operaties/medicijnen die niet zomaar op mensen getest kunnen worden.. Prima als daar een paar dieren voor worden gebruikt. Maar in dit geval; pacemakers bestaan al en werken al, en toch moeten er daar nieuwe proeven mee worden gedaan, en niet bij een, twee of drie honden, nee ze hebben er maar liefst 40 nodig, die ook nog eens bij vol bewustzijn opzettelijk een aantal schokken in het hart krijgen.. Zoiets kun je prima onderzoeken onder narcose.. Of beter nog, met menselijke donorharten, daar kun je ook tests op uitvoeren als je ze aan een machine legt, maar dat is gewoon te duur.

En ik ben inderdaad ingeent toen ik jong was.. Het is helaas niet zo dat je kan kiezen tussen entingen die wel en niet getest zijn..

Als ik het toch ooit voor het zeggen had.. dan gingen alle zware criminelen naar de laboratoria als testrat :Y)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-08-14 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:01

Bah, ik heb ook getekend. Vreselijk dat dit onderzoek zeer pijnlijk gaat zijn en 1/3 tijdens de proeven komt de overlijden. En degene die het overleven, worden nadien alsnog afgemaakt.

Mijn schoonvader heeft ternauwernood een ernstige hartritmestoornis overleefd en heeft nu een pacemaker. En dan nog ben ik tegen dit soort dierproeven. Als de honden dit nu moesten ondergaan terwijl ze 24/7 in slaap werden gehouden, had ik het ook erg gevonden maar dan had ik er minder moeite mee gehad.

Triest dat er in deze tijd nog proefdieren gebruikt moeten worden, terwijl we met de techniek al zo ver zijn.

miss_lizje

geerke schreef:
Nhmeisje schreef:

Helaas. Gaat etisch nooit goedgekeurt worden.

Sjolvir

En als je kind ziek is? Dan is het ook klaar?
Denk dat menig ouder daar anders over denkt.

Wat betreft pacemakers, mijn vader heeft een SICD (ja, die hebben ze ernstig opgelapt... en is nog geen 120)
Dat is niet helemaal hetzelfde als een pacemaker, hij heeft zo ongeveer toendertijd het nieuwste model gekregen, dat op net iets andere wijze werkt dan een ICD (andere voor hem niet geschikt, omdat hij dus ook al een longtransplantatie had ondergaan jaren terug en deze nieuwere versie (die ongetwijfeld voor gebruik in mensen ook op dieren is getest) hoefden ze niet zijn borstkas voor open te maken, wat voor hem een heel groot risico zou zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:03

Vreemd.. men beweerd hier tegen proefdieren te zijn en men wil 2e wereld oorlogse praktijken gaan uitvoeren, door op mensen testen te gaan doen. (Ook gevangenen hebben rechten)
Hoe snel vergeten we het verleden... En op bokt maar klagen over die ene minuut stilte. waarin we alle oorlogsdoden herdenken..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:05

Riraito schreef:
Ik heb hier vorig jaar voor een presentatie info over gezocht. Dierproeven zijn niet leuk, maar soms kan het niet anders. We zouden veel info missen als we niet op dieren zouden experimenteren. Ik keur niks goed, maar stel je eens voor dat je een op dieren getest medicijn moet hebben. Zou je dat accepteren? Of ga je weigeren?

Als ik de keuze zou hebben, kies ik voor het medicijn dat niet op dieren is getest. En daar zou ik zonder problemen voor bij willen betalen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:07

geerke schreef:
Nhmeisje schreef:

Ja wél een slecht idee. Een ongelovelijk slecht idee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:09

speurneusc schreef:
pacemakers bestaan al jaren en hebben altijd voldaan, nu ineens niet meer en moeten er honden voor gemarteld worden!!!!

En dat is nou net het punt. In heel veel gevallen hebben ze helemaal niet 'altijd voldaan'; er sterven nog steeds mensen aan hartfalen die door deze tests gered kunnen worden. Dus nee, ik teken niet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:11

Delphi schreef:
Riraito schreef:

Als ik de keuze zou hebben, kies ik voor het medicijn dat niet op dieren is getest. En daar zou ik zonder problemen voor bij willen betalen.

Ga je dan ook akkoord met het feit dat de bijwerkingen nog niet geheel bekent zijn? En dat je dus vrijwillig die keuze maakt? En dus niet ga zeuren als t mis is?
Daarnaast vraag ik mij echt af of een medicijn zonder dierproeven wel op de markt mag komen. Zo ver ik weet namelijk niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:12

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 21:13

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:15

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 21:16

Hoeveel zijn er nodig voor er uberhaupt naar gekeken wordt?